Jump to content

Mercedes med høy km stand

Arneeee
 Share

Recommended Posts

Absolutt ikke høy km stand. Vi snakker om Mercedes, ikke en tysk bilmerke fra nederste hylla :headbang:
Men likevel anbefaler jeg å velge en sent 211 modell. Jeg synes personlig, at 211 har litt mer kvalitet følelse enn 212. Men har samme følelse på 210 kontra 211 :undecided:

Stort problem er vel å ta litt i.

Det er ein del av motorane, både 2,2 (OM651) liter R4 og 3,0 (OM642) liter V6, som har skifta strammer/kjede (uavhengig av om det er 212 eller andre modellar).

Det er vel strammeren som er problemet, den får ikkje nok oljetrykk pga tette kanalar. I stor grad er det grunna mangelfull oljeservice.

Dårleg strammer er merkbar rett etter start av motor, då kan du høyre ein raslelyd frå motor, fram til strammaren får nok trykk til å stramme.

4 hours ago, Simen Arntsen said:

Stort problem er vel å ta litt i.

Det er ein del av motorane, både 2,2 (OM651) liter R4 og 3,0 (OM642) liter V6, som har skifta strammer/kjede (uavhengig av om det er 212 eller andre modellar).

Det er vel strammeren som er problemet, den får ikkje nok oljetrykk pga tette kanalar. I stor grad er det grunna mangelfull oljeservice.

Dårleg strammer er merkbar rett etter start av motor, då kan du høyre ein raslelyd frå motor, fram til strammaren får nok trykk til å stramme.

Mest merkbart ved kaldt motor, f.eks første start på morgen. Som opplevde vi på bilen til sønnen min ☹️