Arnfinn Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 (edited) Heisann, vi har nå et nytt forum med en ny moderne motor med mer muligheter. Bilder og linker vil vises som kode mens det går en prosess i bakgrunnen som konverterer disse. Gi det en dags tid så burde det nok være ok. Ny tråder vil se ok ut. Test gjerne litt diverse funksjoner og si ifra her om det er noe som ikke virker evnt på mail til it@mbek.no. Bilde test BBCopde Edited September 21, 2019 by Arnfinn 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted September 21, 2019 Author Share Posted September 21, 2019 http://mbek.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 Sto på gamlesia at en skulle logge på med mailadresse, men fikk bare mer ventetid for hver nytt forsøk jeg hadde. For meg ble det nick som bruker og passord for gammelt forum som gjorde vei i vellinga. Bare som tips til andre..... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
forumadmin Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 Hmm, merkelig. Funka for meg, men jeg oppdaterte info på gammelt forum. Takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 Virker Max for meg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 Jeg brukte også gamle brukernavn og passord for å kunne komme inn. Kom inn med nytt også, men da var jeg gjest. Det er alltid klabb og babb i begynnelsen. Ser frem imot å rote meg frem i de nye sidene 👍😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 4 hours ago, forumadmin said: Hmm, merkelig. Funka for meg, men jeg oppdaterte info på gammelt forum. Takk Hvordan skulle forumet vite hvilket passord jeg har på mail? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 (edited) Det er sikkert bare meg meg liker ikke det nye forumet 🙄 Hvorfor skal det være Engelskspråklige?? Edited September 21, 2019 by Aleks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 (edited) 7 minutes ago, Aleks said: Det er sikkert bare meg meg liker ikke det nye forumet 🙄 Vi får får prøve det en stund, så kan vi snakkes etterhvert. Alltid greiest med det en er kjent med. Edit: Nederst på siden er det mulig å skifte til norsk, men tror det kanskje gjelder stavekontrollen. Edited September 21, 2019 by tommern57 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
forumadmin Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 Litt irreterende at det den ikke kommer på norsk ja, får se om vi kan fikse det etterhvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 Utrolig bra. Funker som fjell på mobil!!! logget inn med samme brukernavn og passord som gamle forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 (edited) Jeg kjenner dette forumet fra andre steder, bl.a Arkivverket. Jeg misliker alle disse nye forumene av en enkelt grunn - som jeg antar har med tilpasningen til mobil/nettbrett å gjøre, og det er at alle elementer plutselig må være så store, og at det plutselig er masse luft imellom alle synlige ting på skjermen, og at man fra en PC-skjerm må skrolle og klikke seg ihjel på store tråder. I det gamle forumet hadde man oversikt over det meste på èn side. Jeg har sett argumentet at det for at svaksynte skal kunne lese det? For det første er det ikke så mange svaksynte i et bilforum, og jeg har heller aldri sett at noen har klaget på at skriften er for liten, eller at elementene sitter for tett sammen i det gamle forumet. Jeg bruker lesebriller sjøl, både på mobil og PC-skjerm, og har man et synshjelpemiddel, så spiller det jo veldig liten rolle hvor stor eller liten skriften er. En annen erfaring fra Arkivverkets forum, er at ønskede tilpasninger i forumet tar år og dag å få utført, med henvisning til at IC - Invision Community - trenger tid for å tilpasse ønsker som ikke er med i standardoppsettet, og ikke i det hele tatt hvis ikke flere ønsker det samme. Aleks, glem norsk tekst, det får du ikke. Arkivverket har etterspurt det i mange år! Edited September 21, 2019 by Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 Hvorfor skal man forandre på noe som virker bra ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
forumadmin Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 Vi måtte bytte dette nå uansett da det gamle er så håpløst gammelt at webhotellet ikke støtter det lenger. Så vi får bare gjør det beste ut av det😁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 Hvorfor er alle så negative? Synes denne ser veldig fin og moderne ut. detailersclub.no, kvinneguiden og diskusjon.no kjører samme type forum. De har alt på norsk. Så det lar seg tydeligvis gjøre, man må bare finne korrekt metode. At arkivforumet ikke klarer det sier kanskje litt om dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted September 21, 2019 Share Posted September 21, 2019 1 hour ago, forumadmin said: Vi måtte bytte dette nå uansett da det gamle er så håpløst gammelt at webhotellet ikke støtter det lenger. Så vi får bare gjør det beste ut av det😁 Norsk språkpakke må kanskje installeres separat, se nedenfor for link til dette: Norsk språkpakke link Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted September 22, 2019 Author Share Posted September 22, 2019 Test fra tapatalkSent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Jeg tror vi mennesker er laget slik at, vi hater det nye, så lenge vi er vane med det gamle 😁 Selv synes jeg det nye forumet er spennende å rote i. Vi venner oss til det når vi har fått rotet nok hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Nå slipper jeg endelig å måtte zoome inn for å lese teksten på iPad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Hvordan sletter man sitt eget innlegg ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Det var jo veldig begrensninger på mailboksen her. Får ikke sendt noen pm fordi jeg har for mange meldinger. Hva er ideell størrelse på bilder i dette oppsettet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Sørensen Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Dette ser veldig bra ut så langt. Jeg har til og med funnet igjen noe jeg tenkte jeg skulle spørre om, men som bare plutselig funket før jeg rakk å spørre.. Det er nok som det har blitt skrevet tidligere her - vi mennesker er litt rare når det kommer til noe nytt. Tommel opp til Arnfinn og jobben han har gjort med forumet i helgen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted September 22, 2019 Author Share Posted September 22, 2019 1 hour ago, tommern57 said: Det var jo veldig begrensninger på mailboksen her. Får ikke sendt noen pm fordi jeg har for mange meldinger. Hva er ideell størrelse på bilder i dette oppsettet? Skal sjekke om vi kan fjerne begrensning på PMer. Hva tenker du på med bildestørrelse? Det spør vel sikkert på hbor en ser det tenker jeg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Det gamle forumet ga vel ingen ting over 800x600 så vidt jeg skjønte. Det er ikke så mye vits å legge inn bilder i en enorm oppløsning, så jeg pleier å resize'e før jeg legger inn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts