Jump to content

Medlemskap i KNA?

Oddcls
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
On 30.6.2020 at 11.36, Egil A said:

Hvor finner man medlemmenes sider her da? På posten over ser jeg bare at jeg ikke kan se den. 

Etter hva jeg ser så er du i kategorien "Members", ikke "Betalende medlem" som f.eks. Simen er.

Er du betalende medlem i klubben?

Har vært betalende medlem siden Desember, men har skjønt at ikke alt går så fort her på dette forumet. 

Har forøvrig ikke GNIST, men ser at det er noe aktivitet på  FB. Forøvrig en elendig løsning da det ikke er 

mulig å finne tilbake til poster. 

9 minutes ago, Egil A said:

Har vært betalende medlem siden Desember, men har skjønt at ikke alt går så fort her på dette forumet. 

Har forøvrig ikke GNIST, men ser at det er noe aktivitet på  FB. Forøvrig en elendig løsning da det ikke er 

Jeg skal sende noen e-poster internt i styret så skal vi se om det skjer noe. :)

Jeg støtter deg veldig i det med FB. Der er jo ting nytt i dag, gammelt i morgen og borte dagen derpå.

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men hvorfor i all verden vil du være medlem i KNA? Jeg kan forstå det hvis en motorsportlisens kan være aktuelt, men jeg gikk igjennom 'fordelene' ved å være medlem, og meldte meg inn i NAF isteden. Da får du bl.a. rabattt på de allerede gunstige bilforsikringene til gjensidige, og mange andre steder som har avtaler med NAF.

Med vennlig hilsen, Olaf

Edited by Olaf

On 3.7.2020 at 21.14, Egil A said:

Nå er du registrert som betalende medlem Egil. Da finner du også informasjonen du trenger i posten til Simen. :)

On 7/5/2020 at 12:27 AM, Olaf said:

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men hvorfor i all verden vil du være medlem i KNA? Jeg kan forstå det hvis en motorsportlisens kan være aktuelt, men jeg gikk igjennom 'fordelene' ved å være medlem, og meldte meg inn i NAF isteden. Da får du bl.a. rabattt på de allerede gunstige bilforsikringene til gjensidige, og mange andre steder som har avtaler med NAF.

Med vennlig hilsen, Olaf

Vel MBE sin forsikringsavtale er bedre enn NAF sin, så.... 

KNA er en bilistorganisasjon, NAF er en trafikantorganisasjon, det er den støste forskjellen. 
Selv ville jeg alltid vært medlem i en bilorganisasjon, det er mer for bilfolket. Forrøverig er det vel sånn da at MBE medlemskapet gir deg bedre fordeler, og sammen med veihjelp og drivstoffrabattene til KNA så er vi best på fordeler. 

Jeg gir i alle fall alltid pengene mine til bilistene fremfor syklistene. 

• Like 1

Kan oppgraderes med KNA Veihjelp for 410,- /år

Få 45 øre i rabatt per liter på pumpeprisen hos Esso!

Det får jeg på Trumfkortet mitt også.

Et Santander Flexi Visa kredittkort gir 4% på drivstoffpriser på alle stasjoner.

Men NAF er jo ikke kongelig, da...

Med vennlig sommerhilsen, Olaf

• 4 weeks later...
On 7/7/2020 at 4:15 AM, Olaf said:

Det får jeg på Trumfkortet mitt også.

Et Santander Flexi Visa kredittkort gir 4% på drivstoffpriser på alle stasjoner.

Men NAF er jo ikke kongelig, da...

Med vennlig sommerhilsen, Olaf

Jeg vet ikke hva som er hensikten din med å rakke ned på de avtaler og de ordninger vi i klubben har laget for deg. Men det er alltid lov å være medlem i de organisasjoner / foreninger en selv ønsker. 
Klubben jobber hele tiden med å forsøke å lage gode avtaler for medlemmer. NAF er en organisasjon som ikke lenger jobber for bilister, men for trafikanter, de har selv vedtatt at deres oppdrag ikke lenger er å være en bilistorganisasjon. Når så KNA strekker ut en hånd og ønsker et samarbeid så vil vi naturligvis forsøke å samarbeide med dem. 
At dette ikke er godt nok for deg, er trist, vi gjør så godt vi kan, noe som åpnenbart ikke er godt nok. 
Det er generalforsamling om kort tid, du har all anledning til å fremme andre forslag til leder og styre der. 

• Like 1

Det var ikke noen nedrakking i det hele tatt, Simen. Jeg opplyste først om at fordelene ved et NAF-medlemskap etter min mening var bedre enn KNA. Men du må tåle at jeg svarer på dine argumenter om at veihjelpen og drivstoffrabattene til KNA er så bra. Har du lest igjennom alle betingelsene KNA stiller for å få veihjelp? Med mindre de nettopp er endret, så synes jeg at NAFs ordning er bedre. Og som sagt, drivstoffrabatter kan man få på mange måter. Dette er ikke noen nedrakking på styrets avtaler med KNA, medlemmene kan gjøre bruk av dem som de ønsker. Jeg aldri sett behovet for å være medlem i noen bilorganisasjon, NAF har jeg bare forbundet med at fatter'n fikk kartboka deres hvert år. Mitt nytegnede medlemskap i NAF kom etter at jeg vurderte de økonomiske fordelene som klubbmedlemskapet i KNA vil gi, holdt opp imot de NAF vllle gi, og NAF vant! Det er for meg en rent økonomisk avgjørelse, bedømming av organisasjonenes ideologi overlater jeg til de som synes at det er viktigst.