Jump to content

Mercedes-Benz W124 500E/E500 M119 feil

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på om noen har feilsøkt eller skrudd på 500E/E500 og har litt peiling?

Min E500 går i limp home mode og ASR lampe lyser, før var den fremme en sjelden gang, men

nå skjer det heletiden under kjøring. Men da er det bare å stoppe bilen også starte den igjen, da varierer det hvor lenge den er borte. Spiller ingen rolle om man har full, normal eller ingen gass.

Jeg fikk ett tips om å sjekke ledninger til gasspjeld motor, fordi dette kunne være ett av årsakene til dette, da disse ledningene også har dårlig isolasjon. På denne bilen er nok trottle actuator byttet 2002-2003 da dato på denne sier det. Jeg snittet litt opp i kabelstrømpe, ledninger ser nye ut.

Det er også montert ny motorledningsnett på denne bilen.

Hva kan limp home mode og ASR lampe være?

Hvordan lese av feilkoder?

På forhånd takk.

• 4 months later...

Hoisann

Det er godt & vel på overtid å svare på denne tråden, og jeg håper problemet har løst seg.  Siden ETA er datert 2002/2003 burde den fortsatt fungere, skjønt det er 15 år siden nå.  Jeg har mer tro på at tenningsmodulen (EZL) som sitter på innerskjermen har begynt å feile, eventuelt ASR-modulen.  I begge tilfeller går bilen i Subarumodus, altså LHM. :)

Ikke for å strø salt i såret, men systemfeil og diagnose på 500E/E500 kan være utfordrende.  Som nevnt i forrige innlegg er lowman https://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?action=profile;u=8576 her på forumet veldig god på det meste av 90-talls Merce.  Du kan også legge ut spørsmålet på 500eboard. Men det er ikke lett å gi noen feildiagnose over nett, ihvertfall ikke uten at feilkoder er avlest først.

Send meg gjerne litt info om 500'en på PM så jeg får oppdatert det lille 500-registeret på den norske beholdningen.

-a-