cees 0 Posted January 10 Share Posted January 10 Hei, Har akkuratt kjøpt merce igjen,etter 8 år uten sliter litt med at den "lugger" av og til,spesielt merkbart i 3 gir rundt 50-60 km\t ikke like merkbart i 4 gir eller høyere hastigheter. Noen som har vært borti lignede??forøvrig lav km stand,178000. på forhånd takk for svar Quote Link to post Share on other sites
utlending 7 Posted January 11 Share Posted January 11 Skulle å slå av lock up solenoid med star diag og prøve om det fortsatt lugger. Quote Link to post Share on other sites
cees 0 Posted Wednesday at 09:03 PM Author Share Posted Wednesday at 09:03 PM hei,takk for svar. Er dette noe BOS kan gjøre?eller vil gjøre? Hva er det for en funksjon?har prøvd og provosere det frem,det kan ta lang tid før jeg merker noe,og siste gang jeg merket noe var det på 4 gir,da var den plutserlig helt fin på de andre girene. Hva må gjøres for og fikse evt et "Lock Up" problem?bytte converter??lukter penger... Har 12mnd garanti via et selskap,kjøpte bilen av forhandler i romjulen... Quote Link to post Share on other sites
Simen Arntsen 33 Posted Thursday at 11:19 AM Share Posted Thursday at 11:19 AM Det er ein magnetventil i gearkassen som gjer at du får direkte overføring frå motor, altså ingen "sluring" på converter. Det hender seg at den må skiftast, og det er ein relativt grei sak. BOS kan fint feilsøke ved deaktivering av denne Quote Link to post Share on other sites
utlending 7 Posted Thursday at 06:49 PM Share Posted Thursday at 06:49 PM Jeg bestilte solenoid fra e-bay, kostet rundt 500 kr. Plus trenger olje, filter, bunnpannepakning og el-kontakt til girkassa. Enkelt å bytte. I så fall hvis solenoid som kødder. Quote Link to post Share on other sites
cees 0 Posted Thursday at 06:52 PM Author Share Posted Thursday at 06:52 PM takk så mye for svar noen som har ca pris på verksted?eller gjort noe lignede på verksted? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts