tommern57 Posted June 19, 2020 Share Posted June 19, 2020 Et tips fra en som skjønner problemet. Jeg bruker elektrisk pusseskinn https://www.stiga.com/no/produkter/rydding-og-snofresing/lovblasere/batteri.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted June 19, 2020 Author Share Posted June 19, 2020 Ja jeg ser den har brukt blåseren fra støvsugeren før nå slipper jeg den halleluja 😇🤣🤣 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted June 19, 2020 Share Posted June 19, 2020 Hva med alle krinkler og kroker rundt lykter, osv som det står igjen vann når man skal polere? Det glimrende med dissa er at en slipper skjøteledninger. Jeg bruker denne hver gang jeg spyler av bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted June 19, 2020 Author Share Posted June 19, 2020 (edited) Ja det er et mareritt bilen må være dønn tørr før man starter , så var det da man er gira på å komme igang og slike hindringer som vann er nedtur . Så ta deg GOD TID vask grundig tørke så godt man kan bruk hjelpemidler som trykkluft har forsøkt med løvblåser den gjorde jobben bråker litt men helt greit. Det som er underlig at det er " lett å skrive om det å vær grundig ikke slurve , kun små felt av gangene , ikke legg press , maskering osv " men i praksis så blir det noe helt annet enn planlagt det går som regel litt for fort unna med hele jobben , jeg blir lett utolmodig 🥵 Edited June 19, 2020 by Aleks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 Har vært lenge lenge i dvale her i klubben , det er et eller annet som har manglet vet ikke helt hva . Men noe som har irritert meg veldig lenge er at jeg har liggende noen felger ( Lorinser R 90 ) som ble renovert hos Østfold felgteknik med et katastrofalt resultat , jeg hadde noen innlegg om felgene her på forumet tidligere hvis noen her på forumet husker det . Jeg har omtrent daglig gått forbi disse i garasjen og det har hvert et irriterende moment , hva skal jeg gjøre med felgene nå , det er jo kvalitet felger passer godt til bilen . Jeg har jo allerede flåtte felger på bilen nå , men de Lorinser ville liksom ikke helt slippe taket Så ble det tatt en avgjørelse om å lakkere felgene , lakker kunn senter der det var noen forferdelige riller efter dreiing . Slik ser de ut i dag efter lakkering , jeg synes at jeg nå har fått det beste ut i fra utgangspunktet . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Jeg har akkurat solgt et sett sånne, som en kompis skulle fikse på. Det ble bare tull. rs90 er tvers gjennom kvalitet, og veldig tidsriktige. Lakken er helt enormt solid, men når den først må gjøres noe med, så er det vanskelig å få original look. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 Ja er 100 % enig med deg , det har hvert utrolig kjipt felgene vil aldri få original look igjen dette er vel det beste jeg kunne få ut av felgene 🥶 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Er det ikke mulig å slipe senter sånn som originalt? Dine ble jo veldig fine, men det er noe eget med original-looken på disse. Dette var ikke budsjett-felger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deltaone Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Ble de ripet opp under oppussing...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 Vet ikke , jeg tok dette opp med Østfold felgteknik da fikk jeg til svar hvis det var mulig så hadde de gjort dette han hadde en forklaring som jeg ikke helt forstod , det var noe strukturert med felgen + noe mer ? ? Gjorde et lite forsøk hos lakkerer , det var ikke noe særlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 10 minutes ago, Deltaone said: Ble de ripet opp under oppussing...? Ja det ble gjort ved dreiing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deltaone Posted March 21, 2021 Share Posted March 21, 2021 Minner meg om en Audi jeg hadde engang, som ble sendt tilbake til fabrikk, og kom tilbake med 40-60 riper i taket, bulker og to oppripa felger. Han gadd ikke å forklare så mye annet enn at jeg hadde en bruktbil (12 mnd gammel). Men kunne ikke den felgen din har vært polert opp, og lakkert med klarlakk, for de har vel klarlakk originalt.. Sikkert mulig å selge dem lakkerte som de er nå, ser jo fine ut!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted March 21, 2021 Author Share Posted March 21, 2021 Mulig det hadde gått ann å polere de , jeg lar de være som de er har igrunn gitt opp, men de ser jo ikke så aller verst ut selv om de mangler den lille " finish " Det er blir ikke aktuelt å selge de 18 " felger er ikke lett å tak i 😊 16"og 17" er det lettere å få . Det blir vel til at jeg monterer de på bilen igjen hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 Synes de ble fine etter lakkering. Husker godt dette. Jeg skrev jo uten filter til dem i ren sympati for deg 🙈 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 24, 2021 Share Posted March 24, 2021 On 3/22/2021 at 12:30 AM, Aleks said: Mulig det hadde gått ann å polere de , jeg lar de være som de er har igrunn gitt opp, men de ser jo ikke så aller verst ut selv om de mangler den lille " finish " Det er blir ikke aktuelt å selge de 18 " felger er ikke lett å tak i 😊 16"og 17" er det lettere å få . Det blir vel til at jeg monterer de på bilen igjen hehe Ikke så aller værst? De er jo dritfine. Så kan man selvsagt si at de ikke er nøyaktig sånn som de ble laget, men så er det jo også rundt 30 år siden disse var i produksjon. Den gangen fantes jo knapt alufelger i det hele tatt, men jeg skulle gjerne sett noe annet fra samme tid som ser like bra ut. Sjekk inni, jeg mener det er datomerking. Av de jeg hadde, var to fra 1990, og 2 fra 1991 hvis jeg husker rett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted March 25, 2021 Author Share Posted March 25, 2021 (edited) Jo de er fine det er bare meg som utrykker meg litt dårlig 😎😉 Har tatt par bilder ser at det er stemplet 94 et sted kan det være årstallet? De andre vet jeg så noenlunde hva de står for Edited March 25, 2021 by Aleks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 Jeg tror det betyr at de ikke er noe å ha, og at du skal sende dem til meg 94 kan være riktig det. Tenk deg 18" i 94... Og den bilen. Da kan det ikke ha vært mye tvil om hvem som var kongen i gata. Du har vel hatt den siden ny også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted March 25, 2021 Author Share Posted March 25, 2021 36 minutes ago, FrodeS said: Jeg tror det betyr at de ikke er noe å ha, og at du skal sende dem til meg 94 kan være riktig det. Tenk deg 18" i 94... Og den bilen. Da kan det ikke ha vært mye tvil om hvem som var kongen i gata. Du har vel hatt den siden ny også? Hehe ja jeg skal straks gjøre felgene klar til sending 😊🤣 Nei ikke helt , men da jeg så bilen og felgene som satt på da var det ikke noe å lure på den bilen skal jeg ha 😋😋 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted March 25, 2021 Share Posted March 25, 2021 Aleks, de stripene skyldes antageligvis mangel på benk med konstant skjære hastighet. Overflate hastigeten for skjæret blir mindre etter som man kryper inn mot senter. Overflate finish er avhenging av flere faktorer, skjærehastighet er en av dem. Kjent problem for alle som opererer dreiebenk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted March 26, 2021 Author Share Posted March 26, 2021 (edited) Ja du har muligens rett i det hvorfor stripene oppstod , men det BURDE VEL ØSTFOLL FELGTEKNIKK KUNNE de går for å være eksperter , eller er de det ???? Jeg må legge denne saken bak meg og slutte å irritere meg over det er ingen ting mer å gjøre med det Edited March 26, 2021 by Aleks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts