Jump to content

Aleks 560 SEC

Aleks
 Share

Recommended Posts

Fikk idag bekreftet rust i bakruta , hadde mine mistanker om dette da det er en stor svakhet på disse bilene . Rundt bakruta / og under bagasjelokket så det bra ut .

Men da Stefan holdt på med rolloen så oppdaget han noe rust , ble spurt hva jeg ville gjøre ta det nå eller vente til senere . Jeg tok avgjørelsen å gjøre dette nå mens alt var allerede oppe . Trenger ved all sannsynlighet også en ny pakning rundt ruta .

På en måte er det godt at dette ble oppdaget nå og få stoppet det .

Hva heter pakning på Engelsk ?

mms_20171107_151521.thumb.jpg.0a6fae21d312555583fac00461219091.jpg

Gasket er ikke så mye brukt om denslags pakninger (mer relatert til motordeler o.l.), men prøv å søke på "window seal" - alternativt kan du søke på det tyske "heckscheibe dichtung" eller "heckscheibendichtung." Så ut til å komme opp flest treff på de to sistnevnte.

Gasket er ikke så mye brukt om denslags pakninger (mer relatert til motordeler o.l.), men prøv å søke på "window seal" - alternativt kan du søke på det tyske "heckscheibe dichtung" eller "heckscheibendichtung." Så ut til å komme opp flest treff på de to sistnevnte.

Du hadde helt rett Sven Håkon det het window seal  :thumbright:

Bakruta ble fjernet i dag  og det så ikke bra ut , det var mer rust enn først antatt  . Nå er det ingen vei tilbake det er bare å bite tenne sammen og få fjernet rusta .  Men jeg har på en måte det bedre nå  , nå vet jeg hva som skjulte seg under vindus pakkningen og ikke minst at jeg kan gjøre noe med det . Før alt dette så håpte jeg at det var  " bra  "  under der , men jeg var aldri  100 % trygg  .  Man sier " det en ikke vet har man ikke vondt av  "  I dette tilfellet så stemmer ikke  :(

• 4 weeks later...

Bakruta ble fjernet i dag  og det så ikke bra ut , det var mer rust enn først antatt  . Nå er det ingen vei tilbake det er bare å bite tenne sammen og få fjernet rusta .  Men jeg har på en måte det bedre nå  , nå vet jeg hva som skjulte seg under vindus pakkningen og ikke minst at jeg kan gjøre noe med det . Før alt dette så håpte jeg at det var  " bra  "  under der , men jeg var aldri  100 % trygg  .  Man sier " det en ikke vet har man ikke vondt av  "  I dette tilfellet så stemmer ikke  :(

Er glad for det som er fikset på bilen nå , men det var ikke trivelig da dette ble oppdaget  ,selv om bilen ser bra ut så skjuler det seg mange overraskelse ihvertfall på W 126 . Det er godt skjent at rust rundt bakruta , av en W så til de som er eierne 126 ta en grundig sjekk rundt område  , vann trenger inn rundt pakningen og vann / fuktighet samler seg inn i bånn av falsen rundt glasset .

Jeg har alltid hatt for vane når det er tørt og fint sola skinner  temperatur er bra så står bilen åpent med alle vinduene åpne  , dører bagasjerom åpent tar av og til tepper og matter ut til lufting det hjelper noe . Men det som skjuler seg under gummi pakningen er det verre med

Det jeg nå lurer på er det bra å spyle med høytrykk  ( ikke fult trykk selvfølgelig  ) rundt pakningen ? Jeg tenker på vann som trenger inn der ?

Nå skal en ny pakning monteres og det skal også vokses før ruta settes inn

Her er resultatet

Godt jobba, dette ble bra  :)

Lekker og virkelig ei perle til bil du har, og om et par år er den også Veteran, da øker verdien på på den mye...

Se bare på prisen på veteranbiler fra Tyskland, tipper det samme skjer her i Norge etter hvert, at prisen på Veteraner øker drastisk...

Vokses? Nyttig informasjon. Fortell!

Har fått vite at han som setter inn ruta  skal smøre en slags voks rundt falsen slik at pakningen rundt bakruta skal bli  " mykere og pakningen rundt glasse  setter seg bedre på  "

Jeg holdt på å si at det er vel et slags glidemiddel  hehe

Skal sette inn frontruta selv på min egen bil regner jeg med, så kunne være moro å lært litt i forkant. Fin info

Jeg skal snakke med han som skal gjøre jobben  , og prøve å få vite noe mer konkret og da skal jeg gi eventuelt noe informasjon  . Det med voks er helt nytt for meg  , men man lærer så lenge man lever

Skal sette inn frontruta selv på min egen bil regner jeg med, så kunne være moro å lært litt i forkant. Fin info

Fikk noe info idag om innsetting av bakruta,  han som skulle gjøre jobben hadde fri idag men de viste meg stoffet som skal brukes de hadde 2 typer her er bilde på stoffet

DSC_0024.thumb.JPG.b6724ae7d98d9f68b1000b054df37afc.JPG

Som sagt så fikk jeg ikke snakket med vedkommende , skal forhøre med med mekanikeren da han skal utføre jobben .

Lure selv på det du spør om hvordan få det jevnt nede i lista .

Du kom med et tips kanskje jeg skal låne kremtuben fra kona  :) da blir det  ihvertfall glade jul hjemme  :lol: :lol:

Riktig tysk blir vel

Heckscheibe abdichtung

JEg fikk i hvert fall beskjed fra BOS at det het Windschutzscheibe abdichtung på frontrutepakning :-)

Thomas betyr (  Heckscheibe  -  bakrute  og Abdichung  - tetting  ??  Min Tysk er ikke noe god  .  Det andre som står på Tysk  vet jeg heller  ikke hva betyr  :lol: