Jump to content

Endre tema på forum

forumadmin
 Share

Recommended Posts

Heihå

Det har vært litt snakk om å endre utseende på forumet og som en test la jeg inn et tema som dere nå kan teste.

Dette kan gjøres på Profil - Innstillinger for medlemskonto - Utseende- og layoutinnstillinger

Trykk Endre på Gjeldene design og velg Sunrise

Evnt her: https://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?action=theme;sa=pick;u=2559;a636e674976=b94e1784eb44b178e6e3f13e6ea7fc4a

Ser litt annerledes ut og en kan velge mørk og lyst tema.

Hva synes gjengen om dette?

Bla gjerne gjennom her og si om det er noen andre som ser bedre ut: https://custom.simplemachines.org/themes/

4c49adda5283d8a49cb90265b2099a61.md.jpg

5de188380d531c08a2c4bd6bca9239e6.md.jpg

Mye bedre med det designet vi har, jeg likte ikke at avatarene nesten forsvinner. Kan de tilgjengelige utgavene på nettsiden til simplemachine settes individuelt, eller må hele forumet oppgraderes? De forskjellige designløsningene burde jo kunne settes på individuell basis med et valgopsett i forumet, jeg er på flere forumer der brukerne kan velge mellom noen forskjellige utseender, ihvertfall mellom et par med mørk og lys bakgrunn.

Jeg bruker ikke smart-telefon, nettbrett o.l., bare PC, så jeg er vel silkkert i mindretall når det gjelder utseendet på forumet, sett på en knøttliten skjerm.

Jeg synes ikke at valget av utseende på forumet er veldig viktig, det er kanskje andre ting som kan holde besøksfrekvensen oppe. Mitt fremste ønske krever kanskje litt for avansert trolldomskunst:

Det virker jo som om flere og flere bare er på Facebook og andre 'sosiale' media, istedenfor i forumet som før. Jeg skulle heller ønske at alle nye poster i forumet også blir synlige på Facebook og evt. andre media. Kan man få til at et svar på et innlegg med opprinnelse i forumet som vises på f.eks. Facebook, videresendes fra sosiale media så det også blir synlig i forumet, ville jo det være en fin oppgradering. Eventuellt en markering om at vedkommende som svarer på et innlegg med opprinnelse fra forumet, blir gjort oppmerksom på at han/hun må logge seg inn på forumet for å svare. Det beste fra to verdener.  :)

Med vennlig hilsen, Olaf

Forum loyauten har vel stort sett vært uendret siden tidenes morgen? Det jeg savner er en vesentlig oppgradering av søkefunksjon, slik at den fungerer som den skal. Den lever sitt eget liv. Det er faktisk enklere å søke gjennom Google med mbe eller Mercedes-Benz entusiastklubb før søk for å få treff, enn å bruke den fra forum siden

Synd at de nye temaene heller ikke er optimalisert for iPad/smart telefon.

Syns nå Sunrise temaet fungerer veldig fint i Safari på telefon. Hva er det evnt som ikke ser bra ut?

Dette var forøvrig bare et forslag til tema, det ar masse å velge i.

Jeg klarer ikke å skjønne at det skal vegres så mye mot å oppdatere hele forumet.

Her er problemene med safari:

Reklame bannerne justerer seg ikke slik at hele nettsiden ikke får masse tomrom til høyre.

072f905a8e71024e51a1fac8c1d58736.png

Bildene er skviset inn fra sidene og ikke justert i både høyde og bredde.

f64551e0d67b03c1eee2a4e2017f3e61.png

d0ad9c7a95db00fb42466ee816fc8284.png

Jeg klarer ikke å skjønne at det skal vegres så mye mot å oppdatere hele forumet.

Nei, det kan du si. Bildene blir helt fine på min telefon, så jeg var ikke klar over dette problemet.

Funker fin-fint her også. Ifon xr og chrome.

Å droppe MB Tidende håper jeg da virkelig ikke skjer.

Vel når det ikke funker som det skal så er det nok rett og slett fordi SMF ikke er optimalisert for alle typer mobil skjermer.

Jeg foreslår ikke å kutte ut mbtidende for alltid.

Har noen i det hele tatt sjekket hva det koster å få oppgradert forumet?

Ser den presser sammen bilder på sidene ja, ikke sett det før :shock:

Vi har kontrollen på kostnad å bytte motor på forum og det trengs ikke å kutte noe MBtidende for å få dette til, Så FrodeS kan bare ta det med ro :lol:

Det er arbeidsmengden som er bøygen her. Skal ta en runde med gjengen i løpet av landstreffet for planen.

Her forøvrig lagt til en Like knapp. Ser om den ikke gjør jobben.

Det var jo ikke ille pris overhodet.

De kan sikkert hjelpe til med å migrere over alt fra smf til invision også.

Man kunne kanskje hatt litt kronerulling på det. Alle som ønsker kan bidra med litt hver. En 50lapp eller en hundrings for å få oppgradert hele forumet og nettsiden uten at admin må sitte med hele jobben.

Jeg kan være interessert i å være med og hjelpe til med å administrere hvis det er ønskelig.

Har ikke noe databakgrunn men bygd enkle hjemmesider i wordpress og joomla.