Jump to content

Rogers 07 CLS 320cdi-13 B180 cdi,-84 230G,08 Vito 115 cdi,-65 220S og garasja mi


Roger H.
 Share

Recommended Posts

7 hours ago, Hans Kåre Isdal said:

lekker liten mb. med cabrolet tak. kjekk sak dette. her ruster i alle fall ikkje skjermer og dører av.


He-he, har ei som skal til å ta førerkort. 
Da er det greit hun får noe som kan ødelegges. 
Så slipper jeg å ha hjertet i halsen når hun skal låne mammas eller pappas bil 😁😁

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har jeg 2 biler stående på BOS. 😓
Viton får for lite diesel og skal få ny fødepumpe. 
CLS’n fikk opp en feil i dash’n, som jeg vil ha sjekka opp, før avreise til Gol. 

BE7A318A-A6EA-4DFD-9BE2-5657DC42CCC3.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted (edited)

Vitoen min er ikke den bilen som får noe særlig omsorg.
At en bremsecaliper stramma litt mye på skiva, tok jeg ikke mye notis av. 
Men det burde jeg…. Det gikk så lang tid med formye varme at hjullageret røk.

BOS solgte ikke løse hjullager og skulle ha 16 laken for komplett spindel 😬😬

Mekonomen hadde lager…😁😁

Da var det å få ut sakene og oppi pressa til en god venn. 
Vi fikk pressa ut det gamle og heiv lager inn i fryseren, sammen med noe fisk og spindelen ble baka i ovnen. 
Da gikk det veldig greit å presse det ihop igjen. 

AE90255D-42A5-4281-9654-9D4676C72638.jpeg

5F6EC6FF-540C-4AB7-AB2D-FD9C3883AC95.jpeg

AFC9FFE1-2622-49ED-B7FC-8BDB0B9ED00F.png

 

E9FA2A99-5452-470C-B464-0BD0B1C3F849.jpeg

Edited by Roger H.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Motor på Smartn, ramla ut ikveld, tok av toppen. 
Enveisventil på åndinga fra veivhus, som nok har laga alt helv..te👿👿

Siden den ikke stengte, så blåste den olje inn i innsug og fylte hele saken. 

566BE127-78B2-4610-BE8D-886B2750CC93.jpeg

DF666923-7C2A-440A-827E-EFC0EB1462DA.jpeg

21B9784E-8D39-4812-BD68-6B53FC2AB021.jpeg

79BA8B3A-0276-4222-8C30-35A16D8EE822.jpeg

Edited by Roger H.
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, tommern57 said:

Finnes motorer til dissa som gjør de mye lettere å lukeparkere med

 


Hirr Hirr, den rauk like mye som min, men hos meg slapp jeg å spinne og sladde da 😬😬😬😁😁😁😁

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Classic said:

Dette blir pent. Blanke frontlykter utgjør enormt mye for inntrykket :) 


Ja, etter 15 år er reflektorer brent opp og glassa er gulnet. 
Lysa er ganske dårlige og det skal bli fint med gode nærlys. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Roger H. said:


Ja, etter 15 år er reflektorer brent opp og glassa er gulnet. 
Lysa er ganske dårlige og det skal bli fint med gode nærlys. 

Da venter vi i spenning på bilder. 

 

Etter jeg skiftet lykteglass og rengjorde reflektorene i hovedlyktene, gikk det en djevel i meg. Nå er det bestilt nye tåkelys foran også 😅

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Classic said:

Da venter vi i spenning på bilder. 

 

Etter jeg skiftet lykteglass og rengjorde reflektorene i hovedlyktene, gikk det en djevel i meg. Nå er det bestilt nye tåkelys foran også 😅

Ble det mye bedre lys etter å ha renset reflektorene og var det vanskelig ? 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Odd Sigurd said:

Ble det mye bedre lys etter å ha renset reflektorene og var det vanskelig ? 

Jeg er usikker på om det ble bedre lys. De var ikke veldig slitne i utgangspunktet. Jeg oppgraderte E-klassen min fra Halogen til Xenon også i sammenheng med demontering av lyktene, så betydelig bedre lys vil jeg si er denne andre årsaken ;)

 

Det var ikke vanskelig. Litt tidkrevende med tanke på demontering av støtfanger og deksler under, før du kan ta ut lyktene. For å løsne limet rundt lykteglassene, varmer du opp kantene med varmluftpistol (husk avstand). Reflektorene skrues ut. Ikke berør de med noe (klut, etc.), siden chromebelegget veldig enkelt tar til seg skader. Jeg benyttet et sprayflaske med zalovann og skylte av med sildrende vann.. Tørket de med trykkluft til slutt. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Stian said:

Hohoi! Måtte skifte på min for noen år siden. Da var det 25000.- per lykt. Heldigvis fikk jeg tak i en brukt en.

Ser prisene er litt lavere nå 😁

 

 


Ja, det var ikke billig, men kjøpte gjennom alternativ deleleverandør, til mye lavere pris enn BOS,  originalvare seff. 

Edited by Roger H.
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Odd Sigurd said:

Ble det mye bedre lys etter å ha renset reflektorene og var det vanskelig ? 

Som Classic sier er det ikke så vanskelig, men en del jobb og litt plundring er det - nok jobb til at jeg personlig aldri hadde demontert lyktene kun for å prøve å rense reflektorene.

 

Jeg byttet til 'overhalte' reflektorer på min tidligere W211 for noen år siden - mine lykter hadde dog særdeles forvitrede reflektorer omtrent uten blankt belegg i overkant, så forskjellen var enorm før og etter. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...