tommern57 Posted August 31, 2019 Share Posted August 31, 2019 Jeg får dra igang en tråd på den tredje 210. Bilen er en 97 regga høsten 96. Bilen har stått lagret en stund og forrige eier så sin begrensning når det var tomt for strøm og alt var dødt etter lagring. Henta bilen med henger for ei uke siden, og i dag fikk jeg gang på greiene. Har ikke hatt den på bukk enda, men det jeg har sett så langt, er veldig bra med tanke på rust. Vi får se etterhvert hva det blir ut av denne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 31, 2019 Share Posted August 31, 2019 Skal bli moro å se hva du får ut av denne råtassen. Den ser sinna ut der den står. Hvordan var den å starte opp etter så lang stund? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 31, 2019 Author Share Posted August 31, 2019 Det var bare å gløde godt og vri på nøkkelen det Tikka i ventiler i noen få sekunder og så mol den som en katt. Nå virker det meste utenom instrumentpanelet og ac panelet. Får ta det ut og måle litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 1, 2019 Share Posted September 1, 2019 Gløde, du får sakt det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 1, 2019 Share Posted September 1, 2019 gløde godt mol som en katt. Dette er to påstander som ikke er kompatible. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 2, 2019 Author Share Posted September 2, 2019 Fikk igang instrumentpanelet og ac-panelet i dag. Har også gjort litt undersøkelser på nett. Dersom mine funn er riktige, finnes tre slike biler i Norge. To med skilter og en uten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Grattis! Er det en E60 du har fått tak i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 2, 2019 Author Share Posted September 2, 2019 Nei, det er nok ikke det. Er nok en liter mindre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Kult med E50 også, men jeg trodde det var flere av dem her til lands, derfor jeg foreslo E60 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 2, 2019 Author Share Posted September 2, 2019 I følge det jeg kan se, er det ikke fler. Detta var sykt dyre biler. De ble jo tatt ut fra fabrikk som 420 og bygd om på bestilling. Så det blir vel nesten som å betale to ganger for samme bilen. Var kanskje ikke så mange pengefolk i Norge som ville betale såpass mye for å kjøre rundt i noe som drukna i alle taxier? Og så ble de vel bare levert i 96 & deler av 97? Alle E50 har 210.072 kode som 420 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 I følge det jeg kan se, er det ikke fler. Detta var sykt dyre biler. De ble jo tatt ut fra fabrikk som 420 og bygd om på bestilling. Så det blir vel nesten som å betale to ganger for samme bilen. Var kanskje ikke så mange pengefolk i Norge som ville betale såpass mye for å kjøre rundt i noe som drukna i alle taxier? Og så ble de vel bare levert i 96 & deler av 97? Alle E50 har 210.072 kode som 420 Det stemmer nok, men jeg trodde likevel at det var bruktimportert flere av dem Uansett kult med en såpass spesiell bil, særlig siden den er fra skjæringspunktet i overgangen fra ekstern tuner til inhouse massør! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 3, 2019 Author Share Posted September 3, 2019 Det var en til i Norge, men den har vært borte i over 15 år etter den ble stjålet, så den tipper jeg går på utenlandske skilter, om den lever. Så da blir dette evt en erstatning for den, om jeg momser den inn. Jeg kan ikke se at det finnes noen 210 E60 i Norge, men det finnes mye usikkerhet i databasen, siden det ikke er alle biler som er registrert med rett navn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 3, 2019 Author Share Posted September 3, 2019 Et lite tips. Når man tar ut instrumentpanel på en MB, sitter det veldig fast om det ikke har vært ute på ei stund. Det er noen gummihumper som "klipser" det fast når det trykkes inn. Litt smøring på disse gummidingsene gjør underverker når det skal ut neste gang. Et tynt lag med litt passende fett gjør stor forskjell. Se bildet med piler på gummien. På 210 er det to under og to over. Har sett at W 210 kunne leveres med skiluke, men har aldri sett det. Grunnen til at det var uvanlig kan kanskje være at det krever en annen bensintank? Hadde bilen på bukk i dag, og det så overraskende bra ut. Var litt rust under batteriet, men ellers var det bra til å være 210. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 Gratulerer med nok en grom 210-bil :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seldal Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 Jeg hadde en w210 med skiluke, denne hadde 80liters tank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 3, 2019 Author Share Posted September 3, 2019 Takker, charlie Trur denna også har 80 liters tank. Virker som om bagasjerommet er kortere i denna. Skal prøve å huske å måle lengden i morgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seldal Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 Takker, charlie Trur denna også har 80 liters tank. Virker som om bagasjerommet er kortere i denna. Skal prøve å huske å måle lengden i morgen Ja, det kan stemme! Flott bil du har fått deg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 4, 2019 Author Share Posted September 4, 2019 Litt usikker hvilket bilde som var før og hvilket som var etter. Dro i alle fall over med skurefilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 Litt usikker hvilket bilde som var før og hvilket som var etter. Dro i alle fall over med skurefilla Er sikkert det øverste bildet som viser etter rengjøring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 Knalle god! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øystein Posted September 5, 2019 Share Posted September 5, 2019 Har sett at W 210 kunne leveres med skiluke, men har aldri sett det. Grunnen til at det var uvanlig kan kanskje være at det krever en annen bensintank? Min ex 210 hadde skiluke. Det skal være en "skipose" inne i luka også, har du den? Du har godt tak på "skurefilla" di Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 5, 2019 Author Share Posted September 5, 2019 Ingen anelse. Får ta en skikkelig sjekk når jeg kommer så langt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted September 5, 2019 Share Posted September 5, 2019 Grattis! Du liker de 210’ne.. Bra maskin dette... 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 5, 2019 Author Share Posted September 5, 2019 Lykken er 210 veit du, Roger. Sjekka i dag. Bagasjerommet er 5 cm kortere på en bil med skiluke og stor tank. Og jeg hadde ingen skipose Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seldal Posted September 5, 2019 Share Posted September 5, 2019 Lykken er 210 veit du, Roger. Sjekka i dag. Bagasjerommet er 5 cm kortere på en bil med skiluke og stor tank. Og jeg hadde ingen skipose Muligens jeg har skipose til deg, har bakseter med varme til bil med skiluke. Husker det var skipose i den, men husker ikke om den var festet i bilen eller seteryggen. Skal sjekke når jeg kommer hjem fra nordsjøen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.