Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
_s_y_v_e_r_s_e_n_

S123 300tdt 1981 til salgs

Recommended Posts

Posted (edited)

1981 300tdt kommer snart for salg. Fantastisk flott bil. Særdeles fin for rust under. Gulchromat fester er fremdeles like fine. Fryd for øyet. Utenpå har den patina, men hel og fin. Noen riper og noe prikker følger med. På bildet står det piggdekk på, men det er fordi jeg satt på noen felger jeg hadde liggende

7732b66c12a0bf367885cf6331cc086c.jpg

Edited by _s_y_v_e_r_s_e_n_

Ja, jeg har noen tanker om pris, men jeg er litt usikker på hva jeg kan forlange for den slik den står. Alle er opptatt av prisen, men ikke av selve bilen. Savner interessen med at noen faktisk kommer å ser på den, å heller gjør seg opp en mening da

Det er ikke så vanskelig å danne seg et bilde, når den ser slik ut under. Bilen ellers er lakkert fra lista og ned en gang i tiden. Dette hadde ikke skadet å tatt en runde til med tiden for å få den helt strøken. Ellers har den opprinnelige lakken over lista etter hva jeg kan se. Noe småting er det på en gammel bil. Den er jo fra 1981. 

On 10/1/2019 at 9:00 PM, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Ja, jeg har noen tanker om pris, men jeg er litt usikker på hva jeg kan forlange for den slik den står. Alle er opptatt av prisen, men ikke av selve bilen. Savner interessen med at noen faktisk kommer å ser på den, å heller gjør seg opp en mening da

Jeg bor 150mil unna så litt langt og reise for en titt.  Det er jo modeller som ligger ganske høyt i pris for tiden,selv dårlige eksemplar. Men greit og ha noe og gå ut fra,så vet en om det er interessant eller uaktuelt.  

6 hours ago, w201035 said:

Jeg bor 150mil unna så litt langt og reise for en titt.  Det er jo modeller som ligger ganske høyt i pris for tiden,selv dårlige eksemplar. Men greit og ha noe og gå ut fra,så vet en om det er interessant eller uaktuelt.  

Hvilken pris er aktuelt å betale for en slik bil som ikke er EU ok da? Det er for rett mann bagateller som skal til for å få en flott bil. Bilen i seg selv er jo helt grei. Under er den jo et fryd for øyet. Å slike pleier å være alt annet enn et fryd for øyet. Kanskje lakkert på utsiden å ser veldig fin ut, men er kjeks under. Denne har patina utpå, men fin under. Som du ser på bildene, kan man se klipsa fremdeles har den gulchromaten som den hadde fra fabrikken

Jeg tror Syversen sier: Kom med et bud, men ikke et skambud. :finga:

Så... Ble du noe klokere? 😀 Jeg la den ut for 150K. Fikk et bud på 150K ferdig EU ok, men levert pokkerivoll. I tillegg skulle bilen brukes som helårsbil. Jeg selger den fordi den er for fin til å bruke om vinteren. Det er rett og slett galskap å bruke opp en så sjelden bil om vinteren. Kom med et fornuftig bud slik den står. Jeg forventer ikke 150k slik den står. Men den er verd 150k ferdig EU ok i Norge. I Tyskland får man mer for den etter hva jeg kan se. Export neste kanskje? 🤔

Posted (edited)

Tenkte en plass mellom 75-125 men endte opp med en Volvo 245 Classic. Ser det var et par på finn i varierende tilstand til 150,en ligger muligens enda,blå med BBS frontleppe,ingen ble solgt. Jeg tror de som betaler såpass vil ha nøkkelferdig EU-ok bil med "riktig" fargekombo og edruelig km-stand og fin historikk. Det er bare min subjektive mening. Bilen er sikkert verdt rundt 150k as is for rett person.  

Edited by w201035

Helt enig, det er en entusiastbil. Man kan jo få ganske mye annet til den prisen, men de som vil ha det, ser jo ikke etter en gammel benz. Dessuten er det en fordel den er EU ok til den prisen ja. Men her kan man få et fint prosjekt til enda lavere pris. Tviler de på finn er like fine under som denne uansett. Volvo 245 var bilen jeg skulle kjøpe rett før jeg endte opp med 123 for 18 år siden 😁👍

Man kan si mye om priser på 123 og andre modeller. Generelt kan man si at dess mer penger en legger i kjøpet, dess bedre utgangspunkt bør man få. Det å handle billig, blir fort dyrt. Det verste er rust. Når man handler, ser man litt og tenker detta kan fikses. Jeg pleier å si at den rusta du ser er som regel omtrent en tredjedel av det som er. Det har livet i alle fall lært meg. En annen ting som avgjør pris, er modell. En 123 er vel kanskje ikke en 123? Det er klart at en hvit 200 med blått interiør, var det mange av. Dette fordi det var innstegsmodellen. De virkelig søkte modellene var som regel de dyreste. 280E og 300 diesel. 280E var vel kanskje ikke den mest foretrukne. Alle liker en 280E, men ikke alle liker bensinregninga. Dissa bila var dieselterritorie. Men dersom man var oppi prisen på en 300, i Norge, var det som regel fordi en hadde arbeidsplassen i bilen. Folk som var oppe på detta trinnet, produserte veldig mange mil på telleren. Absolutt top of the line var en 300 turbodiesel. Da snakka vi. Bilen for folk som kjørte mange mil, og som ofte dro med seg henger eller hadde lass. Av den enkle grunn, er ofte dissa bila godt brukt, de fleste med veldig lang kjørelengde. Kort sagt, bortimot brukt opp.

Så når vi ser bildene til Syver, pluss at jeg har sett bilen med egne øyne, er det liten tvil om at biler med 300 dt og fargekomboen, utstyrnivå, osv., så tror jeg vi kan si at sånne vokser ikke på trær. Det er nesten så jeg lurer på om jeg kunne tolerert en diesel sjøl.......

• Haha 1

Posted (edited)
13 hours ago, tommern57 said:

lurer på om jeg kunne tolerert en diesel sjøl.......

Har ikke du en 4,3liter motor som ikke har en bil?

Edited by Stian
  • Haha 1