Jump to content

Jarle sin -06 W221 S600L/S65 AMG

Jarvarix
 Share

Recommended Posts

Hei.

Er ny på forumet her, men ikke ny i MB verdenen.

Har akkurat handla ny bruksbil, etter at min forrige W221 ble påkjørt og vraket i Desember.

Har letet en stund rundt i Europa for å finne den rette bilen, og falt til slutt for denne. Det ble opplyst fra selger at denne var en utstillingsbil for MB i Tyskland, uten at dette er bekreftet.

Det er en 600, men med absolutt alt av AMG utstyr. 

IMG_2511.JPG

IMG_2526.JPG

IMG_2560.JPG

IMG_2607.JPG

IMG_2547.JPG

IMG_2616.JPG

IMG_2618.JPG

Edited by Jarvarix
  • Like 2
  • Thanks 1

1 hour ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

For en flott bil! Gratulerer 👍😀

Takk for det. Har alltid synes w221 karrosseriet er helt spesielt, og ble meget fornøyd med denne.😁😁

23 minutes ago, Hans Kåre Isdal said:

du sa bruks bil??: no lurer eg på kva go bilen er...hehhe

meget fin sak. og lekker farge inni. og passe diskre...i luksus klasse sammenheng alså.

Hehe... ja, har ingen flere stående🙄 Denne fortjener jo å brukes. Forrige eier har kun kjørt den om sommeren siste 10år, så det svir litt når man ruller rundt i saltslapset. Men med hyppig vask, så går dette fint. Hentet på onsdag og kjørt noen dager nå, men blir stående i garasjen noen uker for litt pleie. 😊 Dette ble den perfekte farge komboen i mine øyne.

17 hours ago, Jarvarix said:

Takk for det. Har alltid synes w221 karrosseriet er helt spesielt, og ble meget fornøyd med denne.😁😁

Hehe... ja, har ingen flere stående🙄 Denne fortjener jo å brukes. Forrige eier har kun kjørt den om sommeren siste 10år, så det svir litt når man ruller rundt i saltslapset. Men med hyppig vask, så går dette fint. Hentet på onsdag og kjørt noen dager nå, men blir stående i garasjen noen uker for litt pleie. 😊 Dette ble den perfekte farge komboen i mine øyne.

ta turen innom nokon som tar understell behandling med fluidfilm så går det meget fint. eg er meget fornøyd med det og du får bedre samvitighet.

38 minutes ago, Hans Kåre Isdal said:

ta turen innom nokon som tar understell behandling med fluidfilm så går det meget fint. eg er meget fornøyd med det og du får bedre samvitighet.

Står på planen dette også. Skal først ta en stor service med bytting av all væske og filtre. Skifte skiver og klosser foran. Så tar vel understellsbehandling til sommeren tenker jeg. 

Tok olje, oljefilter og luftfilter bytte idag, samt en lett shine i motor rommet. Og montert nytt emblem, da 2 tallet manglet. Var mye støv her og der. Skal gå over skikkelig så snart ABC'n har fått ny olje og filter også. 

20200309_185603.jpg

20200313_164146.jpg

20200313_164127.jpg

20200313_164121.jpg

20200313_164131.jpg

Edited by Jarvarix
  • Like 2

Tok en liten kjøretur idag, og la merke til at a/c'n bak kommer og går. Pluss at vifta ikke stoppet etter tenning var skrudd av. Ut og inn med noen sikringer, og den ga seg. Men tok en time på google og fant flere med samme problem, der var det regulatoren som hadde streika hos 2 stk. Og dette kommer ikke frem på diagnose. Så da ble og bestille seg en ny. Fant også ut at det blåste kun kaldt på venstre dyse bak, og der var det en duo ventil som sitter i høyre innerskjerm som kunne krangle litt. Så da ble det rep kit til den også.😁 

Ikke at det er ytterst nødvendig, men har litt OCD på at ting skal virke.

Edited by Jarvarix
  • Thanks 1

Siden man er i karantene, så får man gjort litt i garasjen. Fikk hjelp av fruen til å skifte olja på ABC'n, og det var på høy tid.😳😳

Litt forskjell på olja i slangen som er ny og den i bøtta. Blir nok å gjøre dette på hver 20k.

20200317_104316.jpg

20200317_104325.jpg

Tok å skifta på servoen også.

Nå blir det demontering av kompressoren til setene, for den har gått i nødmodus pga en lekkasje. 

Edited by Jarvarix

Ble litt småtteri idag også, fant ut etter div målinger at motoren i kompressoren til massasje setene var gåen. Fikk tak i en fra Spania, får se hvor kjapt den kommer i disse dager. Skifta bremsevæske og tappa automaten, venter på olje. Demontert klosser bak, da disse må skiftes. Og montert miniflapz skvettlapper, vet ikke helt om det falt i smak. Får se det an litt.

20200320_145231.jpg

20200320_145215.jpg

20200320_145221.jpg

20200320_145248.jpg

20200320_145239.jpg

Edited by Jarvarix

Da har jeg gjort klar bilen til polering. Vasket i 3 omganger og satt til tørk i garasjen. 

Vasket og shinet motorrom. 

20200326_154823.jpg

Og polert en felg i et par omganger.

20200326_155001.jpg

Nå er bilen ferdig teipet og klar for polering imorgen.

Edited by Jarvarix
  • Like 1