Roger H. Posted September 20, 2020 Author Share Posted September 20, 2020 (edited) Ikke mye som har skjedd i år på bilfronten.. G’n trenger å få sjekka opp strøm/jord på bensinpumpa, samt at det hjemmesnekra bensinslange opplegget i bilen, bare må byttes til originalt. I dag ble bilen dytta inn med hjelp av Vito og et hjemmesnekra slepestag. Fungerte fint det.. Så da er den under tak og jeg kan trygt starte og sysle med ting.. Edited September 20, 2020 by Roger H. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted September 22, 2020 Author Share Posted September 22, 2020 1 stk brukt kanal til 220s’n... ca 25 år gml. Så faktisk meget bra ut.... originalvare. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted October 25, 2020 Author Share Posted October 25, 2020 Så skal CLS få litt bredde på bakhjula.. 3 cm på hvert hjul..😎😎 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 Blir fint det 😎👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S-MO Posted November 2, 2020 Share Posted November 2, 2020 On 8/23/2020 at 10:20 PM, Roger H. said: Huh, 😕 som jeg fryktet, (da jeg så hvordan pottene så ut innvendig) ble det ikke mye raffere lyd. Bare en liten anelse, blir vel litt bedre når siste potta er på. 😑 Før turen gikk til Gol, var vi og hentet 2 nyoverhalte felger hos Felgteknikk i Fredrikstad. DET ble bra! De ble så bra at jeg nesten ikke har hjerte til å sette dem i dekkomleggingsmaskina. Da må fremfelgene avgårde på neste runde, 😄👍 Korleis har du lakka desse felgane? Har slike 5-eika AMG som vinterfelga på 221en, og har planar om å få dei lakka oppigjen til neste år 😄 Så har du fargekode på dei? Og er dei lakka mørkare på innsida? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 3, 2020 Author Share Posted November 3, 2020 (edited) 23 hours ago, S-MO said: Korleis har du lakka desse felgane? Har slike 5-eika AMG som vinterfelga på 221en, og har planar om å få dei lakka oppigjen til neste år 😄 Så har du fargekode på dei? Og er dei lakka mørkare på innsida? Felgteknikk i Fredrikstad, anbefales! Topp arbeid! Ja, de er mørker på bakside og sorte på innside, om du ser hva jeg mener Edited November 3, 2020 by Roger H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 3, 2020 Author Share Posted November 3, 2020 On 10/25/2020 at 10:04 PM, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Blir fint det 😎👍 Ble litt for fett!! 😎😎😎 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 18, 2020 Author Share Posted November 18, 2020 (edited) Vitoen ble treg å starte for en stund siden. Hadde et snev av 'black death', fikk fiksa på den dysa, på et verksted og de tettet også ei dyse til som var lekk utv. (den berømte kobberingen i bunn) Fremdeles var den treg å fyre, den likte godt at motorvarmern stod på.. men det gikk nå greit å starte den. En dag på jobb ville den ikke starte i det hele tatt. Satte den på BOS for å få et prisoverslag. Da fant dem innvendig lekkasje i 2 dyser og utv. lekkasje på ei til. De byttet 2 dyser, tettet den 3dje og etter det, ble motor akkurat sånn som den skal være. Starta som et skudd. BOS sjekker dysene med å sette på noen små glass og måler hva de leverer, (mulig andre verksted gjør det samma, men det gjorde ikke det verkstedet jeg oppsøkte først) og konstanterte raskt at 2 dyser var gåen innvendig. Seff kosta det gryn, men hadde jeg bare kjørt den til BOS på første runde, så hadde jeg spart meg den regninga fra det første verkstedet. For å unngå at dette skjer på nytt, sa mekanikern til meg at jeg burde hive på dyserens, dette ikke bare renser men det smører dysene også. Da lærte jeg litt Den har rulla 322.000 nå, Edited November 18, 2020 by Roger H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 20, 2020 Author Share Posted November 20, 2020 (edited) Da kom de siste felgene fra overhaling, rettet og pulverlakkert. Felgteknikk gjør god jobb!👍 Dyrt, men felgene kan ikke skaffes mer, og de kler bilen godt, så da kostet jeg på meg denne løsninga. Edited November 20, 2020 by Roger H. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 20, 2020 Share Posted November 20, 2020 Veldig bra du ble fornøyd 👍 Hvor ligger dette firma? Ikke i Fredrikstad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 20, 2020 Author Share Posted November 20, 2020 (edited) 7 hours ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Veldig bra du ble fornøyd 👍 Hvor ligger dette firma? Ikke i Fredrikstad? Jupp, helt riktig, i Fredrikstad Veldig fornøyd! Edited November 20, 2020 by Roger H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 20, 2020 Share Posted November 20, 2020 Enda bra du ble fornøyd Roger 👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 21, 2020 Author Share Posted November 21, 2020 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 21, 2020 Share Posted November 21, 2020 Er du i California nå? Ser temperaturen er +30 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted November 21, 2020 Author Share Posted November 21, 2020 37 minutes ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Er du i California nå? Ser temperaturen er +30 😁 He-he, Hadde jeg bare vært der ja.... 🌴🌴🌞 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted December 6, 2020 Author Share Posted December 6, 2020 (edited) Da er denne testa og funnet ok. CLS'n har rusla ca 250K og dagens dyser trenger xtra rens og smøring. Motor ble tydelig kvikkere på pedalen. Å foreta noe mer måling utover ‘følelse på pedalen’ gidder jeg nok ikke. At det virket er hevet over enhver tvil. Seff etter 250K, så trengs jo det rens og det meste har nok gitt resultat. Sist jeg testa noe slikt var på en Chevrolet 6.2 Diesel, Omega dieselrens, fikk ‘ny’ motor etter en omgang med det stoffet. THansen og dieselboost fra Lindemann var relativt ukjent for meg. Jeg sjekka litt på nettet og ser andre som har grei erfaring med denne. Selv om jeg liker å handle av de større og kjente merkene som STP og Omron ol. så blir jeg nok å kjøpe mer av denne Edited December 8, 2020 by Roger H. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted December 6, 2020 Share Posted December 6, 2020 har i denne typen rens etter ca kvar 60 000 km. i alle fall prøver. då det det då det er skift for diesel filter. holder motoren i god stand lenger, der i bland dine dyser. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Eg pleier å bruke dyserens ved bytte av dieselfilter 1 gang i året (Ca kvar 30-35 000km). Når eg skifter dieselfilteret heller eg dyserensen i filteret, starter bilen og lar den gå 10-20 sekunder, stopper og lar den stå 10-15 min før eg starter og lar den gå nokon minutter. Denne måten skal i teorien la dyserensen jobbe i systemet, om det har ein bedre effekt eller ikkje kan eg ikkje garantere. Eg bruker Tunap sin rens med god erfaring. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted December 9, 2020 Author Share Posted December 9, 2020 Sånn, oljeskift er viktig... Har brukt 15/40, nå ble det 5/30- ja det føltes som en bedre olje for CLS’n...hørte det ved oppstart, ingen rasling i registerkjede. Mahle filter, Mobil1...⛽️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 akuratt slik det skal vere. trur nok at 5-30 er ein del bedre på denne motoren. i alle fall sidan den har partikelfilter. om du ikkje har så kan du bruke andre. men 5-30/40 er fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Er kjedet modent for utskifting? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 (edited) 1 hour ago, FrodeS said: Er kjedet modent for utskifting? Nei, jeg tror ikke det, har ikke rullet mer enn 250K, tror helst oljen var for tykk. Den oljen jeg brukte før, var beregnet for store motorer, last og industri. Edited December 10, 2020 by Roger H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Det er visst ikke helt uvanlig på 642 heller, så det kan være verdt å sjekke opp. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Det er vel ikke normalt å høre kjedet rasle ved oppstart, uansett hvilken olje som brukes? Jeg har hørt at dette kjedet er 1.8m langt, og følgelig veldig sårbart for strekk.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted December 10, 2020 Author Share Posted December 10, 2020 11 hours ago, Sven Håkon said: Det er vel ikke normalt å høre kjedet rasle ved oppstart, uansett hvilken olje som brukes? Jeg har hørt at dette kjedet er 1.8m langt, og følgelig veldig sårbart for strekk.. Vel, jeg får følge med.. hvis lyd er vekk så gjør jeg nok ikke noe med dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts