Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
Sign in to follow this  
Thomas Madsen

AMG med hengerfeste ?

Recommended Posts

Er det kun AMG GT som kommer med hengerfeste ?

Mener å ha lest at den kommer med det nemlig, men ikke noen andre.

Det varierer litt med aktivitet her, det vet jo du Thomas.. :)

AMG med hengerfeste, det spørs hvordan biler du mener.. SUVene kan i alle fall leveres med krok. :)

lurer på hvilken modeller av AMG som leveres med hengerfeste. Trodde kun det var GT som hadde den muligheten, derfor spm om det er noen som vet om flere som kan leveres med hengerfeste. Trodde at GLE og GLS kunne, men har aldri sett noen med det. Ikke sett noen E klasse med det heller. Har prøvd å titte litt på utstyrslister og kan ikke se jeg har funnet hengerfeste på E klassen. Har tittet litt på E stasjonsvogn men må ha hengerfeste :-)

Kan GT leveres med hengerfeste??

Jeg trodde det kun var SUVene som hadde denne muligheten fra fabrikk.. Vet Steve ettermonterte på en C63 Cabriolet nylig :-D

Både E53 og E63 står oppført med hengervekt 1900 kg i vognkortet. Men dette gjelder nok bare de aller nyeste utgavene (W213). Min E63S (W212) står oppført med 0..!🙄

Edited by Steinar

On 10/15/2019 at 4:10 PM, Steinar said:

Både E53 og E63 står oppført med hengervekt 1900 kg i vognkortet. Men dette gjelder nok bare de aller nyeste utgavene (W213). Min E63S (W212) står oppført med 0..!🙄

må se litt mer på GLE tydeligvis, den har vel mer enn 1900 håper jeg. Må ha med i hvert fall 2700kg nemlig :-) Hvis ikke blir det vrient å ha med full hestehenger :-D

GLE ser ut til å ha 3.500 kg jevnt over med unntak av 500e som bare kan dra 2.000. Sjekket også GLE 63, den kan også dra 3.500 kg. :)

59 minutes ago, Frode Sørensen said:

GLE ser ut til å ha 3.500 kg jevnt over med unntak av 500e som bare kan dra 2.000. Sjekket også GLE 63, den kan også dra 3.500 kg. :)

500e utgår som følge av behov for dobbelt hundebur :-)

Blir å titte litt på GLE63 over nyttår da :-) så får vi se hva vi ender opp med, titter litt på E63 stv også, men usikker på hengerfeste på den.

On 10/22/2019 at 10:53 AM, Frode Sørensen said:

For den som er litt glad i å bruke høyrelabben så er både 500e og GLE63 forholdsvis farlige greier for førerkortet.. :)

Tenk nå heller på de stakkars morrpølsene baki hengeren når en gammel M3 prøver seg:blob8:

3 hours ago, Stian said:

Tenk nå heller på de stakkars morrpølsene baki hengeren når en gammel M3 prøver seg:blob8:

Ikke primært for å dra hest jeg ser på dette, men greit å ikke måtte ha enda en bil bare for å dra henger par ganger i mnd :-)