Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
Jan S

W116 Foring torpedo vegg "trottle arm"

Recommended Posts

Hei,

vet noen hvordan denne foringen - se bilde - (gummi-kule m/ hull inklusive en hardplast foring som passer i hullet) best monteres i holderen på torpedoveggen til venstre i bildet?

På en eller annen måte må jeg løsne antagelig flere faste opphengpunkter på "trottle arm" slik at jeg får tatt ut stanga av holderen, satt foringen på plass for deretter å skyve stanga inn i foringen. Fjæra på stanga skal ligge mot en skive som ligger mot foringen.

Jeg fikk komplett foring fra BOS i dag. Er redd at monteringen kan føre til at "trottle arm" forskyves i forhold til dagens innstilling. Er usikker på hvor sensitivt dette er.

Har noen gjort den tilsvarende jobben?

Jan

06aa0e59be4ab1b5981f607a55507552.png

En god stund siden jeg byttet en slik foring selv, og da på en 450 SL fra 1976 med K-jetronic. Det var i alle fall ikke vanskelig! Den fjæra skal vel uansett stå mot en arm om jeg ikke tar feil, hvis funksjon er å nettop holde armen på rett sted på tross av motorvibrasjon og gassing..

Hei Stig,

fikk god hjelp av BilXtra på Skøyen (tidl. Svartnes), måtte bli ferdig før ferieturen starter.

Som du sier var det egentlig en grei jobb, sett i ettertid. Måtte løsne litt her og der - også rør til innsprøytningsventil - for å få stanga ut. Litt tricky å få stanga inn i foringen pga. bra press fra fjæra, men en klemmetang gjorde susen.

Fikk også rettet opp leddet til høyre i bildet, da det var delvis bøyd sikkert pga av manglende foring og dermed løst oppheng.

Fikk også smøret opp hele gasspjeld-staget. Resultatet er som natt og dag - gasspedal er "myk" og motstand er jevn og fin.

Tips til alle er å smøre godt alle beveglige deler på gassjeld-staget.

Jan