Jump to content

Rogers 07 CLS 320cdi-13 B180 cdi,-84 230G,08 Vito 115 cdi,-65 220S og garasja mi

Roger H.
 Share

Recommended Posts

Ja, her bare måtte det på større dekk, den så nokså kortbeint ut med de små hjula.. :lol: :lol:

Jeg var nokså spent på om den gikk inn, jeg gav beskjed til gutta på dekkverkstedet at det var muligheter for at jeg kom tilbake..... :P :P Men det slapp jeg heldigvis... 8) 8)

MEN! Hvordan påvirker nyhjula speedometervisningen....?

Hoooops... Det tenkte jeg fanden ikke på..... :? :?  Må vel finnes en tabell som viser hvor stort slingringsmonn det er.... håper jeg.... :shock:

5 cm høyere nå....

Dette begynner å dra seg til nå.... 8)

Takker, ja det ligner på noe nå....

Bare å hive i en sånn GPS fra supern det

Har speedometer på de. Bruker det i Forden min. Blir korrupt moral med miles :lol:

Ja nettopp,godt forslag, det går jo an å låne seg en slik sak...eller kjøpe.. :? :P

Miles er fint, bare å oppgi det som km til forsikringselskapet, så kjører du jo litt lengre..."lovlig", om du gidder å bry deg om slikt da. Det var nå skrekkelig viktig når jeg var 19 år og rocka rundt i en Olds Cutlass.

..................................................................................

22/4-10;

Da har jeg somla meg til å lime på disse plastfjølene på taket til 210n' også... Tok si tid dette... :lol: :lol:

014-2.jpg

.........................................................................................

23/4-10

På 210n' ser motorfesta slik ut, gjør ikke mye nytte disse....

011-3.jpg

Erstatteren...

012-3.jpg

...

4/5-10, oppdatering....

Nytt originalt cover til 210'n kom fra USA idag, skikkelig bra kvalitet og passform samt de rette detaljene..

021-2.jpg

018-1.jpg

5/5-10, A Klassen oppdatering

Iphone har et skikkelig elendig kamera, men jeg døtter nå inn noen bilder.... Nye felger på kona's bil, ble litt freshere..

002-2.jpg

003-2.jpg

• 1 month later...

Plukka av reservehjulsholderen på Gelandewagen og oppdaget at det manglet gummiforinger i 2 av hulla på døra. Den siste som hadde overlevd var såpass stiv, at den fikk ikke være med flere turer..

Sånne småting kan stå for mye styggedom og jeg var ikke sein med å dytte på plass 3 nye.

Da kan vaskingen gjennomføres uten at døra fyller seg med vann, jaggu viktig at slike småting er iorden.. :o :D

031-2.jpg

029-2.jpg

• 3 weeks later...

A Klassen har fått litt behandling etter pk-kontroll. Mekanikeren gjorde en meget grundig jobb når han anmerket at den ene vinduspyleren(1av4) ikke hadde en stråle opp på vinduet, men pga et rusk i dysa, startet spredningen med engang. Spylerveska traff vinduet fint den, den gav bare god spredning... :shock: :shock: :shock: :shock:

Vel-vel.... Noe tjafs kom på lista denne gangen, men bilen har passert 128000 km nå..

Nye bremseskiver/klosser er montert og kona merket overhodet ikke at pedalen ble myyye bedre, "Ingen forskjell" kunne hun konstantere.. :lol: :lol: :lol:

007-2.jpg

Bremseslanger foran måtte tas også..

002-3.jpg

To knekte bakfjærer var det også, her var originalvare billigst...

001-2.jpg

E Klassen fikk påfyll av gass i aircondition systemet....

Dette er det kaldeste jeg har målt i mine biler noen gang... BRRRRRR!

044-2.jpg

11/7

Hjalp en kompis å rydde opp i 'gammelbil' samlingen.. Greit å ha no' å dra med her...

030-4.jpg

031-3.jpg

033-2.jpg

• 1 month later...

Oppdatering fra Rogers Garage...

Idag ble det den store oljeskift dagen. Etter at Øystein var på banen med div oljesugere i en tråd, så ble denne innkjøpt fra BILEXTRA;

Fungerte igrunn helt ok, eletriskdrevet.

Denne måten å skifte olje på, at det suges opp fra peilehullet er ny for meg. Men det er vel slik det gjøres på proffe verksted idag. Noe forteller meg at det er bedre å la dritten fra bunnpanna renne ut gjennom bunnpluggen, enn at oljen suges opp..... :? :?

Vel, det påvirker nok ikke levetiden på noen av mine biler tenker jeg. 210'n med 290 turbodiesel bruker ikke et gram olje mellom skifta tiltross for sine 250.000 km.....

Så idag ble det skiftet olje og filter på Vito,A-Klassen og E-Klassen...

012-5.jpg

Gelandewagen fikk ikke olje idag, her fikk jeg med meg 2 filter fra dealeren, hadde jeg kjøpt originalt så hadde jeg vel fått med meg 1 filter :book: 

På G'n var der et skille i april-84, vi får plukke det ned og se hvor mange tetningsringer som behøvs, det var kun der forskjellen låg.. :shock:

Mahle/Knecht filter har jeg ikke sett før, men alle er laget i Østerrike, da må vi anta det er kvalitet.. :D :D

231.jpg

Gelandewagen får seg nye støttestagsforinger i bakaxelingen også.... Ikke mindre en 4 slike skal presses inn..

222.jpg

E-Klassen fikk noe rusk nede på ei dør, det gikk langtid før jeg gadd å gjøre noe, men når er rusta pusset vekk og resten zinket og malt irett farge..

030-5.jpg

Stemningsbilde fra Rogers Garage... alle stjernebilene samlet....

028-2.jpg

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

:confused3: :confused3: :confused3: :confused3: :confused3: :confused3:  :confused3: :confused3: :confused3: :confused3:

Da gikk det slik det bruker å gå med meg og ebay-trollet....... :lol: :lol:

Skinnseter,teppe og dørtrekk skal om ei stund gjøre det slik at Gelandewagen blir litt mer brukervennlig, innomhus...

ginterior.jpg

Oi oi oi, dette blir knall!!!!  :D :D

Ja, det synes jeg også... Planen er å skifte interiør totalt, kroppen har også midtkonsoll/hanskerom som passer til min, men jeg tror ikke treverket er der. Da blir det ikke fullt så interessant, treverket koster jo mer enn en ny bil...

Du er herved tildelt diagnosen "uhelbredelig ebay-adict"  :lol:

:thumbright:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Jo, det kan man trygt si Øystein..... :laughing9: :laughing9: :laughing9:

Kun på ebay man kan få dobbelt opp, til halvpris, iforhold til norske prisforlangende. Har sett på Finn.no en baksetespesialist som forlanger 20 høvdinger, bare for et baksete....au!

Bilen er jo noenlunde å se til utvendig, da må jo det bli litt sånn 'heimekoseleg' innvendig også....

Hadde zebrano i min 1ste E-Klasse, det ble jeg fort lei av...

E-Klasse #2 har nøttetre og det var noe jeg likte meeeeget godt. Det bare er pent med sort interiør og nøttetre..... :P :P

Det vogelauge-treverket i Avantagarden er litt spesielt synes jeg.... men vi kan jo ikke ha samma smak- da hadde det blitt steike kjedelig her i verden  :lol: :lol:

Har nøtt/svart skinn i elegance'n min, og det er jeg blitt vant til, men det svarte tømmeret i avantgarde'n går rett ut den dagen jeg finner ekte carbon sølv til en pris som ikke innebærer organdonasjoner

Du finner nøttetre til denne bilen på ebay....he-he  :confused5: :confused5: :crybaby: :crybaby: :laughing9: :laughing9: