Jump to content

Recommended Posts

Jeg venter mitt første barn og eier en W211 t-model 320 4matic. 

Og ønsker å montere isofix og lurer på om hvor vanskelig dette skal være og om mulig, har skinn seter med varme i. Takker for svar:-)

Gratulerer!

Det er ikke vanskelig å ettermontere isofix, men sitteputen(e) må byttes da disse er annerledes på biler som har dette. Selve brakettene er bare festet med popmagler.

On 12.1.2020 at 20.42, Mikkel2405 said:

Jeg venter mitt første barn og eier en W211 t-model 320 4matic. 

Og ønsker å montere isofix og lurer på om hvor vanskelig dette skal være og om mulig, har skinn seter med varme i. Takker for svar:-)

Hei Mikkel, da er vi to. Handlet meg en S211 selv og venter første barn. Skal også ettermontere ISOFIX. Skal visst være grei skuring. Man trenger ikke å bytte sitteputen(e), men man må lage utsparing til festene ellers går det hardt ut over kanten bak opp mot ryggputen.

Jeg sender mine sitteputer til salmaker for å lage utsparingen jeg trenger.

Edited by Alfaduden

On 18.1.2020 at 11.57, Mikkel2405 said:

Hvor sender du dem? 

Til salmaker. :D 
Du har vel en lokal salmaker der du bor? Selv bor jeg i Tønsberg og reiser til en jeg bruker en del som holder til i Horten.

On 20.1.2020 at 22.30, Alfaduden said:

Til salmaker. :D 
Du har vel en lokal salmaker der du bor? Selv bor jeg i Tønsberg og reiser til en jeg bruker en del som holder til i Horten.

Fant lite på Google for Oslo. Men hva er prisen dem ønsker for arbeide om du har fått en? 

3 hours ago, Mikkel2405 said:

Fant lite på Google for Oslo. Men hva er prisen dem ønsker for arbeide om du har fått en? 

Prøv Multi Bil Rud hvis de holder til ennå, ellers hadde jeg ringt noen av disse:

Har ikke fått noe pris ennå, da jeg ikke har startet prosjektet. Termin i mai, så venter til solen varmer litt mer før jeg river ut baksetet.

Skjermbilde salmaker.JPG

Isofix 🙈 kan jeg da komme med et godt råd? Vi har nå i løpet av 6 år fått to unger, med dertil mye bytting av seter med isofix. Når dere leter etter seter, så ikke stol blindt på de i butikken. De i butikken har omtrent ALLTID prøvd seter, å skryter samtlige seter opp i skyene, de juger deg rett i trynet. Husk at sitteputen i en Mercedes-Benz skrår en del. Derfor er det lurt å prøve setet i bilen før dere handler. Tenk på hvordan barnet sitter, og hvordan det vil sitte i stolen når barnet sovner. Disse setene i butikken er dessverre beregnet til flatt sete, derpå ungen vil falle fremover når det sovner. Å vær trygg, det vil alltid sovne i stolen. For å unngå at hodet vil falle fremover bør dere velge et isofix feste på stolen som har en mulighet for bevegelse. Vi har brukt sinnsykt mye penger på dette for å komme til et bra sete som fungere i en Mercedes-Benz. Vi valgte til en baby et sete som har en bevegelig stol i alle retninger. Derpå vi kunne sette barnet rett inn. Underdelen kunne vi svinge alle veier å låse i riktig posisjon. Ikke velg barnesete med pute som skal legges over magen forstå å stramme beltet. Vi leste mye om dette setet, og forskere hadde kommet frem til at ved en kollisjon kan dette skade indre organer. Det er mye å tenke på med seter. Ikke stol blindt på butikken som aller helst vil selge. Stol heller ikke på at barnet vil kunne bruke det same setet opptil angitt periode. Du må ha nytt sete mye tidligere enn det de sier, avhengig av hvor fort barnet vokser. Snakk med barnefamilier som kjører Mercedes-Benz, hva disse brukte å var fornøyd med. Ikke snakk med folk som kjører andre biler der bilens sitteputen har en annen vinkel. Bare et godt råd til dere som er flrstegansforeldre. Det er så lett å bruke mye penger i den første tiden på barnas sikkerhet, å da er det surt å betale mye for seter som ikke vil fungere i en Mercedes-Benz 

• Like 1