Jump to content

Test av nytt forum

Arnfinn
 Share

Recommended Posts

Heisann, vi har nå et nytt forum med en ny moderne motor med mer muligheter.

Bilder og linker vil vises som kode mens det går en prosess i bakgrunnen som konverterer disse. Gi det en dags tid så burde det nok være ok.
Ny tråder vil se ok ut.
Test gjerne litt diverse funksjoner og si ifra her om det er noe som ikke virker evnt på mail til it@mbek.no.

Bilde test

BBCopde
c9e9c2c87ac9a9695767f36f4680322a.jpg

Edited by Arnfinn
  • Thanks 2

7 minutes ago, Aleks said:

Det er sikkert bare meg meg liker ikke det nye forumet 🙄

Vi får får prøve det en stund, så kan vi snakkes etterhvert. Alltid greiest med det en er kjent med.

Edit: Nederst på siden er det mulig å skifte til norsk, men tror det kanskje gjelder stavekontrollen.

Edited by tommern57

Jeg kjenner dette forumet fra andre steder, bl.a Arkivverket. Jeg misliker alle disse nye forumene av en enkelt grunn - som jeg antar har med tilpasningen til mobil/nettbrett å gjøre, og det er at alle elementer plutselig må være så store, og at det plutselig er masse luft imellom alle synlige ting på skjermen, og at man fra en PC-skjerm må skrolle og klikke seg ihjel på store tråder. I det gamle forumet hadde man oversikt over det meste på èn side. Jeg har sett argumentet at det for at svaksynte skal kunne lese det? For det første er det ikke så mange svaksynte i et bilforum, og jeg har heller aldri sett at noen har klaget på at skriften er for liten, eller at elementene sitter for tett sammen i det gamle forumet. Jeg bruker lesebriller sjøl, både på mobil og PC-skjerm, og har man et synshjelpemiddel, så spiller det jo veldig liten rolle hvor stor eller liten skriften er. En annen erfaring fra Arkivverkets forum, er at ønskede tilpasninger i forumet tar år og dag å få utført, med henvisning til at IC - Invision Community - trenger tid for å tilpasse ønsker som ikke er med i standardoppsettet, og ikke i det hele tatt hvis ikke flere ønsker det samme.

Aleks, glem norsk tekst, det får du ikke. Arkivverket har etterspurt det i mange år!

Edited by Olaf

Hvorfor er alle så negative? Synes denne ser veldig fin og moderne ut. 

detailersclub.no, kvinneguiden og diskusjon.no kjører samme type forum. De har alt på norsk. Så det lar seg tydeligvis gjøre, man må bare finne korrekt metode. At arkivforumet ikke klarer det sier kanskje litt om dem. 

Dette ser veldig bra ut så langt. Jeg har til og med funnet igjen noe jeg tenkte jeg skulle spørre om, men som bare plutselig funket før jeg rakk å spørre..

Det er nok som det har blitt skrevet tidligere her - vi mennesker er litt rare når det kommer til noe nytt. :)

Tommel opp til Arnfinn og jobben han har gjort med forumet i helgen!

• Thanks 1

1 hour ago, tommern57 said:

Det var jo veldig begrensninger på mailboksen her. Får ikke sendt noen pm fordi jeg har for mange meldinger.

Hva er ideell størrelse på bilder i dette oppsettet?

Skal sjekke om vi kan fjerne begrensning på PMer.

Hva tenker du på med bildestørrelse? Det spør vel sikkert på hbor en ser det tenker jeg?