utlending Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Hei. Jeg skulle montere ryggekamera på S211. Kan noen hjelpe meg hvor skulle koble rød og svart ledningene som aktiverer kamera? Det kommer 3 ledninger til baklys på bakdøra som inneholder ryggelys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted February 11, 2021 Share Posted February 11, 2021 Jeg tror dette normalt håndteres vha canbus. I alle fall hos de uorginale skjermene. 211 har ikke ryggekamera originalt. Sent from my SM-G970F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted February 11, 2021 Share Posted February 11, 2021 På min tidligere 211 ble ryggelyset brukt som signal for å skru på ryggekameraet, men jeg husker ikke hvilken ledning det er 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted February 11, 2021 Author Share Posted February 11, 2021 Det ordnet seg. Jeg er svak på elektrisk mild sagt 🙂 M1åtte å demontere baklykt for å finne hvilken ledning skal brukes. Venstre side: brun er jord, rød-gul er 12V til ryggelys. Høyre side: brun er jord, rød-grønn er 12V til ryggelys. Kameraet ble koblet på høyre side, grunn av ledningene til baklyke kommer på høyre siden. Bare loddet kamera ledningene til ryggelys og kamera fungerer som skal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted February 11, 2021 Share Posted February 11, 2021 Nice. Synes du er flink med strøm jeg er det org spiller ntg2, 5?Sent from my SM-G970F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted February 11, 2021 Author Share Posted February 11, 2021 Takk 🤤 Nei, det er en Xtrons spiller. Kjøpt brukt på Finn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted February 11, 2021 Share Posted February 11, 2021 Aha, forstår. De funker greit de. Det var litt mas å installere for å få knappene og alt på rattet til å funke, men med den rette fibercobverter gikk det greit:) Sent from my SM-G970F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted February 11, 2021 Author Share Posted February 11, 2021 Hadde Audio20 uten fiber 😁 Spilleren var bare plug and play, ingen mas. Eneste negativ, at den døra under spilleren fungerer ikke. Men den kan fikses med f.eks den: https://www.aliexpress.com/item/32892580248.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.6da92e0eLIhK3e. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts