Jump to content

Rogers 07 CLS 320cdi-13 B180 cdi,-84 230G,08 Vito 115 cdi,-65 220S og garasja mi

Roger H.
 Share

Recommended Posts

Har hatt en mistanke om ‘noe var på gang’ med Vitoen...

Syntes det var antydning til litt eksos lukt av og til, og den dagen den drog 2 sekund lengre på startern, ved oppstart, så ble den parkert på det lokale verkstedet. 

Idag kom dommen, ‘the black death’!!🥶🥶

Lekkasje på dyse på andre cylinder...

Heldigvis fikk jeg stoppet noenlunde i tide.....

Håper det bare er kobberingen som er lekk og ikke selve dysa....

22D89BD8-59CD-4800-862F-22365D6436F2.png

Edited by Roger H.

Problemet med parkbremsene går jo igjen hos veldig mange, uansett modell, jeg har hatt det på alle mine biler. Jeg tror nok at de som har automatgir oftest bare setter biler i Park, uten å trekke/tråkke til brekket, så parkeringsbremsene blir for lite brukt.

Med vennlig hilsen, Olaf

16 hours ago, Olaf said:

Problemet med parkbremsene går jo igjen hos veldig mange, uansett modell, jeg har hatt det på alle mine biler. Jeg tror nok at de som har automatgir oftest bare setter biler i Park, uten å trekke/tråkke til brekket, så parkeringsbremsene blir for lite brukt.

Med vennlig hilsen, Olaf

Et godt tips her, kan være som jeg gjør. Ta ut hendelen under kjøring, gjerne i nedoverbakker, å press håndbrekket inn. Da får man slipt litt på trommelen, og leet litt på vayere med hjevne mellomrom. Jeg bruker parkbremsen sjeldent selv, så det er greit å være obs på dette 

• Like 1

Hva er greia med å ikke bruke parkbremsen? Helt siden jeg kom i kontakt med andre som kjørte Mercedes har jeg hørt snakk om dette tullet om å ikke bruke parkbremsen - det eneste som ødelegger denne er å ikke bruke den! Ikke er det mye jobb å aktivere og deaktivere, i tillegg er det en ekstra sikkerhet og noe som sørger for at den ikke blir defekt..

Edited by Sven Håkon
  • Thanks 1

Jeg er uenig i at det blir kål å ha parkbremsen stående på for lenge så lenge denne er i orden. 211en har stadig vekk stått ubrukt både to og tre og fire uker utendørs med parkbremsen aktivert uten større problemer - i verste fall sier det *knepp* når bilen flyttes, men det er alt.

Dog, denne diskusjonen har jeg hatt med andre entusiaster i over 20 år uten å bli enige 😄

• Haha 1

Tror ikke det noengang vil bli noe enighet rundt det 😁 Det er bare å bli enige om å være uenige. På gamle biler har jeg måtte brukt slegge flere ganger for å få det til å løssne. Men bruker man en bil hver dag, er det null problem å bruke håndbrekket flittig. Det er når dem står i ro over en lengre periode det kan være dumt

• Like 1

G’n til pkk, fikk noen skikkelige grinete brev fra SVV. De var ikke videre imponert i fremdrifta mi, for å få bilen godkjent 😁😁😁😁

Hele bensintilførselen er bytta til en egenkomponert sak. Brukte luftslanger fra lastebiler og det har gått greit i mange år. 
Det eneste som er plaga, er at slangeklemmer må etterstrammes.
Hver vår så drypper det fra en av de koblingene.

Denne gangen var det en liten stubb ved bensinpumpa.

Den ble bytta i sin helhet, like greit. 

Men nå skal det hjemmesnekra ut og erstattes med originalvare! 

E8D46D10-EC74-4328-BB30-A59B64DED2E2.jpeg

DCE8FDBE-B2E1-41D3-AFAB-017323E76201.jpeg

14 minutes ago, tommern57 said:

Når du bruker luftslanger, skal du ha i en endehylse på luftslangen så den ikke kan skvises av slangeklemma

Jess, det er gjort 👍

Det funka faktisk veldig bra med luftslanger. De tåler jo lakk, såpe, salt mm. 
Men nå er det på tide å få det originalt og potte tett.

Å se bilen gå opp i flammer fordi man skulle spare 3-4 tusen blir for dumt....