_s_y_v_e_r_s_e_n_ 48 Posted May 29 Hei Er det lavere fjærer på en Sportsline enn de øvrige? Jeg mistenker at det er byttet framfjærer pga at den er så høy i forhold til hva den er bak Quote Share this post Link to post Share on other sites
Eirikbg 0 Posted May 29 Jeg er ikke sikker, men mener å ha ha hørt at sportslinen har noe lavere fjærer en de andre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
_s_y_v_e_r_s_e_n_ 48 Posted May 29 Ja riktig... Hvordan er det å bytte disse? Like lett som på 123? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tommern57 17 Posted May 29 En sportline er lavere. Framfjærer er beta kake dersom du har slik fjærklemme som man bruker inni fjæra. Taes nedenifra igjennom bærebrua Quote Share this post Link to post Share on other sites
Olaf 13 Posted May 30 Høyden på en vanlig Kombi = 1489 mm, Sportline 1458 mm, forskjell = 31 mm Sedan Sportline er forskjellig fra Kombi. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jørgen F.J 0 Posted June 3 https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/chassisdeler/fjaring/spiralfjarer/fjarspenner-2000020865 dette er tarsjen som brukes. Mener den var litt følsom på å måtte få platene så langt fra hverandre som mulig, for å kunne klemme langt nok inn for å få ut fjæra. men det gikk på ett vis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
_s_y_v_e_r_s_e_n_ 48 Posted June 3 Ja, slike har jeg. Er en drøm og et must når man har mb. Jeg tror den har andre fjører foran Quote Share this post Link to post Share on other sites
FrodeS 7 Posted July 2 124 er satt opp med en kombinasjon av noe sånt som 8 forskjellige fjærer og 4 forskjellige fjærputer foran for å gi riktig høyde og stivhet. Det beregnes med et poengsystem hvor utstyr og motor teller inn. Bak er det "bare" 3 forskjellige puter og jeg vet ikke hvor mange fjærer. Putene varierer med 5 mm i tykkelse og siden fjæra sitter rundt halvveis inn på brua, utgjør det rundt 10 mm forskjell i høyde. Når man kjøper noe "one size fits all"-fjærer og gjerne kombinerer det med "aner ikke"-puter, så kan høyden bli ganske feil. Du kan se hvor mange "nupper" det er på putene som ligger på oversiden av fjæra. Om det er 2-3-4'er-puter på nå, kan du få den litt ned ved å bytte de. Quote Share this post Link to post Share on other sites
_s_y_v_e_r_s_e_n_ 48 Posted July 2 Ok, da skal jeg sjekke det. Tusen takk Quote Share this post Link to post Share on other sites