Jump to content

Mercedes-Benz og automat på gamle biler

_s_y_v_e_r_s_e_n_
 Share

Recommended Posts

Er det noen som vet om et seriøst firma i Østfold som virkelig kan automat på gamle Benz'er? Ikke synsing eller noe, men som virkelig VET hva de snakker om? 

Sliter litt med automaten på min gamle s123 300tdt. Den girer hardt, men pent av og til. Har nettop hentet den fra oljeskift, men det hjalp absolutt ingen ting. Da jeg satt inn motor og automat, var det to ledninger som ikke "skulle noe sted". * vet ikke om disse var til en nyere eller eldre kasse. Ikke vet jeg alderen på motor eller kassa som jeg har satt inn heller. Det rare er at alt dette har sittet i bilen før, å da fungerte alt helt utmerket. Ingen har klart å svare meg på hvor disse kablene skal sitte heller. Om de i det hele tatt skal sitte på denne kassa. Hva slags strøm er det en automat trenger? Den store strømkabelen på venstre side er jo grei, men dette er to små. Skulle gjerne ha snakket med noen som virkelig KAN dette, uten noe form for synsing av noe slag, da det ofte villeder enn hjelper 

Bryter for ryggelys.

Bryter for start kun i P og N

Solenoid til kickdown

Noen har og en solenoid der hydraulikken kobler inn når gasspjeldet beveger seg, men det er kanskje bare på eldre drit.

Denne har vel vakumstyring og. Er denne koblet til?

Edited by Stian

Nei, dem har jeg snakket med, å de ville aller helst ikke ha noe med de gamle bilene å gjøre lengre. De hadde kanskje 3 stk inne pr år, å sa rett ut at disse er for gamle for de unggutta som står å ordner med dem. Om noen vet om noen nermere Moss, Fredrikstad, Sarpsborg etc hadde det vært supert

On 4/25/2020 at 4:51 PM, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Var denne meldingen til meg? Hva er solenoid for noe? 

Dette er tingene som trenger strøm på girkassen. Jeg ser ikke akkurat at noe av det skulle gjøre noe med giringen mens du kjører.

Det som betyr noe er staget/wiren fra gasspedalen og vakumeslangen fra motoren

Nei det har jeg ikke. Jeg tror kanskje motor og girkasse er nyere enn den som satt der. Derfor jeg tror det, er fordi disse vacuum slangene som går ut fra vacuum klokka skal bort til en ekstern pumpe, som ikke denne bilen har. Hadde ikke du en blå vacuum boks stående rett ved bremsekraftforsterkeren? Dette har ikke min bil. Etter så mange timer med alle disse vacuum slangene, så har jeg gått litt blind egentlig. Jeg tror i mitt stille sinn at det kan være en bagatell siden den har fungert utmerket i denne bilen før. Tviler på at automaten setter seg på en periode på et år eller deromkring