Jump to content

Stille minuttene på klokke W211

Recommended Posts

Hei

Hvordan stiller man minuttene på klokken på W211 (2007)?

Jeg har ingen problemer med å stille timene, men prøver jeg å stille minuttene så hopper tallene 30min frem eller tilbake. En morgen i forrige uke var klokken 12min feil, dette viser seg umulig å få rettet oppi. Jeg mistenker det må være noe feil på systemet, det burde jo være en lett sak å stille klokken minutt for minutt, ikke bare 30min intervall.

+- 30 min. og timestilling er vel kun for å stille tidssone. Regner med du har navigasjon. Da skjer det automatisk når du setter i nav-cd.

Er det skiftet spiller til noe uoriginalt, er eneste mulighet å ta strømmen på klokka og sette på igjen akkurat klokka tolv

Ta et søk på forumet, for det er et emne det er skrevet mye om de siste år.

Ja, har navigasjon. Har søkt på klokke, men kom opp med null. Det rare er at klokken har vært nøyaktig på sekundet i 14 år, men nå er 12 min feil. Har ikke byttet noe som helst. Husker at samme natt som klokken ble 12 min feil så seg bilen helt ned på ræven. Det er derfor jeg lurer på om det er en eller annen system feil som har inntruffet den natten. Fikk ræven opp i normal stilling ved å trykke inn knappen for å heve bilen, men klokken den får jeg ikke stilt når det gjelder minutter.

Kan det tenkes at navigasjonen er ettermontert og at instrumenthuset ikke er kodet til å vite om dette?

På biler uten navigasjon stilles klokken ved hjelp av nullstillings-vribryteren på instrumenthuset. Husker ikke om man må trekke ut eller skyve inn for å stille, men du kan jo prøve å dreie på denne.

..eller kanskje at instrumenthuset er byttet og ikke kodet riktig? Poenget med mitt forrige innlegg var å si at både instrumenthus og 'radio' må være kodet riktig for at man skal kunne stille tiden riktig. Dersom 'radioen' forventer at tiden skal stilles i instrumenthuset eller motsatt, vil ikke den andre løsningen virke.

On 4/11/2021 at 6:40 PM, Merce 2007 said:

GPS virker, posisjonen er presis. Koblet fra batteriet, det hjalp ingenting. Minuttene har fremdeles intervall på 30 min for hvert trykk.

Minuttene skal ha intervall på 30min, kun for å kompensere for tidssone om det skulle være nødvendig.

Ville fått diagnostisert command-systemet med Star, for noe er ikke rett..