Jump to content

Mercedes w204 registerkjede lyd?

Recommended Posts

Jeg må få sjekket det, men noen som veit om det samme problemet dukker opp igjen etter nye 45 000 km for bilen har gått ca 45 000 km. Har Mercedes gjort noen endringer på nye deler eller er det de samme delene som sitter originalt fra fabrikk? For å eventuelt bytte registerkjede 2 ganger før 100 000 km kan vel ikke være normalt for m271 motoren?

• 1 month later...
On 11.4.2020 at 8.43, MBw204 said:

Hei har en 2012 model w204 c180 cgi og lurer på om noen hører problemer her. Registerkjede? Og hvordan får jeg lagt inn videoen fra YouTube inne i forumposten? Enn så lenge så er det en link til YouTube 

https://m.youtube.com/watch?v=WeuBuh3vtqk

On 11.4.2020 at 23.43, MBw204 said:

Jeg må få sjekket det, men noen som veit om det samme problemet dukker opp igjen etter nye 45 000 km for bilen har gått ca 45 000 km. Har Mercedes gjort noen endringer på nye deler eller er det de samme delene som sitter originalt fra fabrikk? For å eventuelt bytte registerkjede 2 ganger før 100 000 km kan vel ikke være normalt for m271 motoren?

• 3 months later...
On 4/11/2020 at 11:43 PM, MBw204 said:

Hei! @MBw204 Fikk du sjekket ut dette noe nærmere?

Jeg har en c250 med samme motor, og så langt jeg klarer å høre så virker det som min høres helt lik ut. Min har gått 102.000 og ikke byttet kjede foreløpig. Etter det jeg har skjønt så vil feil med registeret kunne indentifiseres med en veldig distinkt raslelyd som varer i 2-3 sekunder ved kaldstart(når bilen har stått over natten). Så jeg tror våre motorer har det bra enn så lenge :-)

Uten å være noe bilekspert (!!) så har jeg selv gjort en del research rundt dette med registerkjede på disse motorene. Har lest enkelte inlegg der folk sier de har måttet bytte kjede så tidlig som 40 000-60 000km ja, men i all hovedsak virker det som problemene oppstår rundt 100.000 -150.000km. Videre virker det som kjøremønster og vedlikehold kan ha en innvirkning på levetiden også. Generelt inntrykk er at tomgangskjøring, lange intervaller mellom oljeskift, ofte høye turtall (hyppig bruk av kickdown), er alle faktorer som virker negativt på levetiden. Men med det sagt så er der folk som også sier at de har kjørt 200.000-250.000km før bytte. Så virker som det er en del variasjon, men generelt sett tror jeg man bør instille seg på at dette vil dukke opp før eller siden. Og når det gjelder om delene er forbedret så er jeg redd for at svaret er nei. Nye originale deler som blir installert er de samme, så langt jeg har skjønt.