Jump to content

Har folk forlatt dette forumet siste tiden, eller?

gr8pics
 Share

Recommended Posts

• Replies 323
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Et nytt forum hadde selvsagt vært fantastisk, men det hjelper lite hvis vi ikke klarer å holde innholdet interessant - noe vi alle er ansvarlige for.

Men, det vet vi ikke før det er prøvd ut. Du minner meg på at også dem som styrer klubben har et liv utenom, som også må prioriteres. Det vil jeg tro også samtlige som er innom også har. Men det er kanskje greit å vite at folk vil komme med innspill og forslag. Uten dette, så vet heller ikke styret hvilke ønsker medlemmer har. Når et eller flere medlemmer spør om oppdateringer, får beskjed om at dette skal tas videre, og det fortsatt ikke skjer noe, fordi det ene eller det andre, så er det kanskje ikke rart at noen "hever stemmen". Om vi formulerer oss på en måte som ikke virker troverdig, eller kun mas, så har den som sitter med oppgaven kanskje feil jobb. Det er heller ikke alle som ønsker en ledig stilling i klubben. Dette blir sakt ofte, akkurat som om dette er løsningen. Det er mange som har gode ideer, og det bør en klubb være glade for.

Du verden :shock: Her må vi visst ha påfyll med popcorn :lol: :lol:

JA!  :happy1:

Skulle dere fått en konto på Instagram også eller? Jeg kan godt stille opp i starten, og hive ballen videre etterhvert. Men da må dere bare opprette en konto der først. Så kan alle i klubben som vil, sende bilder vi kan legge ut. Så er vi i gang

ikke jeg heller...

Nå spør jeg bare av nysgjerrighet; hvorfor ikke? Hva kunne vi gjort for at gruppene/siden til klubben skulle vært enda enklere å finne? Du har jo tydeligvis savnet det, og gruppene har klubbens navn.

Aner ikke..jeg har bare funnet lokal avd. Oslo. Men aldri søkt etter "moder-siden" da jeg heller ikke visste at det var en...

:lol:

Er det virkelig nødvendig med enda et sted? Først er det klager om redusert aktivitet, noe som skyldes at mye diskusjon og posting av  bilder er flyttet til Facebook, så foreslås det å opprette enda et sted. Virker litt feil for meg.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Dette er jo et aktuelt tema for de aller fleste fora utenom Facebook for tiden. Riktignok finnes det unntak, hifisentralen.no er et eksempel. Skulle nesten ikke tro det da det er en bransje/hobby hvor snittalderen bare stiger, omsetningen stuper og rekrutteringen av unge er ekstremt dårlig, men det er kanskje her svaret ligger også. Selv om både besteforeldre og oldeforeldre har inntatt Facebook for lengst, så tror jeg at godt voksne foretrekker dedikerte forum foran Facebook i motsetning til de unge. Sånn sett bør det være håp for MBE, uten at jeg har sett noe tall på det så ser jeg for meg at snittalderen er relativt høy. Bimmers.no er det også bra med aktivitet, riktignok mindre enn på det meste for noen år siden og svært lite om 80/90-talls bilene slik det kokte med for 5-10 år siden (akkurat samme som 124 her?). BMW er biler det er svært populært å gjøre en del modifikasjoner med utover hjul, kanskje litt i motsetning til Mercedes. Det tror jeg hjelper bra på aktiviteten.

Selv har jeg sluttet å oppdatere tråden min her inne, laber respons på slutten og i starten gikk det bemerkninger i retning om at modifikasjoner utover slik bilen var levert fra fabrikk måtte jeg ikke finne på å gjøre, selv om det så skulle være ettermontering av originalutstyr som man kunne velge hos MB da bilen var ny. Vet ikke om dette er et særnorsk "fenomen", men er i hvert fall kjempepopulært med oppdateringer på en internasjonal side på Facebook (tross at jeg egentlig på lang vei foretrekker dedikerte forum foran Facebook).

Har liten tro på at folk vil flykte til Facebook bare fordi det er en link dit. Det er bra å være litt over alt - tenker jeg, der folk faktisk er. Forumet er jo som flere har sagt, et flott oversiktlig sted, tross gammel drakt. Jeg er iallefall ikke avhengig av ny drakt for å kunne lese det. Spørsmålet var bare å modernisere det litt for at flere vil bruke det

Selv har jeg sluttet å oppdatere tråden min her inne' date=' laber respons på slutten og i starten gikk det bemerkninger i retning om at modifikasjoner utover slik bilen var levert fra fabrikk måtte jeg ikke finne på å gjøre, selv om det så skulle være ettermontering av originalutstyr som man kunne velge hos MB da bilen var ny.[/quote']

Jeg tror nok at MB oppfattes som et høystatusmerke man ikke skal klusse med, jeg har observert en god del merkesnobber, selv om jeg tror de offisielle MB-forumene er helt hinsides i så måte! Jeg synes du skal legge ut alt du finner av modifikasjoner, og reaktivere din gamle tråd! Ikke bry deg om du får litt motstand, folk må jo få lufte innvendingene sine, vi skal jo ha rom for alles meninger. Jeg har noen gamle Dodger, og jeg har vært aktiv i et motorforum i USA i mange år. Der er medlemmene helt overstrømmende hvis man har klart å finne en moderne del som gjør jobben bedre enn den gamle, uansett om det er en del til en gammel Corolla eller fra en splitter ny Viper. Nice work!

Med vennlig hilsen, Olaf

Elsker mod'er selv. men ikke så mye på gamle MB eller gamle BMW'er.

Nyere Audi, BMW og MB som får nye felger, soting, foliering, shine er kult. Men veldig få i Norge som modd'er MB. det er mye mer på Bimmers enn her.

MB kjøpere i Norge er rimelig tradisjonelle. det går i svart artico interiør og avantgarde eksteriør.

Vic Viper (ansatt hos MB i sverige) har en fin tråd her:

https://mbworld.org/forums/e-class-w213/659127-my-new-s213-wagon-several-mods-come.html

i denne tråden har vic viper skiftet ut luftventilene til coupe ventiler..

https://mbworld.org/forums/e-class-w213/684916-how-replace-dash-air-vents.html

Elsker mod'er selv. men ikke så mye på gamle MB eller gamle BMW'er.

Nyere Audi, BMW og MB som får nye felger, soting, foliering, shine er kult. Men veldig få i Norge som modd'er MB. det er mye mer på Bimmers enn her.

MB kjøpere i Norge er rimelig tradisjonelle. det går i svart artico interiør og avantgarde eksteriør.

https://mbworld.org/forums/e-class-w213/659127-my-new-s213-wagon-several-mods-come.html

Problemet er jo den dagen man skal selge en slik en, "ihjelskrudd" ny MB  :lol:

Ok..han jobber i MB, men jeg hadde vel tenkt meg om to ganger å kjøpt en slik bil, som har vært demontert både det ene og det andre...

det spørs.

Det verste treverket til mercedes er den svarte pianolakken som er standard på E klasse 213. mange ville nok foretrukket at dette var i samme utførelse som resten av treverket.

Senket, og svære felger er også greit at "følger med".

så lenge ting er gjort smakfullt, så går det fint for min del. verre hvis det er "jalla" løsninger.

Var selv innom mange forum, bl.a. mbworld.org for noen år siden. Men sluttet å bruke disse forumene pga at jeg syntes det var så mye reklame, pop-ups, lang lastetid og veldig rykkete når man skulle scrolle ned. Ser at det har ikke blitt bedre med årene.

Takke seg til vårt eget forum slik det er :D

Folk får kanskje kommentere litt mer i trådene som folk prøver å holde aktive. Dette skaper mer liv i forumet og flere velger å bruke det. Mange tenker at å si at en bil er kjempe fin, eller at arbeidet er fint hundre ganger, kanskje føles å si veldig mye av det samme. Men faktum er at trådstarter kanskje trenger noe tilbakemelding for å få litt inspirasjon og innspill til å fortsette å holde tråden aktiv. Selv har jeg en tråd med over 400000 klikk. Det siste året har ikke vært det store, og jeg må jo selv innrømme at det er jo litt moro med en mer livlig tråd enn bare en tråd som ligger død. Småting, små kommentarer etc etc holder det gående, og man synes det er gøy å logge seg inn for å oppdatere eller legge igjen koselige tilbakemeldinger til andre. Sett fra mitt ståsted, så er det blitt så få som driver med det samme som meg selv her, at det blir lengre og lengre mellom interessen av å oppdatere. Skulle ikke vært slik, men slik er det blitt. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg henger med neste sesong. Men året er ikke omme enda, og mye kan skje

Mange av de aktive her klarer jo å utføre småreparasjoner og vedlikehold på bilene sine, men det er vel ikke så mange lenger som skrur mye sjøl. Det er vel ofte forbeholdt de med litt eldre biler som ikke har avansert elektronikk og can-bus som melder feil så fort man rører noe. Derfor vil nok endel av de mere teknisk orienterte medlemmene forsvinne etter hvert, men bilene skifter jo ofte eier, og da er det viktig at selger sier fra til kjøperen om at forumet finnes. Jeg nevnte en gang at vi kanskje ikke burde ha så mange seksjoner. Kanskje det er litt for mange som bare ser etter modellen sin i lista, og aldri ser etter hva andre holder på med. Man behøver jo ikke alltid å komme en glup kommentar til noe man ikke har peiling på, det er nok at man sender et lite signal om at man observerer det som skjer. Som Syversen sier: 

Småting, små kommentarer etc etc holder det gående, og man synes det er gøy å logge seg inn for å oppdatere eller legge igjen koselige tilbakemeldinger til andre.

Helt enig!

Med vennlig hilsen, Olaf