Jump to content

14. Mai: Bedriftsbesøk på Meguiaers

Johnny Antonsen
 Share

Recommended Posts

Hvordan var besøket ellers hos Meguiaers ? Kom de med masse gode råd og tips? Ble det nevnt noe om de forskjelige produktene?

Fortell fortell  :) :)  8)

Jeg snakket med en som selger slike rimlige polerings maskiner, han sa at de i forhold til prisen så var de ganske bra. Men jeg måtte huske på en ting før jeg brukte maskinen. Han nevnte at børstene på de maskinene så ut som om de var skåret rett over med ( kniv ) de var ikke buet. Han anbefalte å prøve den litt på forhånd, start stop start stopp, slik at børstene fikk en tjangse til å forme seg litt. :? :lol:.

kan det være noe i det han sier,for de ryker ganske fort. :(

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror kvaliteten på disse billig-maskinene varierer fra enhet til enhet i samme merke. Jeg har hatt to Best-Tools skrumaskiner; den første røk etter første tømming av batteri, den neste har jeg fortsatt. Maskinen har blitt brukt MYE. Sistnevnte taler har nok et poeng. Det er sikkert lurt å la redksapen kjøre seg inn litt før hard bruk.

Aleks: Kjenner du en som heter Roar som bor i Bergen? Han sier han tror han har jobbet med deg tidligere:)

Jeg kjøpte en polleringsmaksin fra Clas Olson på impuls for en stund tilbake. Den kostet 199,- og den fungerer faktisk meget bra. Har brukt den en 8-10 ganger, og det eneste som plager meg, er at den rister en del. Jeg vil tro kvaliteten på disse varierer, og at jeg har hatt flaks med mitt kjøp;)

Jeg kjøpte en polleringsmaksin fra Clas Olson på impuls for en stund tilbake. Den kostet 199,- og den fungerer faktisk meget bra. Har brukt den en 8-10 ganger, og det eneste som plager meg, er at den rister en del. Jeg vil tro kvaliteten på disse varierer, og at jeg har hatt flaks med mitt kjøp;)

Tror nok det er en helt annen type enn det vi prater om desverre :-)

Har en sånn en jeg også fra biltema, litt usikker på hva jeg egentlig skal bruke den til, den fungerer jo kun sånn delvis til å fjerne wax etter att du har klint det på... Og det er ikke der den værste jobben er syntes jeg..

Men som sagt i en annen post, jeg får nå tak i en makita til ca 3100kr så jeg shopper den, får fattern til å ta med en fra tyskland, kan sikkert få tatt med en til hvis noen er intr....

Det viser seg at en av mine nye kolleger har drevet eget bilpleiefirma for noen år siden. Han har alt som trengs av proff-utstyr inkl. bøttevis (bokstavlig talt) av Autoglym-stoff i forskjellige varianter. Han skal "hjelpe meg litt'".  :D

Anyways.. Han sier at en tohodet maskin er klart å foretrekke. Regner med at disse er dyre..

En tohodet maskin er for den avsluttende jobben og maskinen av vinkelslipertypen er for grovere jobber.

Maskinen som er av vinkelslipertype jobber mye hardere med lakken og vil skape litt kjøreriper. Den er genial til lakkrens og polering f.eks. Den tohodete maskinen er mye snillere og man bruker den gjerne for å fjerne kjøreripene etter vinkelsliper-type maskinen. Disse har altså ikke det samme bruksområdet selv om det gjerne er noe overlappende. Jeg ville kjøpt en maskin av vinkelslipertypen siden det er den eneste maskinen jeg føler at man kommer helt i mål med, fra lakkrens til polering, selv om profesjonelle vil insistere på at de tar den siste runden med en tohodet maskin.

Jeg er ikke flink til dette i det hele tatt - la det være helt klart. Jeg kan vaske bilen, fikse bilen, montere stereo, skifte slitedeler etc etc, men polering er en av tingene som jeg holder på å utvide min kunnskap om. I den forbindelse er nevnte kollega kjekk å ha. Han kan tydeligvis en del om emnet.

Men han sier at valg av verktøy, råvarer og arbeidsmåte er litt smak og behag også. Noen liker å gjøre det på en måte og andre på en annen måte. Han hadde mange sysnpunkter og jeg har oppfordret ham på det sterkeste til å involvere seg her. Han er faktisk betalende medlem også.