Aleks Posted November 7, 2017 Author Share Posted November 7, 2017 Fikk idag bekreftet rust i bakruta , hadde mine mistanker om dette da det er en stor svakhet på disse bilene . Rundt bakruta / og under bagasjelokket så det bra ut . Men da Stefan holdt på med rolloen så oppdaget han noe rust , ble spurt hva jeg ville gjøre ta det nå eller vente til senere . Jeg tok avgjørelsen å gjøre dette nå mens alt var allerede oppe . Trenger ved all sannsynlighet også en ny pakning rundt ruta . På en måte er det godt at dette ble oppdaget nå og få stoppet det . Hva heter pakning på Engelsk ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Nøvik Eide Posted November 7, 2017 Share Posted November 7, 2017 Gasket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 7, 2017 Share Posted November 7, 2017 Gasket er ikke så mye brukt om denslags pakninger (mer relatert til motordeler o.l.), men prøv å søke på "window seal" - alternativt kan du søke på det tyske "heckscheibe dichtung" eller "heckscheibendichtung." Så ut til å komme opp flest treff på de to sistnevnte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted November 7, 2017 Author Share Posted November 7, 2017 Gasket er ikke så mye brukt om denslags pakninger (mer relatert til motordeler o.l.), men prøv å søke på "window seal" - alternativt kan du søke på det tyske "heckscheibe dichtung" eller "heckscheibendichtung." Så ut til å komme opp flest treff på de to sistnevnte. Du hadde helt rett Sven Håkon det het window seal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted November 14, 2017 Author Share Posted November 14, 2017 Bakruta ble fjernet i dag og det så ikke bra ut , det var mer rust enn først antatt . Nå er det ingen vei tilbake det er bare å bite tenne sammen og få fjernet rusta . Men jeg har på en måte det bedre nå , nå vet jeg hva som skjulte seg under vindus pakkningen og ikke minst at jeg kan gjøre noe med det . Før alt dette så håpte jeg at det var " bra " under der , men jeg var aldri 100 % trygg . Man sier " det en ikke vet har man ikke vondt av " I dette tilfellet så stemmer ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 7, 2017 Author Share Posted December 7, 2017 Slik så det ut da bakruta ble fjernet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 7, 2017 Author Share Posted December 7, 2017 Flere bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 7, 2017 Author Share Posted December 7, 2017 Her er bilder fra reparasjon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 7, 2017 Author Share Posted December 7, 2017 Her er resultatet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 7, 2017 Share Posted December 7, 2017 Kjempebra å få dette gjort før det eskalerer! Det er altfor dårlig drenering på Benz. Hadde samme problem på min 123. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 7, 2017 Author Share Posted December 7, 2017 Bakruta ble fjernet i dag og det så ikke bra ut , det var mer rust enn først antatt . Nå er det ingen vei tilbake det er bare å bite tenne sammen og få fjernet rusta . Men jeg har på en måte det bedre nå , nå vet jeg hva som skjulte seg under vindus pakkningen og ikke minst at jeg kan gjøre noe med det . Før alt dette så håpte jeg at det var " bra " under der , men jeg var aldri 100 % trygg . Man sier " det en ikke vet har man ikke vondt av " I dette tilfellet så stemmer ikke Er glad for det som er fikset på bilen nå , men det var ikke trivelig da dette ble oppdaget ,selv om bilen ser bra ut så skjuler det seg mange overraskelse ihvertfall på W 126 . Det er godt skjent at rust rundt bakruta , av en W så til de som er eierne 126 ta en grundig sjekk rundt område , vann trenger inn rundt pakningen og vann / fuktighet samler seg inn i bånn av falsen rundt glasset . Jeg har alltid hatt for vane når det er tørt og fint sola skinner temperatur er bra så står bilen åpent med alle vinduene åpne , dører bagasjerom åpent tar av og til tepper og matter ut til lufting det hjelper noe . Men det som skjuler seg under gummi pakningen er det verre med Det jeg nå lurer på er det bra å spyle med høytrykk ( ikke fult trykk selvfølgelig ) rundt pakningen ? Jeg tenker på vann som trenger inn der ? Nå skal en ny pakning monteres og det skal også vokses før ruta settes inn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 7, 2017 Share Posted December 7, 2017 Vokses? Nyttig informasjon. Fortell! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleArneS Posted December 7, 2017 Share Posted December 7, 2017 Her er resultatet Godt jobba, dette ble bra Lekker og virkelig ei perle til bil du har, og om et par år er den også Veteran, da øker verdien på på den mye... Se bare på prisen på veteranbiler fra Tyskland, tipper det samme skjer her i Norge etter hvert, at prisen på Veteraner øker drastisk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 8, 2017 Author Share Posted December 8, 2017 Vokses? Nyttig informasjon. Fortell! Har fått vite at han som setter inn ruta skal smøre en slags voks rundt falsen slik at pakningen rundt bakruta skal bli " mykere og pakningen rundt glasse setter seg bedre på " Jeg holdt på å si at det er vel et slags glidemiddel hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Skal sette inn frontruta selv på min egen bil regner jeg med, så kunne være moro å lært litt i forkant. Fin info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 8, 2017 Author Share Posted December 8, 2017 Skal sette inn frontruta selv på min egen bil regner jeg med, så kunne være moro å lært litt i forkant. Fin info Jeg skal snakke med han som skal gjøre jobben , og prøve å få vite noe mer konkret og da skal jeg gi eventuelt noe informasjon . Det med voks er helt nytt for meg , men man lærer så lenge man lever Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Man lærer så lenge man lever, det er helt sikkert. Jeg ble litt usikker på om jeg skal gjøre det selv jeg nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 11, 2017 Author Share Posted December 11, 2017 Skal sette inn frontruta selv på min egen bil regner jeg med, så kunne være moro å lært litt i forkant. Fin info Fikk noe info idag om innsetting av bakruta, han som skulle gjøre jobben hadde fri idag men de viste meg stoffet som skal brukes de hadde 2 typer her er bilde på stoffet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 11, 2017 Author Share Posted December 11, 2017 Her det andre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Se der ja Hvordan få dette jevnt og fint nede i lista? Før man setter på vindu? Eller fuger man etter vinduet er satt i? Det blir vel kanskje knotete det også. Låne kremtuben på kjøkkenet kanskje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 Som sagt så fikk jeg ikke snakket med vedkommende , skal forhøre med med mekanikeren da han skal utføre jobben . Lure selv på det du spør om hvordan få det jevnt nede i lista . Du kom med et tips kanskje jeg skal låne kremtuben fra kona da blir det ihvertfall glade jul hjemme :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Riktig tysk blir vel Heckscheibe abdichtung JEg fikk i hvert fall beskjed fra BOS at det het Windschutzscheibe abdichtung på frontrutepakning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Var innom glass smeden i dag, og jeg overlater den jobben til de. Jeg spurte om denne massa du nevner, og det er sikkert flere typer. Men denne ble aldri tørr. Den er klissete som myk lakris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 Riktig tysk blir vel Heckscheibe abdichtung JEg fikk i hvert fall beskjed fra BOS at det het Windschutzscheibe abdichtung på frontrutepakning Thomas betyr ( Heckscheibe - bakrute og Abdichung - tetting ?? Min Tysk er ikke noe god . Det andre som står på Tysk vet jeg heller ikke hva betyr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts