Roger H. Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 (edited) Det rusler sakte fremover med 220S’n.... har såvidt kommet igang nå. Den 25 år gml kanalen var pent demontert og passform var topp. Prøvemonterte dørene når jeg festet kanalen, da er det lettere få det beint og pent. Edited December 11, 2020 by Roger H. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted January 18, 2021 Author Share Posted January 18, 2021 (edited) Da er venstre kanal ferdig. Fant et hull til i innerskjerm, som kjapt ble tetta. Når man tar rust på en bil, så finner man bare så mye mer. Her må begge bakskjermer også byttes, heldigvis står det en delebil klar.. Edited January 18, 2021 by Roger H. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted January 18, 2021 Author Share Posted January 18, 2021 Sånn, fruen måtte få nytt skilt hun også...😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Ja, det er dessverre mye mer enn man ser av rust. Men til gjengjeld er det veldig deilig å få tatt en røsk på det 😀👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddcls Posted January 22, 2021 Share Posted January 22, 2021 On 6.12.2020 at 13.09, Roger H. said: Da er denne testa og funnet ok. CLS'n har rusla ca 250K og dagens dyser trenger xtra rens og smøring. Motor ble tydelig kvikkere på pedalen. Å foreta noe mer måling utover ‘følelse på pedalen’ gidder jeg nok ikke. At det virket er hevet over enhver tvil. Seff etter 250K, så trengs jo det rens og det meste har nok gitt resultat. Sist jeg testa noe slikt var på en Chevrolet 6.2 Diesel, Omega dieselrens, fikk ‘ny’ motor etter en omgang med det stoffet. THansen og dieselboost fra Lindemann var relativt ukjent for meg. Jeg sjekka litt på nettet og ser andre som har grei erfaring med denne. Selv om jeg liker å handle av de større og kjente merkene som STP og Omron ol. så blir jeg nok å kjøpe mer av denne Ok ,så da kan du anbefale dette stoffet og mobil oljen 5/30. Skal skifte på min CLS som har gått noenlunde det samme som din,har heller ikke DPF. Håper jeg også merker forskjell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted January 31, 2021 Author Share Posted January 31, 2021 Da fikk Vito’n trimma seg skikkelig. 1761 km på 1,5 dag.. Da var det ikke bare bilen som fikk kjørt seg, jaggu var jeg sliten 😓😓 Skikkelig bred last, henta ei vindeltrapp. ca 1,5 ltr på mila med last på henger, 1,1 ltr uten last 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 jepp. go tur dette. og ja. blir sliten. men kjørte lastebil tiligare i mitt liv så skjønner den. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Begynte å lure på om du hadde en vinduturbin bakpå der. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 3 hours ago, Hans Kåre Isdal said: jepp. go tur dette. og ja. blir sliten. men kjørte lastebil tiligare i mitt liv så skjønner den. Ja, vi tok inn på hotell v Dyreparken, men jaggu så våkna jeg 04:00! Slik er det alltid når man trenger litt ekstra søvn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted February 1, 2021 Author Share Posted February 1, 2021 2 hours ago, FrodeS said: Begynte å lure på om du hadde en vinduturbin bakpå der. Tredemølle var det en som mente det kunne være Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted February 6, 2021 Author Share Posted February 6, 2021 Geländewagen må pleies også, nye slikkelister er kommet på.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 7, 2021 Share Posted February 7, 2021 Greit å ha disse i orden, så slipper dem å smitte rusten ned videre i karmen 😱 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted February 7, 2021 Author Share Posted February 7, 2021 (edited) 2 hours ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Greit å ha disse i orden, så slipper dem å smitte rusten ned videre i karmen 😱 Ja, spenst er gått helt ut av så gamle lister. Da har ikke vindu full støtte heller. Må bare få på innvendige også. Har W463 dørtrekk og der fulgte de ikke med på handelen Edited February 7, 2021 by Roger H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 Egentlig litt dum patent med ubehandlet stål inni disse. Mulig dem har en slags grunning, men det er veldig dårlig. Det kunne jo vært noe mer holdbare greier. Så mine også, helt spist opp 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 Mer holdbare greier? Er dere klar over hvor gamle disse bilene er? 😄 Med tanke på at spensten uansett forsvinner etter hvert, er det jo ikke noe poeng å ha metall som holder lenger enn gummien? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted February 8, 2021 Author Share Posted February 8, 2021 16 minutes ago, Sven Håkon said: Mer holdbare greier? Er dere klar over hvor gamle disse bilene er? 😄 Med tanke på at spensten uansett forsvinner etter hvert, er det jo ikke noe poeng å ha metall som holder lenger enn gummien? Det er jo derfor vi klager! Holdt bare 37 år jo !! 😁😁 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 Skulle ha holdt lengre en 35 år, herregud, ta deg sammen 🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted March 14, 2021 Author Share Posted March 14, 2021 (edited) Airmatic, elsket og hatet. Spørs litt hvor man forstår det; Er jo svært behagelig å kjøre med, men kan vel også være sårbart i en viss alder. Når man får en lekkasje må man umiddelbart få sjekket den og utbedret lekkasjen. Da slipper man at kompressor jobber ‘overtid’ og går varm/smelter ned. Airmatic målt opp mot standard fjører? Vet ikke om det kan settes opp mot hverandre, er jo 2 totalt forskjellige systemer.. Anyway, har en belg som er lekk, bilen brukte ca 3 dager på å sige ned på ene siden bak. Ellers virket det som om bilen ‘holdt seg’ på lufta. Så da er det bare å få på seg kjeledressen 😃 Edited March 17, 2021 by Roger H. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 Blir bra å få tatt dette 😃👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted April 4, 2021 Author Share Posted April 4, 2021 Luftbelgene bak var litt annerledes, det ble til å blende vekk den extra fjæringstanken som var der. Kan ikke si at jeg merker det på bilen, den skal jo gi bilen litt mykere fjæring. Roadtrip til Sjusjøen i påska, henta 4 stk dekk og felger. Stakkars bil, ikke godt å få dekka med, det gikk nå på en måte 😁😁 Tenkte å kjøre litt på bane og da må jeg ha dekk som kan brukes opp.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 4, 2021 Share Posted April 4, 2021 Den ekstra tanken stenges av i sport 1/2. Den er gjerne i seg selv grunnen til lekkasje. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted April 4, 2021 Author Share Posted April 4, 2021 2 hours ago, FrodeS said: Den ekstra tanken stenges av i sport 1/2. Den er gjerne i seg selv grunnen til lekkasje. Hm, vi lærer så lenge vi lever... Jeg kjører seff i sport 1/2 omtrent hele tida...🤔🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 4, 2021 Share Posted April 4, 2021 Aldri sett poenget med å trykke på noe knapper for å gjøre bilen mindre komfortabel... Meeeeeen, en skal visst ha ganske fintunet ræv for å merke forskjell til de arnottene uten tank. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted April 21, 2021 Author Share Posted April 21, 2021 Godt å få på sommerdekka på CLS’n, nyoverhalte alle sammen. Foran hadde ikke vært montert ennå, det var litt sånn høytidelig å løfte dem frem og sette dem på, er jo så-og-si splitter nye.. både Michelindekka og felgene Ble en tur på Billitema, må beskytte felger med plasbelagte langpiper 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted June 1, 2021 Author Share Posted June 1, 2021 Oppgradering 😎😎 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.