Jump to content

14. Mai: Bedriftsbesøk på Meguiaers

Johnny Antonsen
 Share

Recommended Posts

Dere kunne ikke gitt oss andre en liten update på bilpleie fronten også? hva mener dere med best tool? er ikke det slik billig maskin alla europris?

er ikke lenge til 17mail og landstreff vettu og da da må bilen være blank :D

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dere kunne ikke gitt oss andre en liten update på bilpleie fronten også? hva mener dere med best tool? er ikke det slik billig maskin alla europris?

er ikke lenge til 17mail og landstreff vettu og da da må bilen være blank :D

Stemmer, "Best Tool" selges ihvertfall på Torshov Bilrekvisita rundt om, tror andre "billigkjeder" også har det...

Ifølge Thomas hos Meguiars så var denne mer enn god nok som begynnerverktøy  skulle du bruke den 10-12 ganger i året så var den mer enn god nok, ikke noe poeng i å bruke 3-5000 kr i "proff" verktøy når man ikke engang vet om man får det til eller vil fortsette med å bruke det.  Jeg kjøpte ett slags "oppstartsett" med diverse padder og puter til 14mm feste, mao kan brukes på makita, bosch osv osv og Best Tool :-) Denne inneholder alt man trenger for å prøve maskinrubbing/polering untatt selva maskina.. som MBE medlem ligger startpakka på ca 13-1400 kr :-) Den inneholder da som sagt alt du trenger for å komme igang untatt maskina som du da må ut med 499kr for ca.....

Ellers brukte han litt våtslipepapir  (2500) på panseret mitt før han gikk på med maskin for å fjerne en stygg ripe...

Så fort han var ferdig med dette måtte jeg desverre dra da samboer skulle jobbe nattvakt...

Men jeg skal ihvertfall shoppe med den besttool greia....  blir det jævelig greit og enkelt å bruke, og det funker bra så kan jeg heller shoppe en dyrere når den går istykker....

Den "Best Tool" maskina er langt fra det beste jeg har brukt. Jeg brukte den opp andre helga jeg hadde den. Det er selvfølgelig mulig jeg var litt for slem med den, men en hel bil i slengen syns jeg den burde holde uten å ta kvelden. Det gjorde den ikke..

Men jeg skal ihvertfall shoppe med den besttool greia....  blir det jævelig greit og enkelt å bruke, og det funker bra så kan jeg heller shoppe en dyrere når den går istykker....

Kom og prøv min først, da.

Det kan skje ett av to, enten skjønner jeg hvordan den skal brukes, eller du slipper å kaste bort pengene på en.

Jeg har prøvd min litt, og den er for svak til å legge noe krefter på. Den regulerer ikke turtallet selv, så man må regulere opp og ned etter hvor mye press man legger på den. Etter fem min var den så varm at "best tools"-klistremerket løsnet og ramlet av. Limet var smeltet. Omtrent samtidig begynte den å bli skikkelig ubehagelig å holde i.

Det kan skje ett av to, enten skjønner jeg hvordan den skal brukes, eller du slipper å kaste bort pengene på en.

Jeg har prøvd min litt, og den er for svak til å legge noe krefter på. Den regulerer ikke turtallet selv, så man må regulere opp og ned etter hvor mye press man legger på den. Etter fem min var den så varm at "best tools"-klistremerket løsnet og ramlet av. Limet var smeltet. Omtrent samtidig begynte den å bli skikkelig ubehagelig å holde i.

Såpass, ringer meguiars imorra og hører hva han har å si til det jeg... var som sagt Thomas der som annbefalte det og mente det skulle være mer enn godt nok

Det er vinkelsliper typen. Eksentermaskinen med 2 hoder anbefallte han overraskende nok å kjøpe fra Biltema...

Jeg ser at det er mange som selger Makita poleringsmaskinen for 169 USD på nettet, da må man ha 110 volts omformer. Det er jo et alternativ hvis de vil sende til Norge...

Såpass, ringer meguiars imorra og hører hva han har å si til det jeg... var som sagt Thomas der som annbefalte det og mente det skulle være mer enn godt nok

En ting er billige ting som ikke holder så altfor lenge, men mitt inntrykk av denne er at det ikke er holdbarheten som er problemet, men rett og slett at den ikke er kraftig nok. Den er oppbitt til 900W, men de wattene der kan du stappe opp et visst sted :-)

Jeg bruker drillen min. En 650W Skil eller noe. Nederlands merke ihvertfall. Kjøpte skumpute som jeg trer "sauetrekk" på til grovpolering og skumputa til finishen. Bruker Autoglym "P. Renovator" "S. Resin P." og E. G. Protection" men det turde jeg ikke si til Thomas-Meguir's mann i går  :D

Håndpolerer som oftest, men bruker drillen på problemområder dann og vann. Ble skikkelig inspirert til å svi av en del kroner etter beøket i går. Men kjøpelysten går sikkert over og da er de pengene spart.

Men jeg lærte masse i går og det var et hyggelig besøk med god mat og bra folk.

Jeg kan melde om at poleringsmaskinen/vinkelsliperen de selger på Europris også er noe møkk. Jeg var egentlig der for å handle lastestropper når jeg så den og tenkte at den skal jeg jaggu prøve. Tenkte som så at jeg kan bytte den inn i lastestroppene hvis det viser seg at den ikke holder mål.

Det positive er at det er variabel hastighet på den, det negative er at minimum er 4500 o/min, noe som etter mitt skjønn er for mye når man skal polere. Så det er den ubrukelig til. Det fulgte med pussepapir så jeg tenkte jeg skulle prøve det siden jeg må pusse litt på verandaen min, men maskinen brant opp etter 10 minutter. Så den går rett tilbake til butikken og blir byttet i lastestroppene jeg egentlig skulle ha.

da er poleringsmaskin av typen vinkelsliper best tools inkjøpt. men hos meg var det ikke borrelås festing, bare slik snor. trudden disse var med borrelås jeg?

Den borrelåsbiten er hva som er i "startkittet" til meguiars :-)  Det er det settet jeg kjøpte, pratet med Thomas idag, og han skjønte ikke helt problemet FrodeS har hatt.. Selv hadde han brukt den flere ganger og det hadde fungert helt greit, men han hadde ikke tatt en hel bil med lammeull, kun deler av bilen..

Kan være FrodeS som legger for mye vekt på :-)

Nå har jeg klart å få invitert meg selv til meguiars igjen jeg da, være med når dem skal slipe ned en CL  :-)

Så jeg skal være flue på veggen der nede en hel dag.... tar med kamera jeg :-)

da er poleringsmaskin av typen vinkelsliper best tools inkjøpt. men hos meg var det ikke borrelås festing, bare slik snor. trudden disse var med borrelås jeg?

Den borrelåsbiten er hva som er i "startkittet" til meguiars :-)  Det er det settet jeg kjøpte, pratet med Thomas idag, og han skjønte ikke helt problemet FrodeS har hatt.. Selv hadde han brukt den flere ganger og det hadde fungert helt greit, men han hadde ikke tatt en hel bil med lammeull, kun deler av bilen..

Nå har jeg klart å få invitert meg selv til meguiars igjen jeg da, være med når dem skal slipe ned en CL  :-)

Så jeg skal være flue på veggen der nede en hel dag.... tar med kamera jeg :-)

Det er vel CL til Jørn tror jeg, skulle visst slipes ned før Gol  8)

Jeg kan melde om at poleringsmaskinen/vinkelsliperen de selger på Europris også er noe møkk. Jeg var egentlig der for å handle lastestropper når jeg så den og tenkte at den skal jeg jaggu prøve. Tenkte som så at jeg kan bytte den inn i lastestroppene hvis det viser seg at den ikke holder mål.

Det positive er at det er variabel hastighet på den, det negative er at minimum er 4500 o/min, noe som etter mitt skjønn er for mye når man skal polere. Så det er den ubrukelig til. Det fulgte med pussepapir så jeg tenkte jeg skulle prøve det siden jeg må pusse litt på verandaen min, men maskinen brant opp etter 10 minutter. Så den går rett tilbake til butikken og blir byttet i lastestroppene jeg egentlig skulle ha.

Du hadde spart deg turen hvis du hadde ringt meg først. Jeg kjøpte samme greia, men jeg slo deg på å brenne den opp.

Etter ca. 5 min med FORSIKTIG (eneste muligheten for at den ikke stoppet) bruk på panseret til naboen kom et høyt POFF, det spraket godt, sikringen gikk, og maskina begynte å BRENNE.

Nope. Den stopper jo nesten bare man tenker på å legge på vekt, så.

Tenkte jeg skulle se om jeg finner no puter med mindre diameter og se om jeg kan få den til å funke da. Burde bli vesentlig mindre motstand for driten.

Nope. Den stopper jo nesten bare man tenker på å legge på vekt, så.

Tenkte jeg skulle se om jeg finner no puter med mindre diameter og se om jeg kan få den til å funke da. Burde bli vesentlig mindre motstand for driten.

Rart, Thomas hos Meguiars hadde brukt den med lammeull putene dem selger... Samme du brukte eller hadde du noe større greier ?

Rart, Thomas hos Meguiars hadde brukt den med lammeull putene dem selger... Samme du brukte eller hadde du noe større greier ?

Jeg kjøpte lamullpute av nettopp meguiars under treff med Norsk Sportsvognklubb utti Bærum for noen år sida. Bare puta kostet like mye som maskinen. Det var bare å gi opp. Med full gass kunne jeg såvidt legge vekt på den før den ikke orket.

Jeg har prøvd en proffmaskin oppgitt til 1050 watt. Den kunne jeg sette på minimum, og legge på alt jeg kunne av press uten at jeg greide å stoppe den.

Jeg kjøpte lamullpute av nettopp meguiars under treff med Norsk Sportsvognklubb utti Bærum for noen år sida. Bare puta kostet like mye som maskinen. Det var bare å gi opp. Med full gass kunne jeg såvidt legge vekt på den før den ikke orket.

Jeg har prøvd en proffmaskin oppgitt til 1050 watt. Den kunne jeg sette på minimum, og legge på alt jeg kunne av press uten at jeg greide å stoppe den.

greit da lar jeg være å shoppe besttool, får høre hva som skjer med powerslave da :-) hehhe

greit da lar jeg være å shoppe besttool, får høre hva som skjer med powerslave da :-) hehhe

Du må som sagt gjerne komme og teste min.

Du må som sagt gjerne komme og teste min.

Hadde ikke du brent den opp da ??

Europrisen brant opp. Denna her er i hvertfall mange hakk bedre enn europris. Den stoppet FØR jeg begynte å legge på vekt. Bare la den på panseret med medfølgende pute.

Hun på bilde lignet litt på LINDA  :) det hadde hvert litt av en sammarbeids partner  :lol: :lol: