Jump to content
Megaoctane

Kommende modell - EQC

Recommended Posts

Begynner å nærme seg.

Postitivt at de ønsker å beholde normal Mercedes design på bilen. Man kan ihvertfall se at de kommee til å bruke den nye touch pad’en

Bilen virker utrolig stille og behagelig. Blir nok sterkt vurdert når leasingen på GTE går ut.

Begynner å nærme seg.

Postitivt at de ønsker å beholde normal Mercedes design på bilen. Man kan ihvertfall se at de kommee til å bruke den nye touch pad’en

Bilen virker utrolig stille og behagelig. Blir nok sterkt vurdert når leasingen på GTE går ut.

Stilig. Det skal bli artig å se priser når disse kommer, hvor lange ventetider det er, og reelle konkurrenter.

70kWh batteri i en sånn type bil er nok litt snaut - det burde gi en realistisk rekkevidde inntil 30 mil om man kjører veldig pent.

Men endelig bra at det kommer flere ordentlige elbiler, ikke bare hybridtull eller biler med 10-15 mil realistisk rekkevidde. :)

70kWh batteri i en sånn type bil er nok litt snaut - det burde gi en realistisk rekkevidde inntil 30 mil om man kjører veldig pent.

30 mil bør nå stort sett holde greit, det. De færreste har behov for å kjøre så langt særlig ofte, og i verste fall får man stoppe og hurtiglade litt innimellom.

Dette blir spennende og ikke minst prisen på denne. Jeg har reservert EQC, og som test kjører jeg E-golf om dagen.

Har kjørt E-golf siden januar og Mercedesen er brukt 2 ganger siden det (Vinterferie og Påskeferie)

E-golfen er liten og mangler 4-Matic og har litt kort rekkevidde. Ellers må jeg si at el bil er utrolig behagelig å kjøre mtp støy.

Det blir nok bytte av E-golf og E-klassen til en EQC tenker jeg. (Da vi klarer oss med en bil)  :)

De neste modellene er jo EQS, EQA og EQE...

Selv om det sikkert tar 3 år før de er klare.

Blir å velge mellom Audi eTron eller EQC. Spørs om X3 er klar til da?

Audi sin coupe bygd på A5/A7 virker interessant for meg som bare kjører i byen og ikke trenger SUV, men den blir mest sannsynlig en 4 seter.