Jump to content

Bilen min har gått over service B-intervall - kritisk ?

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en 2016 Mercedes C-klasse som jeg er meget glad i.

Beklageligvis har ting vært litt kaotisk i covid perioden og jeg har vært nødt til å ta en rekke hastemøter med bilen til tross for at den har bedt om at det er tid for service B.

Nå har den gått 1500 km over den angitte service B-intervallet. Alle øvrige serviceintervaller er fulgt tidligere. 

Vet noen om dette har noen fatale konsekvenser eller om det blir mye dyrere nå som servicen er overskredet med 1500 km ?

Setter veldig pris på råd og tips.

Mvh,

Maria

Kva seier bilen om dagar over service?

Det er nok ikkje kritisk, men kan i verste fall påvirke garanti. Eg veit at litt over tida ikkje skal påvirke garantien, men ikkje kor grensa går.

Det beste er at du snakkar med ditt merkeverksted og får utført service så snart som råd.

• 2 weeks later...

For å få garanti, altså full garanti, må alle serviser være fulgt til angitt tid. Vår bil, hadde en slik blemme registrert. Forrige eier var for seint til service, å det gikk ut over oss på en garantisak. Vi fikk en del dekket, men ikke alt. 

Nå som garantien har gått ut for flere år siden, så gjør vi litt som vi vil egentlig