Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
Markus

Trenger hjelp!

Recommended Posts

Heihei. Kjøpte en 250d med om602 for en stund siden, og synes den er litt lat for å si det sånn. Kom over en om605 tubro til salgs, og lurer derfor om girkasse og motorfester passer rett over fra det som står i nu. E ei 5trinns manuellkasse som er på bilen nu. Ifra det jeg har skjønt er min motor om602 og om605 turbo samme motor, bare at 605en er bygd opp for turbo.

Er dette et prosjekt som er vits å starte på for en som er litt ny i gamet? Har skrudd en god del tidligere, men aldri hevet i en motor som orginalt ikke har stått der?

Motoren passer på festene, men det meste annet er forskjellig. Det er en god del kabling, småkomponenter og lignende som ikke er likt. Definitvt ikke et nybegynnerprosjekt, nei.

Kanskje du kan lete opp en som bytter på YouTube? Jeg vet om en som byttet motor ved hjelp av YouTube. Fikk ikke hjelp av andre, bare ved å se og lære. Å den bilen går den dag i dag. Kjørte til Stockholm og Bergen uten problemer

Heheh, ja har prøvd å søkt litt rundt for å se etter om noen hadde gjort dette tidligere som det garantert er.

Er det en motor som er omtrent bolt on, helst med turbo. Har en del kunskap, og har venner og bekjente som er god me dette, så hjelp blir jeg å få.. Var liksom ikke interessert å begynne å sveise om motorrom og masse styr, da kjøper jeg heller en med turbo? Men hadde vært sykt kult å kunne bygget noe selv hvis dere skjønner?

Forståelig det! Ingenting er som følelsen av selvgjorte prosjekter som får et positivt utfall. Skal du bygge den om til automat også? For det er iallefall en fordel å få med girkassa som satt påmontert etter mitt syn. Da er alt komplett og riktig "innstilt på hverandre" om du skjønner

Ja, synes det er arti å lage noe litt eget og få det til å funke. E det noe vits å stille noe på pumpa, eller miste man bare effekt av det?