Jump to content

Utvidet garanti på SBC også gjeldende i Norge?

Sven Håkon
 Share

Recommended Posts

I forbindelse med at 211en min fikk en kritisk SBC-feil nylig, har jeg funnet ut at garantien på 211 med SBC har blitt utvidet i flere markeder - eksempelvis har garantien økt fra 4år/50.000miles til 25år/ubegrenset mileage i USA, og det ryktes at SBC nå har livstidsgaranti i Tyskland.

Er det noen som kjenner til dette, og vet om det også gjelder for Norge? Eller vet hvem man kan kontakte for å sjekke dette? 

3 hours ago, utlending said:

Sikkert konspirasjon teori, men jeg tenker på om garantien gjelder, så lenge alle servicer utført i godkjent verksted. Bl.a. bytte av bremsevæske etter produsentens krav.

Jeg tror ikke de har lov til å legge inn slike begrensninger lenger, og har blant annet lest om eksempler i Tyskland hvor eiere av biler som kun har brukt merkeverksted de første årene også har fått dekket SBC.

20 hours ago, Simen Arntsen said:

Det beste er å kontakte BoS direkte, då det er dei som må handtere det

Sendte en henvendelse til dem i går, men holder ikke akkurat pusten 😄

Så lenge "garantien" er en goodwill fabrikken gir, utover hva som er lovpålagt, så kan de vel ilegge de kravene de vil? 

BOS har i hvert fall ikke egeninteresse av å gi noe utvidet noe som helst, for de får mindre betalt for garantijobber enn hvis kunden betaler. 

I USA har det hele tiden vært lenger "garanti" på disse. Antakelig fordi amerikanerne har bedre advokater enn vi har i Europa. 

• Like 1

Dersom jeg finner ut hvilken feilkode min bil har kan jeg sjekke om denne dekkes av den utvidede garantien i Tyskland (eller andre land). Gjør den det kommer jeg antakelig til å få bilen reparert der. Gjør den ikke det, har jeg fått noen andre tips som skal undersøkes over nyttår.

Har fortsatt ikke fått svar på henvendelsen jeg sendte til BoS sentralt, så enten er de ikke interessert i denslags henvendelser, ellers er de redd for at noe skal komme ut 😄

• 1 month later...
  • 2 weeks later...