Jump to content

Stardiagnose i Stor-Oslo? Probl. dyser og oljesensor - LØST


mubkap
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Glødelampen på bilen (2005 W211 220CDI) begynte nylig å lyse. Den står på i inntil 20-30 sekunder etter start, har ved par anledninger også slått seg på under kjøring.

 

Jeg har en Autel MaxiDiag Elite som jeg scannet bilen med for å finne ut av hvilken glødeplugg som måtte byttes. Resultater er:

 

2134-4 Glow plug Cylinder 2: Check lines between cylinder 2 and N1 4/2 (Glow output stage)

2014-1 Check component B40 (oil sensor (oil level, temperature and quality)) Value is above limit

2014-4 Check component B40 (oil sensor (oil level, temperature and quality)) Oil temperature is implausible

2040-1 Check component B40 (oil sensor (oil level, temperature and quality)) Oil value is above limit

2040-4 Check component B40 (oil sensor (oil level, temperature and quality)) Oil level invalid value

2041-4 Check component B40 (oil sensor (oil level, temperature and quality)) Oil quality invalid value

2061-1 Check component B40 (oil sensor (oil level, temperature and quality)) Signal faulty

2062-8 Check component B40 (oil sensor (oil level, temperature and quality)) Error in pulse monitoring of on/off ratio

 

Hjalp ikke å bytte ut glødeplugg nr 2. Feilen kom tilbake likevel, og glødelampen fortsatte å lyse. Tok derfor med bilen på verksted hvor de leste ut disse kodene (usikker på diagnosesystem, var ikke stardiagnose):

 

P2062 (2062) [status: Current and stored] Unkown fault description

P2014 (2014) [status: Current and stored] Unkown fault description

 

P2040 (2040) [status: Current and stored] Check component Y76y4 (Fuel injector cylinder 4) Hard combustion noises

P2041 (2041) [status: Current and stored] Check component Y76y2 (Fuel injector cylinder 2) Hard combustion noises

P2061 (2061) [status: Current and stored] Check component Y76y3 (Fuel injector cylinder 3)

 

P2134 (2134) [status: Current and stored] Unkown fault description

 

Det er samme feilkoder, men ulike beskrivelser av feilen. Synes også det er rart at 3 av dysene skal ryke samtidig. Autel mener det er oljesensor, mens verkstedet mener det er dysene. Tror i grunn mer på verkstedet, men feilen ligger vel et annet sted når det dukker opp feil på 3 dyser samtidig? Bilen kjører helt fint, på alle sylindre.

 

Betaler gjerne for en Star Diagnose hvis du bor i Stor-Oslo. Kom gjerne med noen tips også?

 

Takk på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Ny gløderele og oljenivåsensor gjorde susen. Sensor var et tips jeg kom over på nett. Forstår ikke sammenhengen, men gåen sensor kan også gi glødetrøbbel over tid. Den måler visstnok mye mer en kun oljenivå.

 

Takk for hjelpen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...