Jump to content

Rogers 07 CLS 320cdi-13 B180 cdi,-84 230G,08 Vito 115 cdi,-65 220S og garasja mi

Roger H.
 Share

Recommended Posts

Owatrol er godstoff som jeg har tru på. Det har en helt fantastisk penetrerende egenskap. Men må ofte ha lang tørketid før man lakker over med typiske bilprodukter. Liker vanligvis å vente et par uker.

Har også god erfaring med å sprøyte Biltema's linolje i hulrom etter sveising. Billig og greit. Lukter pyton ei stund, men er verdt det.

Vil du, som kanksje har brukt Linolje før, mene at det er noen forskjell på å sprøye linolje inn rundtomkring kontra å smøre/sause inn med pensel/kost?

Jeg har alltid blitt rådet til å sprøyte det inn, er dette fakta eller er det bare sprøyt ?  :)

Owatrol er fine saker! Blir bra dette!  :)

Ja, gammel bil må få noe som fungerer... :D

Heldig du som har garasje..... :lol: 8)

Jepp, får litt uttelling på investeringen nå... :P :D

Kjenner dette blir spennende å følge med på. Kommer til å bli helt konge med det nye interiøret Roger!! :D

Hold oss oppdatert med MASSE bilder!!!!!

Takker, det skal bli bra nå, men har oppdaget at det går plast rundt hele vindusomrammingen på denne modellen dørtrekk.

Disse fulgte selvfølgelig ikke med....Au... :?

A Klasse oppdatering....

Sentrallåspumpa tok kvelden for ei stund sia og ny ble puttet på plass. Masse fuktighet var årsaken til at den 1ste tok kvelden og siden jeg ikke gjorde noe med å finne årsaken til at vannet hadde funnet veien ned i plastikken hvor pumpa står, var det nå på tide å se litt på dette....

Joda, her var det på nytt fuktig... Her er pumpa tatt ut og skumgummi'n får seg soltørk når pumpa får litt WD40

7f5861e3.jpg

Da må man prøve å finne lekkasjen inn.... Nummerskiltet ble plukket av og her var det mye snadder, gjengefester i alu som har begynt å irre, 2 store hull for skiltplate som ikke var i bruk- rusta og fælt.. Samt en god del hull som ikke gjorde noe nytte lenger....

Jeg tror vannet går inn i bakluka og renner inn i bilen nede ved låsen...

e8071ac7.jpg

Alt ble rengjort og tettet med Sikaflex og gjengefestene fikk ei dose med fett... Så får vi følge med om det kommer inn mer fuktigheter..

Så skal det komme på gummipakning på skruene som holder plastrammen også, noe jeg ikke hadde på lager idag....

618e4ea8.jpg

Der hvor pumpa står skal det igrunn være TETT, men det lille hullet gav meg mistanke... så jeg tettet det også.

16d6b228.jpg

272ad6b6.jpg

Så fikk bilen til mor en omgang med vask og stell....

3874ac84.jpg

• 2 weeks later...

Geländewagen oppdatering

Var ikke helt enkelt å få inn det nye baksetet. Det viste seg at festene var forskjellige og jeg måtte kappe vekk de gamle og bygge nye.

Når jeg først har også demontert diverse dekseler innvendig i bilen, så vil jeg gjøre ting skikkelig. Så jeg satte ned tempoet kraftig og tar ting i rekkefølge på en ordentlig måte...

Her er ting demontert, sauser inn hele greien med den så omtalte Owatrolen....

e220d7fa.jpg

Så tectylerer jeg grundig...

8f732315.jpg

c1a9b46e.jpg

Skal inn under dørken for å bli setefeste

12e56b8a.jpg

Og blir ting gjort riktig, så blir det slik...

57173f1b.jpg

Legger inn teppe for å markere hvor de nye setefesta skal være.... Her blir det å bygge ting skikkelig, kan jo ikke risikere at sete skal løsne i en uønsket situasjon

89949335.jpg

Fikk tak i det siste røde markeringslyset også, så nå kan monteringa av disse også begynne. Hva tror folket, skal jeg la den blanke ringen rundt lykteglasset forbli blank eller skal den lakkes sort?

3083ad16.jpg

• 2 weeks later...

En hel søndag i garasjen, uten et eneste pip fra fruen....slikt gjør godt, både for bilen og eieren :lol: :lol:  :prayer: :prayer:

Geländewagen ble lakkert uten at det ble gjort noe i døråpningene og det var så grimmt, at jeg ofte snudde bilen, slik at døråpninga vendte vekk fra folk.. say no more.. :lol: :lol:

Vel, 1 komponent grunning og 2 komponent Tiefschwarz ble innkjøpt på proffe spraybokser...

a38c2b17.jpg

Mye styr å maskere kjerra før en slik jobb. Har en fot som ikke er bra, så dette har tatt tid...

5b60af4b.jpg

a9f7a88b.jpg

Vasket med tynner, brukte en matteklut, så vasket jeg med tynner engang til....

Her er jeg igang med å grunne......

e4ab31b6.jpg

dcf99163.jpg

Så blir det tiefschwarz....(dypsort)

188f33c8.jpg

d4dd0c4d.jpg

• 3 weeks later...

Sånn, endelig har jeg fått tak i slike. Fant dem tilslutt på ebay hos en kropp i Japan,  om de er originale vet jeg ikke.

De ser veldig originale ut men av en eller annen grunn så har jeg en følelse av at det er en meget forsegjort kopi...

Den blå klistrelappen virker avfotografert og er laminert inn i plastikken. Det har jeg ikke sett før, jeg mener den lappen er klistret utenpå. Så mangler vel også det lille seglet som gir slik prismetape farger....

Vel, det er vel ikke verdens største problem, men jeg er ikke glad i piratkopi handel....

Gmerke001.jpg

Gmerke007.jpg

Litt 'G' garasjescener på en søndag 7/11....

Vekk med gammel asfalt i dørene, brukte varmepistol og en rørepinne..

Dynamat071110091.jpg

Inn med ny asfalt.....

Dynamat071110102.jpg

Dynamat071110107.jpg

Dynamat071110103.jpg

Håper det blir bra, ifølge reklamen så er nå dette det beste som er å oppdrive. Står på eska!  :P  :lol:  :lol:

Har ikke fått testet effekten ennå, jobb tar for mye tid så den blir stående slik ei stund.

Det blei fin lyd av døra når den lukkes, regner bare med at det merkes. En slik -84mod hadde jo ikke allverden med støyisolasjon iseg fra fødselen... :shock: :P

Kufangeren var ikke fin, men spacere kunne jeg tenkt meg. Men vil ikke disse være med på å ta livet av hjullagerene? Aldri brukt slike spacere og aldri satt meg inn hvilken effekt de har på hjullager.

Hva tror dere? Vil disse cm gjøre kål på hjullagerene etterhvert?

Uten å ha tenkt veldig dypt, vil jeg vel tippe at belastninga på lagra er minst når senterlinja på felgen er i senter av lager? Dissa bila har vel ganske mye innpress originalt, så en må kanskje se det i forhold til hvor lagra sitter?

Det er klart at med store forandringer øker belastninga. Men det hele må sees i forhold til pris, arbeid, osv. Om et lager holder 250.000 eller 200.000 km gjør ikke den helt store forskjellen

Uten å ha tenkt veldig dypt, vil jeg vel tippe at belastninga på lagra er minst når senterlinja på felgen er i senter av lager? Dissa bila har vel ganske mye innpress originalt, så en må kanskje se det i forhold til hvor lagra sitter?

Det er klart at med store forandringer øker belastninga. Men det hele må sees i forhold til pris, arbeid, osv. Om et lager holder 250.000 eller 200.000 km gjør ikke den helt store forskjellen

Ok, enig.. og med min bruk så holder denok til jeg blir pensjonist... :D

Det finnes TÜV-papirer på felger med ET8 til W460, så jeg vil tro det går greit. BWA-felgene mange gamle G-wagen har er ET23 og originale alufelger til biler med breddere er ET37.. :)

Jeg er overbevist... Men det det ser ut til at spacerene er solgt nå.... Det går vel flere tog.. :P :P

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kjapp tur i garasja ikveld 20/11, selv om det er grisekaldt så må ikke ting stoppe opp...

Monterte de nye dørtrekkene på Gn i kveld..

Et slikt sett er et møst når man styrer med gammel bil. Noen av de originalmonterte mutrene i karroseriet/dørene var løse eller vekk og noen nye mutrer måtte på plass pga dørtrekka var litt annerledes..

KJEKT Å HA!

citroen249.jpg

citroen248.jpg