HåvardR Posted January 16 Share Posted January 16 Idag har eg montert utstyrskode 540 elektrisk solskjerm i bakrute på w211en Fantastisk at det er plug n play, alt av monteringshull og føringsveier ligger klart gjer det til en fryd!Deilig at det ikkje er noen "tomme" knapper igjen på panelet Sent fra min SM-G991B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted January 16 Share Posted January 16 Når w211en hadde fått sitt blei det endelig tid til litt jobb på ein w124 eg kjøpte for 2 månder sida. Har ikkje fått tid til å gjøre noko meir med den enn å rygge den inn i garasjen..Idag blei det ny toppdekselpakning, termostat, tennplugger, luftfilter og hendelen til panseråpneren som sitter i grillen.Når eg skulle prøve å starte var batteriet dødt og laderen gir feilmelding så nytt batteri må anskaffes.Gjenstår å bytte mellomakselopplagring, flushe servoolja og oljeskift så er bilen ok teknisk igjen.Bilen er en 230E fra 88, kun 2 eigere før meg, siste eiger hadde bilen fra 1998 så her er det nok håp for ein ok bruksveteran når den får seg en god shine.Sent fra min SM-G991B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted January 16 Share Posted January 16 1 hour ago, HåvardR said: Idag har eg montert utstyrskode 540 elektrisk solskjerm i bakrute på w211en Fantastisk at det er plug n play, alt av monteringshull og føringsveier ligger klart gjer det til en fryd! Deilig at det ikkje er noen "tomme" knapper igjen på panelet Sent fra min SM-G991B via Tapatalk Spennende oppgradering. Hva trengte du av tillegg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted January 16 Share Posted January 16 Spennende oppgradering. Hva trengte du av tillegg? Rullegardin, ledningsnett som går fra gardina til bakre SAM(1 kontakt bakpå SAM, 1 sikringholder, 1 jordingskabel og 1 rele holder) og panelet med knapper.Når alt er plugga til må ein inn med Star diagnose og gi bilen beskjed om at den har rullegardin. Vipps så virker det Så må man enten ha ny hattehylle med hull i, eller lage hull i hattehylla som står i bilen Har sett at dette ikkje er ekstrautstyr som ofte er på norske w211er så det har tatt lang tid å komme over en i Norge med dette. Men no som eg veit akkurat kva som må til kunne eg like gjerne bestilt delene kvar for seg på ebay eller lignende.Kunne tenkt meg å få tak i Distronic for å montere neste Sent fra min SM-G991B via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted January 21 Share Posted January 21 On 1/16/2022 at 7:42 PM, HåvardR said: Rullegardin, ledningsnett som går fra gardina til bakre SAM(1 kontakt bakpå SAM, 1 sikringholder, 1 jordingskabel og 1 rele holder) og panelet med knapper. Når alt er plugga til må ein inn med Star diagnose og gi bilen beskjed om at den har rullegardin. Vipps så virker det Så må man enten ha ny hattehylle med hull i, eller lage hull i hattehylla som står i bilen Har sett at dette ikkje er ekstrautstyr som ofte er på norske w211er så det har tatt lang tid å komme over en i Norge med dette. Men no som eg veit akkurat kva som må til kunne eg like gjerne bestilt delene kvar for seg på ebay eller lignende. Kunne tenkt meg å få tak i Distronic for å montere neste Sent fra min SM-G991B via Tapatalk Takker for tips! Kunne også tenkt meg både rollo og distronic, men tror det blir rollo i første omgang. Har fått tak i dørtrekk med rollo bak. Så det jeg trenger for å ettermontere elektrisk rollo i bakruten er dette + tilgang til stardiagnose? Hvordan var det å koble ledningene fra ledingsnettet til de andre komponentene? A211 680 05 52 - delenummer bryterpanel 2118101220 - delenummer rullegardin 2115404106 - delenummer ledningsnett 0025420319 - delenummer rele Mvh Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted January 22 Share Posted January 22 (edited) 11 hours ago, Classic said: Takker for tips! Kunne også tenkt meg både rollo og distronic, men tror det blir rollo i første omgang. Har fått tak i dørtrekk med rollo bak. Så det jeg trenger for å ettermontere elektrisk rollo i bakruten er dette + tilgang til stardiagnose? Hvordan var det å koble ledningene fra ledingsnettet til de andre komponentene? A211 680 05 52 - delenummer bryterpanel 2118101220 - delenummer rullegardin 2115404106 - delenummer ledningsnett 0025420319 - delenummer rele Mvh Classic Det ser ut til å stremme dei tinga du har lista opp ja! Ledningsnettet består av 1 kontakt som skal inn på baksida av SAM i bagasjerommet. 1 sikringaholder som skal festes på SAM og releholder som festes på sida av SAM. Så er det 1 jordingskabel som skal festes til bilens jordingspunkt. Du ser det med en gang når du holder på baki der. Så trekker du kabelen som skal til gardina ut av bagasjerommet og opp til hattehylla sammen med dei andre kablene som går der. Angående bryterpanelet er det viktig at det er heilt identisk med det du har idag(pluss knappen til gardina naturligvis). Panelet eg fekk med når eg kjøpte hadde ikkje knappen under nødblink for å åpne oppbevaringsrommet. Da viste det seg at det var en anna kontakt på baksida enn det eg hadde i bilen. Bestilte nytt panel som var identisk og da passa det. Når alt er montert er det å finne noen med STAR til å aktivere gardina så virker det. Kom over denne sida når eg holdt på, skjønner ikkje ka han skriver, men bildene hjalp meg. Viser korleis han skjærer hull i hattehylla si og kor du går i STAR for å aktivere. https://www.drive2.ru/l/538542995381682201/ Har du delenummera for dørpanel bak med rollo? Kunne tenkt meg dette eg også! Edit: Fant bilder fra monteringa. Sikringsholder monteres på plass 20 på SAM(orange med 7.5 sikring) Kontakten bakpå skal på plass nr 25. Edited January 22 by HåvardR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted February 12 Share Posted February 12 Idag blei det årets første vask på tunet! 4 plussgrader og regnbyger, men det gjor godt i sjela å få reine biler!211en har sida eg kjøpte den i 2017 levd eit liv der vi har kjørt ca 30-35 000km i året, men no skal den få leve eit mykje roligare liv då eg har bytta jobb så eg kjører knappe 10km for dagen. Men dei kilometerene står bybilen for, ein w204.124en har sida eg kjøpte den i slutten av november stått i garasjen og fått litt pleie i form av service og litt rep. Noen småting som står igjen før den skal få ein skikkelig vask inn og utvendig for å få vekk "gammel eiger" skitten. Idag fekk den ein kjapp vask for å få vekk skitt etter litt prøvekjøring. Fantastiske biler å kjøre! Og syns 124en er en god kombinasjon mellom å være ein veteran og "moderne" bil.Sent fra min SM-G991B via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Classic Posted February 13 Share Posted February 13 13 hours ago, HåvardR said: Idag blei det årets første vask på tunet! 4 plussgrader og regnbyger, men det gjor godt i sjela å få reine biler! 211en har sida eg kjøpte den i 2017 levd eit liv der vi har kjørt ca 30-35 000km i året, men no skal den få leve eit mykje roligare liv då eg har bytta jobb så eg kjører knappe 10km for dagen. Men dei kilometerene står bybilen for, ein w204. 124en har sida eg kjøpte den i slutten av november stått i garasjen og fått litt pleie i form av service og litt rep. Noen småting som står igjen før den skal få ein skikkelig vask inn og utvendig for å få vekk "gammel eiger" skitten. Idag fekk den ein kjapp vask for å få vekk skitt etter litt prøvekjøring. Fantastiske biler å kjøre! Og syns 124en er en god kombinasjon mellom å være ein veteran og "moderne" bil. Sent fra min SM-G991B via Tapatalk Flott bilpark. Godt å få vasket litt hjemme også, ser det hinter mot lysere tider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted February 18 Share Posted February 18 I kveld blei det en liten tur i garasjen og montere ny gjennomføring til den elektriske antenna på 124en. Gummien hadde blitt hard som stein og ved å ta på den knakk det som ingenting.Utrulig bra for rust og, synes "alle" har rusta godt i gjennomføringen og i dørken. Her var dørken utrulig nok heilt rustfri! Sent fra min SM-G991B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted Thursday at 02:00 PM Share Posted Thursday at 02:00 PM Under sist luftetur med 124en begynte den etter eit pådrag å gå dårlig og ujevnt. Gjekk som ei gammal snekke på tomgang og tydelig misfornøyd. Etter en runde med kompresjonstester var resultatet 0 kompresjon på sylinder nr 2. Virkelig 0 og heilt dødt. Dei 3 andre hadde fine verdier.Etter en liten runde i tenkeboksen fekk eg tak i ein ny identisk motor som selger påstår er i topp form, til og med nylig skifta registerkjede før den blei tatt ut av bil.Så no er eg igang med motorbytte og håper det går greit. "Det har eg ikkje gjort for så det går heilt sikkert bra". Den som lever får se!Sent fra min SM-G991B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.