Øystein Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Heldig du som har garasje..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Kjenner dette blir spennende å følge med på. Kommer til å bli helt konge med det nye interiøret Roger!! Hold oss oppdatert med MASSE bilder!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Owatrol er godstoff som jeg har tru på. Det har en helt fantastisk penetrerende egenskap. Men må ofte ha lang tørketid før man lakker over med typiske bilprodukter. Liker vanligvis å vente et par uker. Har også god erfaring med å sprøyte Biltema's linolje i hulrom etter sveising. Billig og greit. Lukter pyton ei stund, men er verdt det. Vil du, som kanksje har brukt Linolje før, mene at det er noen forskjell på å sprøye linolje inn rundtomkring kontra å smøre/sause inn med pensel/kost? Jeg har alltid blitt rådet til å sprøyte det inn, er dette fakta eller er det bare sprøyt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Hvis jeg kommer til, ville jeg brukt kost. Hvis det er i hulrom hvor du ikke kommer til, bruker man slange på sprøyta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Hvis jeg kommer til, ville jeg brukt kost. Hvis det er i hulrom hvor du ikke kommer til, bruker man slange på sprøyta da er det bare "sprøyt" da. Eller ikke bare, men da er vi enige Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted September 21, 2010 Share Posted September 21, 2010 Kan sikkert være mange meninger, men jeg mener jeg jobber det bedre inn med en kost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted September 21, 2010 Author Share Posted September 21, 2010 Owatrol er fine saker! Blir bra dette! Ja, gammel bil må få noe som fungerer... Heldig du som har garasje..... Jepp, får litt uttelling på investeringen nå... Kjenner dette blir spennende å følge med på. Kommer til å bli helt konge med det nye interiøret Roger!! Hold oss oppdatert med MASSE bilder!!!!! Takker, det skal bli bra nå, men har oppdaget at det går plast rundt hele vindusomrammingen på denne modellen dørtrekk. Disse fulgte selvfølgelig ikke med....Au... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted September 26, 2010 Author Share Posted September 26, 2010 A Klasse oppdatering.... Sentrallåspumpa tok kvelden for ei stund sia og ny ble puttet på plass. Masse fuktighet var årsaken til at den 1ste tok kvelden og siden jeg ikke gjorde noe med å finne årsaken til at vannet hadde funnet veien ned i plastikken hvor pumpa står, var det nå på tide å se litt på dette.... Joda, her var det på nytt fuktig... Her er pumpa tatt ut og skumgummi'n får seg soltørk når pumpa får litt WD40 Da må man prøve å finne lekkasjen inn.... Nummerskiltet ble plukket av og her var det mye snadder, gjengefester i alu som har begynt å irre, 2 store hull for skiltplate som ikke var i bruk- rusta og fælt.. Samt en god del hull som ikke gjorde noe nytte lenger.... Jeg tror vannet går inn i bakluka og renner inn i bilen nede ved låsen... Alt ble rengjort og tettet med Sikaflex og gjengefestene fikk ei dose med fett... Så får vi følge med om det kommer inn mer fuktigheter.. Så skal det komme på gummipakning på skruene som holder plastrammen også, noe jeg ikke hadde på lager idag.... Der hvor pumpa står skal det igrunn være TETT, men det lille hullet gav meg mistanke... så jeg tettet det også. Så fikk bilen til mor en omgang med vask og stell.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted October 6, 2010 Author Share Posted October 6, 2010 Geländewagen oppdatering Var ikke helt enkelt å få inn det nye baksetet. Det viste seg at festene var forskjellige og jeg måtte kappe vekk de gamle og bygge nye. Når jeg først har også demontert diverse dekseler innvendig i bilen, så vil jeg gjøre ting skikkelig. Så jeg satte ned tempoet kraftig og tar ting i rekkefølge på en ordentlig måte... Her er ting demontert, sauser inn hele greien med den så omtalte Owatrolen.... Så tectylerer jeg grundig... Skal inn under dørken for å bli setefeste Og blir ting gjort riktig, så blir det slik... Legger inn teppe for å markere hvor de nye setefesta skal være.... Her blir det å bygge ting skikkelig, kan jo ikke risikere at sete skal løsne i en uønsket situasjon Fikk tak i det siste røde markeringslyset også, så nå kan monteringa av disse også begynne. Hva tror folket, skal jeg la den blanke ringen rundt lykteglasset forbli blank eller skal den lakkes sort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øystein Posted October 7, 2010 Share Posted October 7, 2010 Umiddelbart tenker jeg BLANK, i og med at du har andre blanke ting rundt om kring på bilen..."kufangeren" over baklysa bl.a. Svart og krom er jo sjelden feil. Ellers så ser det jo bra ut dette Roger! Dyktig kar du! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted October 17, 2010 Author Share Posted October 17, 2010 En hel søndag i garasjen, uten et eneste pip fra fruen....slikt gjør godt, både for bilen og eieren :lol: :prayer: Geländewagen ble lakkert uten at det ble gjort noe i døråpningene og det var så grimmt, at jeg ofte snudde bilen, slik at døråpninga vendte vekk fra folk.. say no more.. :lol: Vel, 1 komponent grunning og 2 komponent Tiefschwarz ble innkjøpt på proffe spraybokser... Mye styr å maskere kjerra før en slik jobb. Har en fot som ikke er bra, så dette har tatt tid... Vasket med tynner, brukte en matteklut, så vasket jeg med tynner engang til.... Her er jeg igang med å grunne...... Så blir det tiefschwarz....(dypsort) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 17, 2010 Share Posted October 17, 2010 Se der ja, det blir bra det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 6, 2010 Author Share Posted November 6, 2010 Sånn, endelig har jeg fått tak i slike. Fant dem tilslutt på ebay hos en kropp i Japan, om de er originale vet jeg ikke. De ser veldig originale ut men av en eller annen grunn så har jeg en følelse av at det er en meget forsegjort kopi... Den blå klistrelappen virker avfotografert og er laminert inn i plastikken. Det har jeg ikke sett før, jeg mener den lappen er klistret utenpå. Så mangler vel også det lille seglet som gir slik prismetape farger.... Vel, det er vel ikke verdens største problem, men jeg er ikke glad i piratkopi handel.... Litt 'G' garasjescener på en søndag 7/11.... Vekk med gammel asfalt i dørene, brukte varmepistol og en rørepinne.. Inn med ny asfalt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Helt sjef! Detta blir bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Hva synes du om dempingen? Ble det stor forskjell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 9, 2010 Author Share Posted November 9, 2010 Håper det blir bra, ifølge reklamen så er nå dette det beste som er å oppdrive. Står på eska! Har ikke fått testet effekten ennå, jobb tar for mye tid så den blir stående slik ei stund. Det blei fin lyd av døra når den lukkes, regner bare med at det merkes. En slik -84mod hadde jo ikke allverden med støyisolasjon iseg fra fødselen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 14, 2010 Share Posted November 14, 2010 På tide å få litt mer aggressivt utseende på vognen; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25457054 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 Kufangeren var ikke fin, men spacere kunne jeg tenkt meg. Men vil ikke disse være med på å ta livet av hjullagerene? Aldri brukt slike spacere og aldri satt meg inn hvilken effekt de har på hjullager. Hva tror dere? Vil disse cm gjøre kål på hjullagerene etterhvert? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Uten å ha tenkt veldig dypt, vil jeg vel tippe at belastninga på lagra er minst når senterlinja på felgen er i senter av lager? Dissa bila har vel ganske mye innpress originalt, så en må kanskje se det i forhold til hvor lagra sitter? Det er klart at med store forandringer øker belastninga. Men det hele må sees i forhold til pris, arbeid, osv. Om et lager holder 250.000 eller 200.000 km gjør ikke den helt store forskjellen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Det finnes TÜV-papirer på felger med ET8 til W460, så jeg vil tro det går greit. BWA-felgene mange gamle G-wagen har er ET23 og originale alufelger til biler med breddere er ET37.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 15, 2010 Author Share Posted November 15, 2010 Uten å ha tenkt veldig dypt, vil jeg vel tippe at belastninga på lagra er minst når senterlinja på felgen er i senter av lager? Dissa bila har vel ganske mye innpress originalt, så en må kanskje se det i forhold til hvor lagra sitter? Det er klart at med store forandringer øker belastninga. Men det hele må sees i forhold til pris, arbeid, osv. Om et lager holder 250.000 eller 200.000 km gjør ikke den helt store forskjellen Ok, enig.. og med min bruk så holder denok til jeg blir pensjonist... Det finnes TÜV-papirer på felger med ET8 til W460, så jeg vil tro det går greit. BWA-felgene mange gamle G-wagen har er ET23 og originale alufelger til biler med breddere er ET37.. Jeg er overbevist... Men det det ser ut til at spacerene er solgt nå.... Det går vel flere tog.. :P ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Kjapp tur i garasja ikveld 20/11, selv om det er grisekaldt så må ikke ting stoppe opp... Monterte de nye dørtrekkene på Gn i kveld.. Et slikt sett er et møst når man styrer med gammel bil. Noen av de originalmonterte mutrene i karroseriet/dørene var løse eller vekk og noen nye mutrer måtte på plass pga dørtrekka var litt annerledes.. KJEKT Å HA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Pop-nuts er gull på lettere montasje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 Ja, dette var herlig å bruke.. Så raskt og lettvint.. :king: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øystein Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Har liggende et sett med sånne greier på jobben....tenkte å bytte ut festene til nr.skiltet bak, samt festet til lista på bag.luka. Tror det er noe fra Dyna... et-eller-annet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Bare så det er nevnt, så har de sånne nuts på Biltema til en rimlig peng når du har brukt opp de i boksen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts