Jump to content

Rogers 07 CLS 320cdi-13 B180 cdi,-84 230G,08 Vito 115 cdi,-65 220S og garasja mi

Roger H.
 Share

Recommended Posts

I fare for å virke selvskrytende så synes jeg treverket i Avantgarde er det fineste... 8).

Men kanskje en fint høvla furuplank hadde gjort seg i stedet for nøttetre??  :lol:

Kapp ned naboens prydfuru og finn frem høvelbenken Roger  :D

En ting er sikkert, Mercedes-Benz og treverk i dashn' hører sammen... Touch of class..  :P :P

Nå har ikke Gn' noe treverk idet heletatt, får se hva som skulle dukke opp av midtkonsoller. Men helst nøtt og at det er komplette saker som hører sammen

Gelandewagen på hyttetur, herlig vogn på sleipe og gjørmete hytteveier.

4882ae71.jpg

e7d1c111.jpg

e5af8356.jpg

374b3dc6.jpg

• 1 month later...

I fall du vil gjøre alvor av alt snakket om vinterbil: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24194761 ;-)

Takk for tipset! Detta var jo et kupp, meeeen jeg må nok la det passere. Min venn har akkurat nå lastet opp skinninteriøret til G'n hos selgeren i Winsen-Aller i Tyskland nemlig, så alle kronene mine forsvant nok der...

Heldekningsteppet så nesten nytt ut! Topp!

En meget hyggelig fyr med masse G deler... Bergen-Belsen som nærmeste nabo...huff..!

Nå er jeg som en mink i bur, nå går jo ikke uka fort nok! Han skal være hjemme på fredag efta...  :hello1: :hello1: :hello1: :hello1:

Skjønner følelsen  :D

Skulle ikke tru at voksne folk kan være så yr av forventninger.. ha-ha :lol: :lol: :lol: :lol:

Vel, her er medlem Bjørnar i Sandefjord og laster om skinninnteriøret til G'n for å få med seg noe messeutstyr, får han plass til alt?

77096503.jpg

Jepp.., det gjorde han..

ea4136d3.jpg

Drit i de andre felgene, kjøp disse heller:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24303527

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Fine felger, for dyrt for meg akkurat nå.... :D

Nja beholder du vannet så lever nok unga og kjerringatil neste lønning tror du ikke det? :D

He-he, jo det skal vel holde det...  :D :D

Nå får det holde med bilhobbyutgifter ei stund...... Blir vel noe mer når alt skal monteres....

Blir lett litt kløe når man har sånt liggende på gulvet i garasjen?  :lol: :lol: :lol:

Ja, noe så innmari også... :lol: :lol:

Må tenke meg litt om først, hadde tenkt å lage hull i dørtrekka for vindusveiva, men skal undersøke om jeg kan dytte inn noen motorer i døra som hjelper vinduet opp og ned.... :D :D :D

Førersetet må inn for en rask rep. før montering....

Skal nok bli digg å få dette på plass  :D

Dette må bli bra Roger 8)

Dette blir jo prikken over i`en.  :D Flott G!

Ja, dette blir et skikkelig løft.... Bilen blir jo 20 år nyere... Toll og Avgift vil vel ha ny engangsavgift snart  :lol: :lol: :lol:

Skal sause inn dørken med Owatrol iblandet noe sort maling, monterer inn varme for seta, gjøre ting litt skikkelig når først alt er ute....

Dyktig du Roger... :D

Takk-takk, må være det på flere områder :D :D ; bankdama mi skulle bare ha visst hva asfaltlånet gikk til...  :lol: Ihvertfall noe av det.... :P

Blir bra dette skal du se.

Jo, det skal begynne å ligne på noe nå snart...

Får komme til trøndelag og vise frem resultatet etter hvert  :D

Ja, spørs om ikke jeg må opp å kjøpe ei pølse på Shell en kveld... :P Hadde vært artig med en tur, har flere bekjente i Stjørdal jeg....

Du frister med ebay stuff ? He-he.... Har akkurat vært innom ebay og kjøpt denne til bensintanken

ac665323.jpg

Styrestaget på G'n måtte byttes....

309daf09.jpg

Er i gang med å ta ut seter m.m. på G'n. Her var det mye fuktighet og gammelt gørr som laget vond lukt...

Godt å kaste ut slikt gammalt mygla greier..

Kan jo bli rik på slik rydding, fant jo 20.- kr. under høyresetet  :lol: :lol:

Nå skal det tørkes opp, børste rust og smøre inn med Owatrol....

dda5cc3f.jpg

0f260620.jpg

a9d539cd.jpg

Her superstoffet.... Owatrol, kan brukes som den er og/eller blandes i annen maling..

7af052ff.jpg

Gamle seta går nok på dynga, noen som trenger noe fra dem? Før de går til de evige "sete-marker"?

f43df429.jpg

Owatrol er godstoff som jeg har tru på. Det har en helt fantastisk penetrerende egenskap. Men må ofte ha lang tørketid før man lakker over med typiske bilprodukter. Liker vanligvis å vente et par uker.

Har også god erfaring med å sprøyte Biltema's linolje i hulrom etter sveising. Billig og greit. Lukter pyton ei stund, men er verdt det.

Jepp, dette er bra saker og det skal bli mer Owatrol på Geländewagen.... Skal sause inn alt jeg ser.. :D

Min venn som også har en steingammel Geländewagen, sa: "husk, Owatrol er vår venn".... han anbefaler stoffet på det sterkeste, dette bare fungerer.. :P :P

Owatrol har ingen farge, her er dørken sauset inn....

Dette stoffet fungerer best når det har noe å 'ta tak i'.... Kan slippe på blanke overflater, så det blir å legge et strøk med grått eller sort iblandet 50% med Owatrol imorgen, før det er helt tørt..

aa817f9a.jpg