Jump to content

Rogers 07 CLS 320cdi-13 B180 cdi,-84 230G,08 Vito 115 cdi,-65 220S og garasja mi

Roger H.
 Share

Recommended Posts

Ingen tvil, G'n er kommet til et godt hjem.... :lol: :lol:

Den relativt slitne og gamle bensintanken ble byttet ut for ei stund siden, og da ble det ikke montert varmeskjold....

Slikt bør være på plass når eksosrøret går nesten rett igjennom tanken..... :shock:

EksosbeskyttelseG.jpg

Kjøpte du plasttank eller? Gjorde det til GD'en min men la eksosen ut foran bakhjulet. Mye lettere enn å stappe røret gjennom tanken...

Ja, det ble plasttank, men jeg lot eksosen være original...

Når skjer det noe støydemping da???

Ja, si det.... Det blir vel noe pjasking, vi får se hva jeg får tid til.. Er i litt sånn familiemodus akkurat nå...

Ooog da kan kjerra bare stå til lysta kommer.... :P

Edit 29/11.............................

He-he....det tok ikke så lang tid før jeg fikk uro i kroppen og dro igang med noe.. lakkering innvendig......

InnvendiglakkavG.jpg

• 2 weeks later...

He-he, lakkerer'n fikk 'noia' når han hørte at jeg ville spraye dørene innvendig med spraybox. DET ville han ikke ha noe av og jeg må pent møte hos han for å få farge innvendig... :lol: :lol: :lol:

Pakke i posten, billig juggel på ebay..  En snill G eier forærte meg en løs 'G', så da blir det montering av en side...

gemerke.jpg

Surra rundt med G'n i hele helga, masse salt på veiene så ikveld ble det vask..og rett i garasja etterpå..

nyvasketg.jpg

• 3 weeks later...

Smugoppdateringer bak i køen her?

Ja, må slippe til andre vet du......kan ikke ligge og sperre i teten hele tiden... :D

Kommer det noen bilder fra Dynamat installasjonen eller ????

Nei, sorry... Det har jaggu ikke skjedd mye.... noe det burde. Jeg rokker rundt med G'n med hverken dørtrekk eller farge i dørene- gjett om jeg er rask innogut av bilen... rimelig flaut med sånn 'sjåkking' interiør... :shock: :shock:

Det er såpass kaldt og guffent at ting kan bare vente.... igrunn greit å ha det sånn...at ting kan vente.. :P :P

• 4 weeks later...

tror faktisk jeg har ett slikt skrujern liggende hjemme :D

Da må jeg kanskje til "Vorsta" og ta meg en kopp kaffi ei helg.... :D :D

Klart den motoren passer. Men du er avhengig av relativt stor hastighet inn i motorrommet :lol:

Njaaa, tror du det er nødvendig?, det jeg lurer mest på, er om gearkassa passer.... :lol: :lol: :lol:

• 1 month later...

Du har kanskje sett denne allerede, hvis ikke har denne fyren kanskje noe du trenger (F.eks baklykter med hvit blink): http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21371357

Oooops, han holder jo til et steinkast unna bare, Ulsteinvik... :P

Edit; Ser du driver med snikoppdatering her :-D

Veeel, njaaaa... snikoppdatering... jo.......kanskje..... :D Må jo la andre slippe til.... :P

• 3 weeks later...

Ser jo i alle fall ut som om du er på rett vei i feilsøkninga. Må vel kunne la seg gjøre å få tak i en sånn brukt til en grei penge?

Jo, skulle ikke være vanskelig å se hvor feilen burde ligge.. :D :D

Var ikke så gale pris, pruta den ned med 1200 spenn til 2600.- inkl mva... originalvare..... 8) 8)

Da gjennstår det bare å finne ut hvor vannet kommer da?

En inne i bilen med en lommelykt, og en ute med vannslangen, så er mye gjort  :D

Det som er så steike rart, det var jo KUN der det var.....eehhhh, litt fuktig. Ellers  var det jo tørt som en ørken nedi der... :? :? :shock: :shock:

Har ikke rukket å forske noe mer på det, men var litt rart at det kun var der. Skumplasten erjo en megabank for fuktighet, hvis den holder på vannet og ikke slipper det videre? Og resten av fuktigheten i brønnen lar seg drenere ut?

Eller at dette er det laveste punktet og alt vannet legger seg der? Vel-vel, må nok pent finne feilen og det ganske raskt, vampyren er nokså utålmodig nå. Er lei av å åpne dører på gammelmåten. Jeg prøver å fortelle hvordan bilene var når jeg var barn men de historiene fanger ingen interesse hos henne. Pussig.... :lol: :lol:

• 2 weeks later...

STØRRE DEKK, endelig kom det på større dekk, 31X10,5-15... Disse passet bilen skikkelig bra. Det er jusst de dekka som min venn med G'wagen hadde. Han har skiltet av sin gamle G for restaurering og solgte dekka til meg.

Det som var mest spennende, var om bilen gikk under porten i garasja. Det gjorde den, så da er jo alt bare bra.. :lol: :lol: :lol:

012-2.jpg

011-2.jpg

Her de ny-brukte kommet på bak, tydelig forskjell... :D :D

010-1.jpg