Jump to content

Olafs ML 270 cdi, 2003 modell

Recommended Posts

Det har tatt litt tid å få skilter på denne ML'en, men nå har jeg bestilt time for etterkontroll, så får vi se hva som skjer. Jeg fikk prøveskilter påført at jeg kunne kjøre med henger, så jeg kjørte en tur på ca. 20 mil for å hente noen sommerhjul jeg fikk tak i ganske så billig. Jeg kjørte kanskje en liten omvei for å prøve bilen litt... .

Da jeg handlet delene som må skiftes før etterkontrollen, kjøpte jeg også endel slitedeler som skulle skiftes etter hvert. Men, jeg var litt usikker på dette nye luftfilteret, det ser jo helt bleikt ut, det har jo helt feil farge!

ML-luftfilter.thumb.jpg.914ad9d0b10a83f081b0a144dc967b2f.jpg

Men det passet jo i boksen, så jeg får vel ta en sjanse! :mrgreen:

Med vennlig hilsen, Olaf

Edited by Olaf
  • Haha 1
  • 1 year later...
Posted (edited)

Det tok tid å få ferdig ML'en, den fikk skilter først i april i år. Men, dette er er den deiligste bilen jeg har kjørt, kroppen min er skapt for denne bilen. Og jeg har forelska meg i en 18-åring! Ja, ja, en 18 år gammal bil, altså! Økonomien har ikke tillatt slike 'nye' biler før. Jeg setter meg inn i bilen, ikke ned i den. Jeg kan kjøre i timesvis uten å bli sliten, og gå normalt ut av bilen etterpå. For dere med bra rygg og bein, høres jo sikkert dette helt teit ut.  Men å kunne kjøre ned på butikken, og på en dårlig dag krabbe seg ut av w123 eller w124'ene mine, og desperat prøve å bevege seg så man ikke ser ut som man er på fylla, det er deilig å slippe med ML'en! Jeg elsker å kjøre bil, og nå har jeg kjørt ML'en 4862 km på nøyaktig 2 måneder. Gjensidige blir sikkert veldig glad i meg etter hvert! Utrolig god plass i bilen, og henger trekkes uten at man merker det. Det er fortsatt mye å bli kjent med, og det dukker sikkert opp problemer etter hvert, men foreløpig er den en fryd å kjøre. Jeg ser en demontering av innsugsmanifolden, med fjerning av EGR-spjellene, komme om ikke alt for lenge. Hvis noen har en manifold liggende, er jeg interessert i den. Da kan jeg gjøre alt ferdig på forhånd, og spare litt tid ved montering.

Edited by Olaf
  • Like 2