Jump to content

Mercedes-AMG Project ONE på vei.... men utsolgt!! Bilder har kommet!!!

Dani mb
 Share

Recommended Posts

Vi har kanskje hørt at AMG skulle markere sin 50 års dag og det er ikke bare å piffe opp en E eller S klasse, men det kommer en super hyper bil fra Mercedes-AMG.

Alt under karosseri vil stamme fra F1s Mercedes-AMG, vell nesten da...

Det blir plassert en 1,6 liters V6 motor som F1 teamet bygget. Denne har selvfølgelig turbo som sørger å yte 750 nydelige hester.

Men det stopper ikke der for det skal også 2 el motoren, en foran og en bak hjelpe til med å pushe denne ville maskinen med å gni alle fire hjula på asfalten. Og en bite lite el motor til for å mildtsagt hjelpe turboen :lol: :lol:

Og når jeg mente alle fire hjul så hinta til 4 hjuls trekk. Ikke spesifikk om det er 4 MATIC :?

Men hvem bryr seg om det er 4 matic eller ei når du har hele 1.020 ville hester som skaper 11.000 rpm??? :shock:

Bilen vil se helt sinnsyk og vill ut når lyset skinner på den om noen dager og tro eller ei, så kan man ha skilter på den. Nemlig, den kan kjøres også på vanlige veier, lovlig! Uten Kina :lol:

F1 teknologi bringer også noe goddis inni bilen. F1 rattet som Hamilton har i sin bil, vil også befinne seg i denne bilen.

2 setter bil men muligens en liten sette bak?

275 biler vil bli produsert men alle er også utsolgt gitt.

De første bilene blir nok levert i slutten av 2018 og har vært snakk om 1 bil pr dag etter det.

Prisen? Tja, ca 28.000.000 kr og regn litt til til kjære staten 8)

b803c7dc41dc11d9aab22552549ab65e.png

5c3e07029a9e46bf3fade13f8327dfd2.png

ad80af70a2087efe5ce911ba143542e7.png

2be353a009fb4bfb925c12f79cb8af1d.png

Det blir spennende å se når den første av disse kommer til Norge. Det er jo nødt til å skje.

Det håper jeg selv om det ser litt mørkt ut :lol: en del havner i USA, ASIA, olje landene og noen blir i hjemmebanen.

Skulle tatt en tur til IAA som er mellom 14 til 24 september for å se denne i metall og karbon :D

Må nok finne noen bilder og poste her 8)

Det blir spennende å se når den første av disse kommer til Norge. Det er jo nødt til å skje.

Det håper jeg selv om det ser litt mørkt ut :lol: en del havner i USA, ASIA, olje landene og noen blir i hjemmebanen.

Skulle tatt en tur til IAA som er mellom 14 til 24 september for å se denne i metall og karbon :D

Det er visstnok skrevet noe i media om at en nordmann visstnok skal være blant de utvalgte som får kjøpe denne..

Enkelte medier har vel sagt at denne nordmannen har base i utlandet.

Det er visstnok skrevet noe i media om at en nordmann visstnok skal være blant de utvalgte som får kjøpe denne..

Enkelte medier har vel sagt at denne nordmannen har base i utlandet.

Han bor i Monaco og mer kan jeg ikke si😊

Nei, den ligger nok litt utenfor mitt bilbudsjett, men det var utrolig mye fint å spotte på Frankfurt messen.

Avsluttet helgen i Tyskland med et besøk på Oktoberfest i Munchen.

Nå kan jeg kjøpe og registrere bil i Sverige og og det betyr jo endel lapper i besparelse.

men jeg må først jobbe litt med egne prosjekter så blir det kanskje noen penger til bil etterhvert...