Dani mb Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Vi har kanskje hørt at AMG skulle markere sin 50 års dag og det er ikke bare å piffe opp en E eller S klasse, men det kommer en super hyper bil fra Mercedes-AMG. Alt under karosseri vil stamme fra F1s Mercedes-AMG, vell nesten da... Det blir plassert en 1,6 liters V6 motor som F1 teamet bygget. Denne har selvfølgelig turbo som sørger å yte 750 nydelige hester. Men det stopper ikke der for det skal også 2 el motoren, en foran og en bak hjelpe til med å pushe denne ville maskinen med å gni alle fire hjula på asfalten. Og en bite lite el motor til for å mildtsagt hjelpe turboen :lol: Og når jeg mente alle fire hjul så hinta til 4 hjuls trekk. Ikke spesifikk om det er 4 MATIC Men hvem bryr seg om det er 4 matic eller ei når du har hele 1.020 ville hester som skaper 11.000 rpm??? Bilen vil se helt sinnsyk og vill ut når lyset skinner på den om noen dager og tro eller ei, så kan man ha skilter på den. Nemlig, den kan kjøres også på vanlige veier, lovlig! Uten Kina F1 teknologi bringer også noe goddis inni bilen. F1 rattet som Hamilton har i sin bil, vil også befinne seg i denne bilen. 2 setter bil men muligens en liten sette bak? 275 biler vil bli produsert men alle er også utsolgt gitt. De første bilene blir nok levert i slutten av 2018 og har vært snakk om 1 bil pr dag etter det. Prisen? Tja, ca 28.000.000 kr og regn litt til til kjære staten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Det blir spennende å se når den første av disse kommer til Norge. Det er jo nødt til å skje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani mb Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 Det blir spennende å se når den første av disse kommer til Norge. Det er jo nødt til å skje. Det håper jeg selv om det ser litt mørkt ut en del havner i USA, ASIA, olje landene og noen blir i hjemmebanen. Skulle tatt en tur til IAA som er mellom 14 til 24 september for å se denne i metall og karbon Må nok finne noen bilder og poste her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani mb Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 Kunne ikke venter 3 dager til Vær så god Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani mb Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani mb Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 Tipper Hamilton får en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani mb Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 Noen minutter gammel bilde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani mb Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Noen må ringe TomTom og si fra om at MB har rappa skjermen deres.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani mb Posted September 11, 2017 Author Share Posted September 11, 2017 Noen må ringe TomTom og si fra om at MB har rappa skjermen deres.. Ikke bare en, men to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasT Posted September 16, 2017 Share Posted September 16, 2017 Samme skjerm som vi har i B-klassen jo..bare litt mer widescreen..ikke værst får 30mill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted September 16, 2017 Share Posted September 16, 2017 Det blir spennende å se når den første av disse kommer til Norge. Det er jo nødt til å skje. Det håper jeg selv om det ser litt mørkt ut en del havner i USA, ASIA, olje landene og noen blir i hjemmebanen. Skulle tatt en tur til IAA som er mellom 14 til 24 september for å se denne i metall og karbon Må nok finne noen bilder og poste her Det er visstnok skrevet noe i media om at en nordmann visstnok skal være blant de utvalgte som får kjøpe denne.. Enkelte medier har vel sagt at denne nordmannen har base i utlandet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani mb Posted September 16, 2017 Author Share Posted September 16, 2017 Det blir spennende å se når den første av disse kommer til Norge. Det er jo nødt til å skje. Det håper jeg selv om det ser litt mørkt ut en del havner i USA, ASIA, olje landene og noen blir i hjemmebanen. Skulle tatt en tur til IAA som er mellom 14 til 24 september for å se denne i metall og karbon Må nok finne noen bilder og poste her Det er visstnok skrevet noe i media om at en nordmann visstnok skal være blant de utvalgte som får kjøpe denne.. Enkelte medier har vel sagt at denne nordmannen har base i utlandet. Han bor i Monaco og mer kan jeg ikke si😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars U. Posted September 21, 2017 Share Posted September 21, 2017 Mercedes-AMG Project ONE selfie fra Frankfurt! 15. sept 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonny S212 Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 Mercedes-AMG Project ONE selfie fra Frankfurt! 15. sept 2017 Helt Konge Lars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasT Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 Mercedes-AMG Project ONE selfie fra Frankfurt! 15. sept 2017 Aha..det er du som er "nordmannen" som bestilt denne bilen :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars U. Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 Nei, den ligger nok litt utenfor mitt bilbudsjett, men det var utrolig mye fint å spotte på Frankfurt messen. Avsluttet helgen i Tyskland med et besøk på Oktoberfest i Munchen. Nå kan jeg kjøpe og registrere bil i Sverige og og det betyr jo endel lapper i besparelse. men jeg må først jobbe litt med egne prosjekter så blir det kanskje noen penger til bil etterhvert... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts