Jump to content
Sign in to follow this  
knirkelyd

Knirkelyd ved utslipp av bremser og lite rykk i giringen

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei,

Har nylig anskaffet meg en C-klasse fra 2016, og er svært fornøyd 😀

Den har gått ca 80.000km, har automatgir, og skal på service i august, så det kan være mye av dette blir fikset da.

På den andre siden, så er det jo spennende å stille noen diagnoser selv.

Det er nemlig et par småting:

1. Etter å ha skiftet fra revers til drive, kommer det en mørk knirkelyd når jeg slipper ut bremsen og begynner å rulle (ikke ulikt denne: https://www.youtube.com/watch?v=xvU46BTOWJo&feature=emb_title)

2. Det er en liten knirkelyd i hjulene når jeg kjører over fartsdumper

3. Noen ganger opplever jeg et lite akselerasjonsrykk når den girer i lav fart. Samboeren min mener det er spesifikt mellom 2 og 3 gir. Det oppleves litt som om man er uheldig og trykker litt hardt på gassen et kvart sekund.

Er det noen som har opplevd lignende tilfeller? Og som vet noe om hva det kan være?

Takker for svar!

Edited by knirkelyd

Høres ut som kommer fra bremsen ja. På enkelte tilfeller hører jeg også. Høres nor du slepper bremsen veldig sakte? Prøv å sleppe bremsen litt fortere og se hva som skjer.

Knirkelyden kan komme fra bære arm foring (kalles også som knirkeforing) det er alt for tidlig synes jeg. 

Kan teste enkelt: spraye WD40 på foring og kjør over fartsdemper. Hvis ikke lykkes, ta neste-og neste og neste. Når lyden forsvinner, den foringen begynner å bli dårlig.