gr8pics Posted March 25, 2020 Share Posted March 25, 2020 (edited) Hva er det som detter ut av programmering hvis backup batteriet feiler? Når det står Backup battery failure i speedometeret, betyr det at det som skal ligge under det allerede har blitt resat/mistet? Er det evt da bare å koble det helt fra å sette inn nytt? Vil evt startbatteriet holde på det som backupbatteriet skal når jeg kobler det fra, hvis startbatteriet er koblet til? W212 2014 Edited March 25, 2020 by gr8pics Feil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted March 25, 2020 Share Posted March 25, 2020 Einaste funksjon dette har på 212 er å halde spenninga oppe på instrument og div når motor startar automatisk. Det er berre dei med eco start stop som har slikt batteri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted March 25, 2020 Author Share Posted March 25, 2020 (edited) 1 hour ago, Simen Arntsen said: Einaste funksjon dette har på 212 er å halde spenninga oppe på instrument og div når motor startar automatisk. Det er berre dei med eco start stop som har slikt batteri. Ja, som feks å gi strøm til hjelpepumpa på automaten for å holde trykket oppe når start/stop funksjonen slår inn ved stans? Har et merkelig problem med denne hjelpepumpa, som plutselig har dukket opp, men lurer på om det allikvel heller mot et utslitt startbatteri. Funket iaf fint etter en 85% lading de første 3-4 gangene, så fikk jeg problem igjen med at det napper i kassa når start/stop starter opp motoren igjen. Hvile spenning var etter 5 min med motor av på 12.2, det er kanskje litt lite, og grunnet til dette problemet? Hvile spenning på backup batteriet var fortsatt 12.8v 5 min etter stans. Edited March 25, 2020 by gr8pics Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted March 26, 2020 Share Posted March 26, 2020 Nøyaktig kva funksjonar det går til veit eg ikkje, men kan godt tenkast at pumpa på gearkassen går på dette og, ja. 12,2 høyres lite ut, ja, men det kjem jo an på bruken av bilen. Har du prøvd å fulladeog avsulfatere med ein elektronisk batterilader? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts