Jump to content

Rogers 07 CLS 320cdi-13 B180 cdi,-84 230G,08 Vito 115 cdi,-65 220S og garasja mi

Roger H.
 Share

Recommended Posts

enig der.

og med det intreør fargane elles i bilen. som lys skin. tre. litt krom. og nyanser i kvitfarger i dører og tak.

jo det gir ein følelse at ein kjører klasse og er dyrare enn du hadde penger å betala  med.

og det gir litt meir vedlikehold vask då...men det tar jo kanskje 30 min per 2-3 veker. og det med familie bruk.

...kanskje eg er litt borskjemd med barn som ikkje skitner til for masse i bil då.

B Klassen kom hjem fra tectylering... :) :)

Kona har susa rundt i fatterns Citroen...

Hun syntes det var godt å få tilbake bilen sin.. :lol: :lol:

536cf1938809bc37424589007d082997.jpg

Vannpumpe 220S’n... fra California..

Enn så lenge får den vi ‘fant’ på en delemotor stå i, er faktisk tett.. :shock: :lol:

aefda65fe866ae8fec0171e95b604bca.jpg

Ah. Deilig med skikkelig treinteriør. Nå for tida skal det jo helst bare være svart plast eller noe som ser ut som karbontull.

Den ene CLS’n jeg hadde tenkt å se på, der hadde forrige eier lakkert sort alt treverket!  :huh: :huh:

Da var den samtalen over... :lol: :lol:

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hvis jeg går for oppgradering av grillen på CLS’n, hva synes dere om de jeg har sett litt på? ;

Man må passe på å ikke forstyrre originaliteten, vet det er mange meninger om dette, men det må være tilnærmet originalt synes jeg...

3cd27cae759b506179a52acb8acf9bce.jpg

077d6a2deaed39e3712cf767dc261573.jpg

13e47653e3723d329fa4064e86d71222.jpg

6bc645d6b2fa2922d3fbfb184c7df5d8.png

• 2 months later...

En liten tur på BOSteen...

Justert takluke og sjekket drenering...

Men varme i speil samt varme i bakrute fikk de ikke fikset. Ingen feilkoder kom opp heller.

Styrenheter i dører som styrer speilvarme hadde heller ikke feilkode... :? :?

5d6689f96613dfbba283c7237bfb9c51.jpg

Hvordan er spenninga på bilen? Dette er jo ting som kutter om spenning er lav?

Hørt om flere som har fått problemer med diverse ting, når batteriet begynner å bli dårlig.

Hovedbatteriet er nytt, men kan det være det lille xtra batt?

Av og til har man litt flaks! Rygga CLS så nært jeg turte B Klassen, hylte og peip i ryggevarslern... 8) 8) :lol: :lol:

bd3ce101b8692f46ee0e08ea3dffe32c.jpg

Men hvis den kopler ut noen funksjoner, så skal det vel komme opp et varsel i panelet?

Ville bare kopla på et voltmeter rett på batteriet og sjekka spenning med motor på/av

Kan jo også være slepekontaktene (børstene) på dynamo er på siste vers?

Bare en tanke.... siden "fagfolka" ga opp....

Regner med at det er en egen styreenhet til bateriovervåkning og lading på denne. Vet at på en del biler som har dette, så har folk ladet bilen rett på bateripolene, istedenfor å sette minusen til gods. Da lurer du styreenheten, og den får ikke med seg at batteriet blir ladet, så den tror da batteriet er dårligere en det er. Kan noe slikt ha skjedd på denne? Vet ikke om systemet fungerer slikt på denne heller.

Regner med at det er en egen styreenhet til bateriovervåkning og lading på denne. Vet at på en del biler som har dette, så har folk ladet bilen rett på bateripolene, istedenfor å sette minusen til gods. Da lurer du styreenheten, og den får ikke med seg at batteriet blir ladet, så den tror da batteriet er dårligere en det er. Kan noe slikt ha skjedd på denne? Vet ikke om systemet fungerer slikt på denne heller.

Dette kan ikke stemme, det har ingenting å si om man lader rett på batteriet eller ikke. Mine foreldres 211 står store deler av vinteren med laderen koblet til batteriet, noe den har gjort i årevis. Har selv også ladet min egen 211 rett på batteriet uten problemer mange ganger.