Jump to content

Rogers 07 CLS 320cdi-13 B180 cdi,-84 230G,08 Vito 115 cdi,-65 220S og garasja mi


Roger H.
 Share

Recommended Posts

Det rusler sakte fremover med 220S’n.... har såvidt kommet igang nå. 
Den 25 år gml kanalen var pent demontert og passform var topp. 
Prøvemonterte dørene når jeg festet kanalen, da er det lettere få det beint og pent. 

AF182E3A-EFAF-4CEB-8309-AF8AF6C94D1E.jpeg

Edited by Roger H.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da er venstre kanal ferdig. Fant et hull til i innerskjerm, som kjapt ble tetta. 
Når man tar rust på en bil, så finner man bare så mye mer.

Her må begge bakskjermer også byttes, heldigvis står det en delebil klar..

36585E09-E467-406D-ACD0-EDF3767260C1.jpeg

D555187A-A3CF-4431-A659-1A5BCFB9754E.jpeg

35B1761D-17EE-480D-803C-1CD5E1F1AD35.jpeg

Edited by Roger H.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 6.12.2020 at 13.09, Roger H. said:

Da er denne testa og funnet ok. 
CLS'n har rusla ca 250K og dagens dyser trenger xtra rens og smøring. 
Motor ble tydelig kvikkere på pedalen.

Å foreta noe mer måling utover ‘følelse på pedalen’ gidder jeg nok ikke.

At det virket er hevet over enhver tvil. Seff etter 250K, så trengs jo det rens og det meste har nok gitt resultat. 

Sist jeg testa noe slikt var på en Chevrolet 6.2 Diesel, Omega dieselrens, fikk ‘ny’ motor etter en omgang med det stoffet. 
THansen og dieselboost fra Lindemann var relativt ukjent for meg. Jeg sjekka litt på nettet og ser andre som har grei erfaring med denne. 
Selv om jeg liker å handle av de større og kjente merkene som STP og Omron ol. så blir jeg nok å kjøpe mer av denne

211E7FF0-C970-423E-854D-EC2964B74F2B.jpeg

Ok ,så da kan du anbefale dette stoffet og mobil oljen 5/30. Skal skifte på min CLS som har gått noenlunde det samme som din,har heller ikke DPF. Håper jeg også merker forskjell

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da fikk Vito’n trimma seg skikkelig. 
1761 km på 1,5 dag.. Da var det ikke bare bilen som fikk kjørt seg, jaggu var jeg sliten 😓😓

Skikkelig bred last, henta ei vindeltrapp. 
ca 1,5 ltr på mila med last på henger, 1,1 ltr uten last

60870234-AB0B-487A-84A2-D3D36FB12885.jpeg

21D58399-FCE8-4A51-9F55-0E67D6611DFE.jpeg

22B652DA-3363-418F-9D81-28FE8D6FF85C.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Hans Kåre Isdal said:

jepp. go tur dette. og ja. blir sliten. men kjørte lastebil tiligare i mitt liv så skjønner den.

 

Ja, vi tok inn på hotell v Dyreparken, men jaggu så våkna jeg 04:00! Slik er det alltid når man trenger litt ekstra søvn :-)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Greit å ha disse i orden, så slipper dem å smitte rusten ned videre i karmen 😱


Ja, spenst er gått helt ut av så gamle lister. 
Da har ikke vindu full støtte heller. 
Må bare få på innvendige også. 
Har W463 dørtrekk og der fulgte de ikke med på handelen 

Edited by Roger H.
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Sven Håkon said:

Mer holdbare greier? Er dere klar over hvor gamle disse bilene er? 😄

 

Med tanke på at spensten uansett forsvinner etter hvert, er det jo ikke noe poeng å ha metall som holder lenger enn gummien?


Det er jo derfor vi klager!

Holdt bare 37 år jo !! 😁😁

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Airmatic, elsket og hatet. 
Spørs litt hvor man forstår det;

Er jo svært behagelig å kjøre med, men kan vel også være sårbart i en viss alder. 
Når man får en lekkasje må man umiddelbart få sjekket den og utbedret lekkasjen. 
Da slipper man at kompressor jobber ‘overtid’ og går varm/smelter ned. 
Airmatic målt opp mot standard fjører?
Vet ikke om det kan settes opp mot hverandre, er jo 2 totalt forskjellige systemer..

Anyway, har en belg som er lekk, bilen brukte ca 3 dager på å sige ned på ene siden bak. 
Ellers virket det som om bilen ‘holdt seg’ på lufta. 

Så da er det bare å få på seg kjeledressen 😃

301478EA-CA6F-4577-8AD4-DF1085E8AD04.jpeg

50781397-959C-4619-97A5-585F9B1BA93A.jpeg

Edited by Roger H.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Luftbelgene bak var litt annerledes, det ble til å blende vekk den extra fjæringstanken som var der. 
Kan ikke si at jeg merker det på bilen, den skal jo gi bilen litt mykere fjæring. 
 

Roadtrip til Sjusjøen i påska, henta 4 stk dekk og felger. 
Stakkars bil, ikke godt å få dekka med, det gikk nå på en måte 😁😁

 

Tenkte å kjøre litt på bane og da må jeg ha dekk som kan brukes opp..

16CE940C-618C-4638-A5E5-8AB816624006.jpeg

38D483E0-9F70-4B63-B557-997F1E09184B.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Godt å få på sommerdekka på CLS’n, nyoverhalte alle sammen.
Foran hadde ikke vært montert ennå, det var litt sånn høytidelig å løfte dem frem og sette dem på, er jo så-og-si splitter nye.. både Michelindekka og felgene

 

Ble en tur på Billitema, må beskytte felger med plasbelagte langpiper 

894C9373-BCFC-4FEB-91AA-6F4B7D3F76E3.jpeg

6334BD15-CE22-4285-B5AF-7FE6D1ED90C0.jpeg

image.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...