Jump to content

FrodeS’ ‘90 V126 560 SEL

FrodeS
 Share

Recommended Posts

Er det bedre å jobbe med original lakk?

Lakken i seg selv er den samme å jobbe med. Men fabrikken lakkerer ofte jevnere, uten matte felter med varierende lakkstruktur, og har sjelden mye lakkstøv. :)

Utfra papirene, så er det ca. 70.000 km og snaut 14 år siden den ble lakkert. Jeg tror ikke det har vært gjort noen ordentlig detailing på den etter det, så den har i det minste holdt seg relativt greit.

Det tyder på at den har blitt tatt godt vare på. :)

Ja, den har nok hatt det ganske bra.

Det blir spennende å se hvordan det har gått med chromen på dørene, og de matte feltene.

Ja, det er så vidt jeg vet ingen enkel jobb. Det er iallefall ikke en enkel jobb om man ikke har peil på hva man skal bruke av produkter. Hjelper lite å stå med autosol for å si det sånn. Fryktelig mye jobb. Men kanskje en lek for ØHN?

Når du har prøvd det meste av maskiner, puter og midler, blir det lettere å vite hvordan man skal angripe det enkelte tilfelle. Og den store fordelen med Øyvind er at det er tydelig han går primært for et varig resultat. Det blir noe helt annet enn en "proff" som skal få en bil til å framstå så salgbar som mulig inntil bilen ruller ut av lokalet.

Har du hatt bilen hos ØHN så er det en glede å få den strøken tilbake :-)

Hadde min 211 4M der for noen år tilbake og da jeg solgte den 2 år senere sa kjøper: 'det er den eneste bilen jeg har sett på som er slik den er på bildene' :-)

Det ser da ut som det er gjort litt mer enn å bare dra fort over med filla :-)

Jeg har bare tatt noen halvdårlige bilder, og de yter den på ingen måte rettferdighet. Skal prøve å få tatt noen ordentlige snart.

Ett er fra et lite pitstop på Høvik for å fylle "billig" bensin da jeg først var på de kanter, de to andre er av inventaret i garasjen :-)

35c7f9e93a66192b0527103fde4a3c57.jpg

a640ab4a911fbf2b6fa14b1cb99a8842.jpg

e664dc070f597917f795110f4a6563d6.jpg

• 5 weeks later...
  • 2 months later...

Her i Tønsberg er det vel faktisk ingen firma som kan polere bil skikkelig.  :shock:

Det finnes vel knapt i Norge? Dersom man skal regne utstyr, folk, lokale og strøm, så blir det dyrt å få utført en 100% jobb.

Så sånne entusiastiske ildsjeler som driver hjemme i garasjen, er gull verdt!