Arneeee Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 (edited) Hei! La merke til at E klasse begynner å komme i fin pris. https://www.finn.no/157042307 Er det stor risiko å kjøpe en med så høy km stand? Er det mye vedlikehold på de? Eller er det bedre å gå for en eldre med kortere km stand? https://www.finn.no/162133303 Edited January 13, 2020 by Arneeee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Dette er jo knap innkjørte biler. Selv Berlingo'n jeg fiser rundt med har jo gått lenger. Den rundet 304000km nå nettopp.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Normalt ikkje stort problem, men du må forvente litt utlegg på slitedeler, avhengig av tidlegare vedlikehald sjølvsagt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Absolutt ikke høy km stand. Vi snakker om Mercedes, ikke en tysk bilmerke fra nederste hylla Men likevel anbefaler jeg å velge en sent 211 modell. Jeg synes personlig, at 211 har litt mer kvalitet følelse enn 212. Men har samme følelse på 210 kontra 211 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arneeee Posted January 16, 2020 Author Share Posted January 16, 2020 Takk for svar folkens! Lest at w212 hadde et stort problem med registerkjede havari, er det også aktuelt med faceliften? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simen Arntsen Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Stort problem er vel å ta litt i. Det er ein del av motorane, både 2,2 (OM651) liter R4 og 3,0 (OM642) liter V6, som har skifta strammer/kjede (uavhengig av om det er 212 eller andre modellar). Det er vel strammeren som er problemet, den får ikkje nok oljetrykk pga tette kanalar. I stor grad er det grunna mangelfull oljeservice. Dårleg strammer er merkbar rett etter start av motor, då kan du høyre ein raslelyd frå motor, fram til strammaren får nok trykk til å stramme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 4 hours ago, Simen Arntsen said: Stort problem er vel å ta litt i. Det er ein del av motorane, både 2,2 (OM651) liter R4 og 3,0 (OM642) liter V6, som har skifta strammer/kjede (uavhengig av om det er 212 eller andre modellar). Det er vel strammeren som er problemet, den får ikkje nok oljetrykk pga tette kanalar. I stor grad er det grunna mangelfull oljeservice. Dårleg strammer er merkbar rett etter start av motor, då kan du høyre ein raslelyd frå motor, fram til strammaren får nok trykk til å stramme. Mest merkbart ved kaldt motor, f.eks første start på morgen. Som opplevde vi på bilen til sønnen min ☹️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 såg ut som ein meget pen bil. lite slitasje på ratt og fører sete. som tyder på at den er lang kjørt for det mest. som er eget bra. og at den er kjørt ca 56 000 km året er bra(ca2014-2020). då er det meget lite kaldkjøring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.