Jump to content

Backup batteri failure

gr8pics
 Share

Recommended Posts

Hva er det som detter ut av programmering hvis backup batteriet feiler?
Når det står Backup battery failure i speedometeret, betyr det at det som skal ligge under det allerede har blitt resat/mistet?

Er det evt da bare å koble det helt fra å sette inn nytt? Vil evt startbatteriet holde på det som backupbatteriet skal når jeg kobler det fra, hvis startbatteriet er koblet til?

W212 2014

Edited by gr8pics
Feil

1 hour ago, Simen Arntsen said:

Einaste funksjon dette har på 212 er å halde spenninga oppe på instrument og div når motor startar automatisk.

Det er berre dei med eco start stop som har slikt batteri.

Ja, som feks å gi strøm til hjelpepumpa på automaten for å holde trykket oppe når start/stop funksjonen slår inn ved stans?

Har et merkelig problem med denne hjelpepumpa, som plutselig har dukket opp, men lurer på om det allikvel heller mot et utslitt startbatteri.
Funket iaf fint etter en 85% lading de første 3-4 gangene, så fikk jeg problem igjen med at det napper i kassa når start/stop starter opp motoren igjen.
Hvile spenning var etter 5 min med motor av på 12.2, det er kanskje litt lite, og grunnet til dette problemet?

Hvile spenning på backup batteriet var fortsatt 12.8v 5 min etter stans.

Edited by gr8pics