Jump to content
Mercedes-Benz Entusiastklubbs forum
Jan S

Barock felger til W116 450 SE?

Recommended Posts

Hei,

jeg har en W116 450 SE og er på jakt etter Barock-felger 7J x 15 (i vognkort står 6,5J x 14).

Ville det passe? Er det impress 23?

Hvilke dekk ville passe på denne felgen? 215/65 R15? Vil ikke gå for bredt ......

Har noen erfaring med gode felg- og dekk-kombinasjoner til en W116, som ser bra ut og gir gode kjøreegenskaper?

Takknemlig for tips her.

Jan

Jeg gjorde akkurat slik du tenkte på min V116 450 SEL 6.9.

Jeg kjøpte 15" Barock-felger med 7" bredde med Falken Ziex ZE914 Ecorun 225 / 60 / 15 96 W.

Dette har fungert utmerket til mitt bruk, også på Autobahn. Bilen står med dekkene hele vinteren uten å bli urunde.

Originalt skulle jeg hatt 215/70 R14, men å betale over 20.000 for Michelin XWX ble litt i meste laget...

Du har vel originalt 205/70 VR 14, så utgangspunktet ditt er jo ganske likt.

Strålende, takk for info og dine erfaringer, RuneA!

I vognkort hos meg står faktisk 215/75R14, på felg 6,5J x 14.

Basert på dine erfaringer blir det nok ca. 215/70R15 eller 215/65R15 på felg 7J x 15 med impress ca. 23-25.

Kan jeg spørre hvor du kjøpte dine nye Barock-felger? Ser noen "replica-felger" her til USD 600 + frakt og moms.

Bare hyggelig  :) Jeg tok rett og slett og byttet til meg noen slitne felger som jeg fikk renovert hos Østfold Felgteknikk for 10.000 kr. Det er vel rabatt å få for Mercedes Entusiastklubb på vintersesongen. Finishen ble brukbar, men kvaliteten på selve lakken virker veldig god. Bremsestøv brenner seg godt fast når to tonn skal bremses fra 200+...

Du fikk antagelig tak i noen originale Fuchs-felger, skjønner jeg. Det er bra!

Det blir nok noen "replica" på meg, vanskelig å finne brukt 7Jx15.

Har skaffet med Barock-felger i dag (brukt, 7Jx15). Når jeg kom hjem viste det seg at settet var 2 x ATS og 2 x Centra, begge med impress 23.

Litt skuffende, da ATS og Centra er litt forskjellige. Ikke lett å se, men forskjellen er der. Tenker jeg setter ATS bak og Centra foran. Eller motsatt. Det får være bra nok nå.

Nå mangler bare dekkene. DE skal være like :-)

Jan