Jump to content

Tommern57's tredje W210

tommern57
 Share

Recommended Posts

Jeg får dra igang en tråd på den tredje 210. Bilen er en 97 regga høsten 96. Bilen har stått lagret en stund og forrige eier så sin begrensning når det var tomt for strøm og alt var dødt etter lagring. Henta bilen med henger for ei uke siden, og i dag fikk jeg gang på greiene. Har ikke hatt den på bukk enda, men det jeg har sett så langt, er veldig bra med tanke på rust. Vi får se etterhvert hva det blir ut av denne.

DSC_6320b.jpg.07cc3a79651e28a5fef24dd134ff9986.jpg

I følge det jeg kan se, er det ikke fler. Detta var sykt dyre biler. De ble jo tatt ut fra fabrikk som 420 og bygd om på bestilling. Så det blir vel nesten som å betale to ganger for samme bilen. Var kanskje ikke så mange pengefolk i Norge som ville betale såpass mye for å kjøre rundt i noe som drukna i alle taxier?

Og så ble de vel bare levert i 96 &  deler av 97?

Alle E50 har 210.072 kode som 420

I følge det jeg kan se, er det ikke fler. Detta var sykt dyre biler. De ble jo tatt ut fra fabrikk som 420 og bygd om på bestilling. Så det blir vel nesten som å betale to ganger for samme bilen. Var kanskje ikke så mange pengefolk i Norge som ville betale såpass mye for å kjøre rundt i noe som drukna i alle taxier?

Og så ble de vel bare levert i 96 &  deler av 97?

Alle E50 har 210.072 kode som 420

Det stemmer nok, men jeg trodde likevel at det var bruktimportert flere av dem :-)

Uansett kult med en såpass spesiell bil, særlig siden den er fra skjæringspunktet i overgangen fra ekstern tuner til inhouse massør!

Det var en til i Norge, men den har vært borte i over 15 år etter den ble stjålet, så den tipper jeg går på utenlandske skilter, om den lever.  :(  Så da blir dette evt en erstatning for den, om jeg momser den inn.

Jeg kan ikke se at det finnes noen 210 E60 i Norge, men det finnes mye usikkerhet i databasen, siden det ikke er alle biler som er registrert med rett navn.

Et lite tips. Når man tar ut instrumentpanel på en MB, sitter det veldig fast om det ikke har vært ute på ei stund. Det er noen gummihumper som "klipser" det fast når det trykkes inn. Litt smøring på disse gummidingsene gjør underverker når det skal ut neste gang. Et tynt lag med litt passende fett gjør stor forskjell. Se bildet med piler på gummien. På 210 er det to under og to over.

Har sett at W 210 kunne leveres med skiluke, men har aldri sett det. Grunnen til at det var uvanlig kan kanskje være at det krever en annen bensintank?

Hadde bilen på bukk i dag, og det så overraskende bra ut. Var litt rust under batteriet, men ellers var det bra til å være 210.

DSC_6335b.jpg.a90a8909b2b85b6cbf7a45d9669d71e4.jpg

DSC_6346b.jpg.55f6e7dc88ea038a2665c4f3b9cb41ce.jpg

DSC_6348b.jpg.297c4a725b5dc797214475dc7520e620.jpg

Har sett at W 210 kunne leveres med skiluke, men har aldri sett det. Grunnen til at det var uvanlig kan kanskje være at det krever en annen bensintank?

Min ex 210  hadde skiluke. Det skal være en "skipose" inne i luka også, har du den?

Du har godt tak på "skurefilla" di  :lol:

Lykken er 210 veit du, Roger.  :lol:

Sjekka i dag. Bagasjerommet er 5 cm kortere på en bil med skiluke og stor tank.

Og jeg hadde ingen skipose

Muligens jeg har skipose til deg, har bakseter med varme til bil med skiluke. Husker det var skipose i den, men husker ikke om den var festet i bilen eller seteryggen. Skal sjekke når jeg kommer hjem fra nordsjøen :lol: