Jump to content

Aleks 560 SEC

Aleks
 Share

Recommended Posts

Ja det er et mareritt bilen må være dønn tørr før man starter , så var det da man er gira på å komme igang og slike hindringer som vann er nedtur . 

Så ta deg GOD TID vask grundig tørke så godt man kan bruk hjelpemidler som trykkluft har forsøkt med løvblåser den gjorde jobben bråker litt men helt greit. 

Det som er underlig at det er " lett å skrive om det å vær grundig ikke slurve , kun små felt av gangene , ikke legg press , maskering  osv "

men i praksis så blir det noe helt annet enn planlagt det går som regel litt for fort unna med hele jobben , jeg blir lett utolmodig  🥵 

Edited by Aleks

• 9 months later...

Har vært lenge lenge i dvale her i klubben , det er et eller annet som har manglet vet ikke helt hva . Men noe  som har irritert meg veldig lenge er at jeg har liggende noen felger ( Lorinser R 90 ) som ble renovert hos Østfold felgteknik med et katastrofalt resultat , jeg hadde noen innlegg om felgene  her på forumet tidligere hvis noen her på forumet husker det .

Jeg har omtrent daglig gått forbi disse i garasjen og det har hvert et irriterende moment , hva skal jeg gjøre med felgene nå , det er jo kvalitet felger passer godt til bilen . Jeg har jo allerede flåtte felger på bilen nå , men de Lorinser  ville liksom ikke helt slippe taket

Så ble det tatt en avgjørelse om  å lakkere felgene , lakker kunn senter der det var noen forferdelige riller efter dreiing .

Slik ser de ut i dag efter lakkering , jeg synes at jeg nå har fått det beste ut i fra utgangspunktet .

IMG_20210319_143947.jpg

• Like 2

Jeg har akkurat solgt et sett sånne, som en kompis skulle fikse på. Det ble bare tull. 

rs90 er tvers gjennom kvalitet, og veldig tidsriktige. Lakken er helt enormt solid, men når den først må gjøres noe med, så er det vanskelig å få original look. 

Vet ikke , jeg tok dette opp med Østfold felgteknik da fikk jeg til svar  hvis det var  mulig så hadde de gjort dette han hadde en forklaring som jeg ikke helt forstod , det var noe strukturert med felgen + noe mer ? ? 

Gjorde et lite forsøk hos lakkerer , det var ikke noe særlig 

Minner meg om en Audi jeg hadde engang, som ble sendt tilbake til fabrikk, og kom tilbake med 40-60 riper i taket, bulker og to oppripa felger. Han gadd ikke å forklare så mye annet enn at jeg hadde en bruktbil (12 mnd gammel).

Men kunne ikke den felgen din har vært polert opp, og lakkert med klarlakk, for de har vel klarlakk originalt..

Sikkert mulig å selge dem lakkerte som de er nå, ser jo fine ut!!

Mulig det hadde gått ann å polere de , jeg lar de være som de er har igrunn gitt opp,  men  de ser jo ikke så aller verst ut selv om de mangler den lille " finish " 

Det er blir ikke aktuelt å selge de 18 " felger er ikke lett å tak i 😊 16"og  17" er det lettere å få . Det blir vel til at jeg monterer de på bilen igjen hehe 

On 3/22/2021 at 12:30 AM, Aleks said:

Mulig det hadde gått ann å polere de , jeg lar de være som de er har igrunn gitt opp,  men  de ser jo ikke så aller verst ut selv om de mangler den lille " finish " 

Det er blir ikke aktuelt å selge de 18 " felger er ikke lett å tak i 😊 16"og  17" er det lettere å få . Det blir vel til at jeg monterer de på bilen igjen hehe 

Ikke så aller værst? De er jo dritfine. Så kan man selvsagt si at de ikke er nøyaktig sånn som de ble laget, men så er det jo også rundt 30 år siden disse var i produksjon. Den gangen fantes jo knapt alufelger i det hele tatt, men jeg skulle gjerne sett noe annet fra samme tid som ser like bra ut. 

Sjekk inni, jeg mener det er datomerking. Av de jeg hadde, var to fra 1990, og 2 fra 1991 hvis jeg husker rett.

Jo de er fine det er bare meg som utrykker meg litt dårlig 😎😉

Har tatt par bilder ser at det er stemplet 94 et sted kan det være årstallet?  De andre vet jeg så noenlunde hva de står for 

20210325_140104.jpg

20210325_140104.jpg

20210325_140104.jpg

Edited by Aleks

Jeg tror det betyr at de ikke er noe å ha, og at du skal sende dem til meg :-)

94 kan være riktig det. Tenk deg 18" i 94... Og den bilen. Da kan det ikke ha vært mye tvil om hvem som var kongen i gata. 

Du har vel hatt den siden ny også? 

36 minutes ago, FrodeS said:

Jeg tror det betyr at de ikke er noe å ha, og at du skal sende dem til meg :-)

94 kan være riktig det. Tenk deg 18" i 94... Og den bilen. Da kan det ikke ha vært mye tvil om hvem som var kongen i gata. 

Du har vel hatt den siden ny også? 

Hehe ja  jeg skal straks gjøre felgene klar til sending 😊🤣

Nei ikke helt , men da jeg så bilen og felgene som satt på da var det ikke noe å lure på den bilen skal jeg ha 😋😋

Aleks, de stripene skyldes antageligvis mangel på benk med konstant skjære hastighet. Overflate hastigeten for skjæret blir mindre etter som man kryper inn mot senter. Overflate finish er avhenging av flere faktorer, skjærehastighet er en av dem. Kjent problem for alle som opererer dreiebenk

• Like 1

Ja du har muligens rett i det hvorfor stripene oppstod , men det BURDE VEL ØSTFOLL FELGTEKNIKK KUNNE de går for å være eksperter , eller er de det ???? 

Jeg må legge denne saken bak meg og slutte å irritere meg over  det er ingen ting mer å gjøre med det 

Edited by Aleks