Yankee Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Ser det er begynt å komme rust på bremseskjold bak på min 212 fra 2013. Er det som på 210 serien at hjullager da må trekkes ut for å bytte skjoldet? noen erfaringer med hvor mye km lagrene holder før de må byttes? Hørt at de er svake og bør byttes preventivt, men det er kanskje foran? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 det du kan gjer er å sprøyta litt fluid fil eller lignande for å hindra rusten. då holder dei bra lenge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yankee Posted January 25, 2021 Author Share Posted January 25, 2021 Det er en god ide, men var hjullager jeg lurte på hvor lenge holder. Bremseskjoldene har jeg pusset med stålbørste og behandlet med owatrol. Dersom lagrene bør byttes så tar jeg skjoldene samtidig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 37 minutes ago, Yankee said: Det er en god ide, men var hjullager jeg lurte på hvor lenge holder. Bremseskjoldene har jeg pusset med stålbørste og behandlet med owatrol. Dersom lagrene bør byttes så tar jeg skjoldene samtidig Ikke vits å bytte før begynner å "lyde" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 eg har ikkje bytta mine lager, verken framme eller bak. og min har kjørt 245 000km og er frå 2007. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yankee Posted January 25, 2021 Author Share Posted January 25, 2021 Mange takk for gode tilbakemeldinger. Da forebygger jeg rust på skjoldene med rustbehandling. Bremseskjoldene blir vel neppe behandlet inne bak skivene på en standard antirustbehsndling? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 jo. på fluidfilm usnderstels behandling. men ikkje alle. på stord gjer han dt i alle fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts