Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
Andwi

E-klasse tre barn

Recommended Posts

Jeg har en E klasse 2011 modell som jeg har veldig lyst å kjøpe, men er usikker på plassen. Jeg vet det er en av de største stasjonsvognene, men jeg må ha plass til en beltestol, pute og et bakovervendt sete. Bilen er en 6 timers kjøretur unna så jeg får ikke prøvd den før kjøp. Ut fra mål så skal det gå, men det er ikke alltid det funker i virkeligheten likevel. Noen som har prøvd med tre barn?

Er det tre isofix fester i baksetet? Vi har en s204, å der går det ikke an å ha to barneseter og en passasjer bak. Da må vi bruke en s124 uten isofix for å få setene langt nok ut til siden da e klassen er noe bredere. Men hvor mye bredere en ny e klasse er i forhold vet jeg ikke. Mye surr med disse setene. Aner ikke hvor mye tid og penger vi har brukt på det der

Nei det er kun to. Ja det er noe herk. Vi gikk fra V70 til S-Max da vi fikk nr tre. Da måtte vi ha tre seter. Nå er det to pluss pute. S-max er genial men fryktelig traus. Grunnen til at jeg vil bytte nå er at Forden sliter med campingvogna så jeg må ha en bil som kan trekke mer.

E klassen jeg ser på har 7 seter, men vi kan ikke være avhengige av å bruke ekstrasetene. Imidlertid har vi en Kia Soul også og der går tre inn. Men jeg prøvde en Mondeo 2015 modell tidligere og der gikk det ikke.  E klassen skal være en del breiere. Dessverre er det ingen for salg i nærheten slik at jeg får prøvd.

Har en venn som kjørte to barnestoler og en pute i S204. Det gikk helt fint når de fikk tak i litt smale stoler. Tror de måtte ha en original mercedesstol.

Har en venn som kjørte to barnestoler og en pute i S204. Det gikk helt fint når de fikk tak i litt smale stoler. Tror de måtte ha en original mercedesstol.

Og det er vel en betraktelig smalere bil. Jeg hadde denne på hold: https://www.finn.no/149494418 til 240000, men kjøper ombestemte seg. Vil ikke selge likevel. Men det hadde nok vært risky å kjøpe uten å prøve setene i. Men denne var 7 seter og de er det ikke mange av.

Det kan hende at det lokale drosjeselskapet har en s212 (E klasse) i flåten. Hvis du forklarer utfordringen og tipser godt kan de sikkert hjelpe. Kan vel ikke koste mer enn kr 200-300 uansett (hvis du ikke bor veldig langt unna).

Da vil den i midten sitte veldig trangt isåfall. Vi har prøvd også med de smaleste setene vi har funnet. Selv om man setter setene utenom isofix helt ut mot hver side, så er det trangt. Biler er liksom laget for to barn, ikke tre. Men helt uten barneseter går fint. Så når barna blir større, så blir utfordringene med seteløsning desto mindre. Hvor mye bredere er en e klasse bak, i forhold til c klasse? 10 til 15 cm?

Da vil den i midten sitte veldig trangt isåfall. Vi har prøvd også med de smaleste setene vi har funnet. Selv om man setter setene utenom isofix helt ut mot hver side, så er det trangt. Biler er liksom laget for to barn, ikke tre. Men helt uten barneseter går fint. Så når barna blir større, så blir utfordringene med seteløsning desto mindre. Hvor mye bredere er en e klasse bak, i forhold til c klasse? 10 til 15 cm?

Jeg har aldri målt c klasse, men i E er baksete, sittedelen 1:38 bred. Men puta stikker en del lengre ut enn ryggen så alt kan ikke utnyttes. Jeg prøvde en Mondeo, som regnes som blant de bredeste til 1:31. E klassen er dessuten mye uniform i puta. De to sitte delene er ikke så markerte som i mange biler og det er en fordel. Jeg skulle fått noen til å måle den utnyttbare delen til barneseter. Det rare er at det går akkurat i Kia Soulen vår. Det er jo en liten bil, men romslig.

Jeg har en CLS shootingbrake. 2 bilstoler med isofix og det er så vidt plass til midtarmlene i midten  :lol: Har en original Mercedes stol til 6åringen og en original Porsche stol til 3åringen.

Det blir trang i midten. Har same situasjon sjølv, 1 beltestol og 1 bakovervendt (men uten nr 3). Kan ta bilde til deg korleis det blir med våre seter i morgon kveld, om du ikkje har fått prøvd før det

her er min erfaring med e klasse. då alså ein 211.

med eit barnesete til jenta på då 8 år og barnesete til minsten på då 1.6 år. og sittepute til venninda til jenta. hu var og 8 var det litt trangt. men då med tanke på at det var då 2 seter som tok plass og eit mindre til minsten syns eg at det gjekk bra. for det var ikkje smalt barnesete me hadde til jentene. me har ikkje isofix i denne bilen.

Jeg har erfaring både W204, W211 og W212 og barnesete. 204 har mye mindre plass, enn 211 eller 212. Men hvis du må ha 3 stk i baksetet, da fungerer veldig bra, hvis du bretter pledd, og "fyller opp hullet på begge to sider" også på ryggstøtte slik det blir en flat baksete.Da får du barnesete mye lengre ut mot døra. Jeg hadde god plass til en Recaro Young Sport sete og to voksen. 

44 minutes ago, utlending said:

Jeg har erfaring både W204, W211 og W212 og barnesete. 204 har mye mindre plass, enn 211 eller 212. Men hvis du må ha 3 stk i baksetet, da fungerer veldig bra, hvis du bretter pledd, og "fyller opp hullet på begge to sider" også på ryggstøtte slik det blir en flat baksete.Da får du barnesete mye lengre ut mot døra. Jeg hadde god plass til en Recaro Young Sport sete og to voksen. 

Jeg kjøpte en 2012 E 220 i forrige uke. Det gikk meget fort da prisen var veldig bra og bilen nesten strøken. Kun gått 88000km. Fantastisk bil å kjøre og den desidert fineste bilen jeg har hatt. Plassen bak er veldig god og dersom minsten sitt sete kunne monteres uten isofix så hadde vi fått enda mer plass. Veldig bredt og flatt baksete. Imidlertid er det et par ting og det ene er at setebelteutløseren på høyre side havner under puten i midten. Det går greit dersom hun som sitter ytterst fester beltet først. Det er også litt knotete for hun i midten, men jeg har festen en strikk rundt de to andre utløserne slik at den midterste holdes oppe og ut. Jeg har vurdert forlengere, men det finnes ikke godkjente for bruk i Norge så jeg er skeptisk. Den siste utfordringen er verre og det er at ryggen på midtsetet er veldig hard. Hun som sitter der sier det går fint, men jeg litt redd for hvordan det blir på lengre turer. Hun er under behandling for blodkreft og tåler litt mindre. Men jeg skal se om jeg finner noe hun kan ha i ryggen. Vi kjører mye på tur så dette er viktig. Ryggen er dessverre usedvanlig hard.