Jump to content

Hva har du gjort på din Mercedes-Benz i dag?

FrodeS
 Share

Recommended Posts

skulle kjøre minsten heim i dag. starta bilen...og det lukta meget diesel....oppna panserte og der sto spruten ut...ei klemme på disel filteret hadde løsna. flaks at eg merka det.

kunne blitt ein våt tur. var berre å sette strammeren sammen og alt var vell. det er og grunnene til at eg alltid har slanger og klemmer extra med.Godt tips frå ein gammel mb mekaniker.

det er baggateller er det som stopper biler mange ganger.

• 3 weeks later...

fekk litt problem med nye felgane framme, greaskoppen dytta ut den fine eg hadde...og mååte kjøre med greas kopp synlig. så eg måtte bytte senterkoppen. så om det er org. så kan det til tider vera litt forkjellige.

her før  nye  senter kopper

IMAG1283.thumb.jpg.689ab822e3f2bd89c5810ea721045c74.jpg

og så etter...dog ikkje heilt lik fargre. men bedre enn greas koppen.

IMAG1286.thumb.jpg.b8330b8799de832c14d36b0eba77c356.jpg

• Like 1

• 1 month later...

Får vel dele litt her jeg og: har jobbet mye med min 560SEC de siste to årene, og tror jeg er inne på oppløpssiden nå.

I dag fikk jeg klemt i nylonforinger til giroverføringen, de gamle glimtet fullstendig med sitt fravær. Tror jeg nå vet hvordan det er å være gynekolog.

I morgen satser jeg på at høyttrykkslangen til SLS kommer, slik at jeg får tråklet den på plass.

Har lovet meg selv å kjøre bilen resten av sesongen, men kjenner at jeg koser meg glugg i garasjen med å få gullet nærmere 100% og :) 

Edit: la ved bilde av rakkeren som skulle på plass (pluss den bakerste, men den er greiere å komme til). Fantastisk stor forskjell på girspaken!

87309C4F-EBAA-487E-AF41-5BF80BBF87FA.jpeg

Edited by Kjartis74
  • Like 1

4 hours ago, Kjartis74 said:

Får vel dele litt her jeg og: har jobbet mye med min 560SEC de siste to årene, og tror jeg er inne på oppløpssiden nå.

I dag fikk jeg klemt i nylonforinger til giroverføringen, de gamle glimtet fullstendig med sitt fravær. Tror jeg nå vet hvordan det er å være gynekolog.

I morgen satser jeg på at høyttrykkslangen til SLS kommer, slik at jeg får tråklet den på plass.

Har lovet meg selv å kjøre bilen resten av sesongen, men kjenner at jeg koser meg glugg i garasjen med å få gullet nærmere 100% og :) 

Så digg! Høres veldig bra ut! Du får legge ut bilder av den 👍

Hva har jeg gjort med min MB i dag? Jeg har solgt X164en, så nå har jeg bare W166en igjen. :(

Det er forøvrig den tredje bilen på rad vi selger her i husstanden som ender opp i Bergens-området. :)

Slik så den ut rett før den forlot gårdsplassen her nå nettopp:

spacer.png

Hei. Er du fornøyd med w 166. Kjøpte en w166 Ml  2013 for et par år siden. Flott bil med bare 37 000 km og 1 eier. Super bil og kjøre. Men måtte skifte 2 nox sensorer på motor, noe som var kostbart. Samt park sensorer ryker ofte

Resized_20190427_133820(2).jpeg

Fikk I dag levert høytrykkslangen til SLS og montert på plass. Etterpå kjørt varm motor og mosjonert SLS ventilen uten at det rant hydraulikkolje over hele motoren/gulvet. For å montere denne slangen måtte jeg demontere kjølevifte og deksel, samt fjerne tennplugger slik at jeg kunne kjøre krankhjulet frem og tilbake. Dermed kan man legge banjokoblingen ned i utsparing på svinghjulet for å føre slangen frem til pumpa.

Bilde 1: gammel slange, det krakelerte partiet er godt skjult bak svinghjulet.

Bilde 2: ny slange ferdig rigget for montering

Bilde 3: tråkling av ny slange bak svinghjulet

Bilde4+5: ett par bilder av gullet :) 

B9485D08-17B8-4143-AC77-F94763595343.jpeg

5815DFE5-B9CA-413B-BC9F-15BFCC078ED4.jpeg

82A447B7-380A-498A-858B-D45B9498EECC.jpeg

C364DC7F-5321-425F-B6C7-574E6CFBF0AD.jpeg

D5F097A2-55B8-4FCA-A581-F505AD508C3C.jpeg

• Like 2

I dag har jeg skrudd flunke nye skilt på bilen. 

Så endelig er den på veien igjen etter 15 års dvale. 💖

Vurderer å kjøpe tidsriktige skilt til den, men barock felger står nok høyere på lista.

Jeg har stålfelger og de fine felgkapslene også men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.

Inntil videre blir det disse alufelgene. Synes ikke de ser så værst ut.

1777343609_nyeskilt_2mp.thumb.jpg.475cda9e13232b523a9ff4facbc215a8.jpg

17 minutes ago, Arg0z said:

Vurderer å kjøpe tidsriktige skilt til den, men barock felger står nok høyere på lista.

Jeg har stålfelger og de fine felgkapslene også men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.

1777343609_nyeskilt_2mp.thumb.jpg.475cda9e13232b523a9ff4facbc215a8.jpg

Så moro du har fått den på veien etter så mange år! Har du hatt den hele tiden? Nei se å få på stål med kapsel, er jo så klassisk og fint på en gang 👍 😀 

16 hours ago, Arg0z said:

Jeg har 16" Barock-felger med piggfri vinterdekk på (2009-dekk Conti, sannsynligvis ikke brukt). Felgene er fine, noe patina - men 95'ish %.

Fra en -83 380 SEC. Passer de?

1 hour ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Hørtes bedrøvlig ut! Hva er greia

Kjøpt ganske billig, usett. Selger har listet opp noen feil. En kompis hentet den for meg, ringte på vei hjem, og sa at den var litt dårlig. Viser seg at han har "glemt" å opplyse om at bilen er rundbulket, støtfanger foran sprekt opp, rust her og der, dynamo lader nesten ikke, det er sølt maling i interiøret, vesentlig eksoslekkasje og "litt sånt". Og så henger det en dullion wounderbaum i den. 

16 minutes ago, FrodeS said:

Kjøpt ganske billig, usett. Selger har listet opp noen feil. En kompis hentet den for meg, ringte på vei hjem, og sa at den var litt dårlig. Viser seg at han har "glemt" å opplyse om at bilen er rundbulket, støtfanger foran sprekt opp, rust her og der, dynamo lader nesten ikke, det er sølt maling i interiøret, vesentlig eksoslekkasje og "litt sånt". Og så henger det en dullion wounderbaum i den. 

Av og til kan det være lurt å se biler live når man skal kjøpe. Solgte nylig en bil "usett", dvs eier kom ikke å så den live. Jeg skal iallefall aldri selge en bil USETT en gang til , ALDRI

1 hour ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Fine felger. Utifra dim på dekkene, ser det ut som 14" 

Thanks,

Jeg lurer på å selge disse separat, evt BBS-felgene som står på bilen. 

Mulig BBS-felgene går istedenfor. Bilen skal ikke vinterkjøres i alle fall.

14 minutes ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Av og til kan det være lurt å se biler live når man skal kjøpe. Solgte nylig en bil "usett", dvs eier kom ikke å så den live. Jeg skal iallefall aldri selge en bil USETT en gang til , ALDRI

Selvsagt er det lurt, men en bør jo kunne stole på at selger ikke sitter og juger. 

Hva ble plunder med ditt salg?

2 hours ago, Arthur said:

Thanks,

Jeg lurer på å selge disse separat, evt BBS-felgene som står på bilen. 

Mulig BBS-felgene går istedenfor. Bilen skal ikke vinterkjøres i alle fall.

Kan du legge ut bilder av disse BBS felgene? 

2 hours ago, FrodeS said:

Selvsagt er det lurt, men en bør jo kunne stole på at selger ikke sitter og juger. 

Hva ble plunder med ditt salg?

Jeg er en av de som ikke juger. Hva har jeg å tjene på det. Det er mange som kjenner meg her, så å juge om noe holder jeg meg for god til. Jeg er heller ikke slik som person . Nei, plunder og plunder. Men kjøper oppdaget flere ting jeg ikke en gang var klar over selv. Men vi løste det altså. Men det var jo synd jeg ikke oppdaget det selv, før jeg sendte den av gårde 60-70 mil unna 🙈

26 minutes ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Kan du legge ut bilder av disse BBS felgene? 

Jeg tror nok at Barock bør på sommerdekkene og BBS kan selges - men det er noe arbeid og kostnader i det.

718_215423338.jpg

3 hours ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Jeg er en av de som ikke juger. Hva har jeg å tjene på det. Det er mange som kjenner meg her, så å juge om noe holder jeg meg for god til. Jeg er heller ikke slik som person . Nei, plunder og plunder. Men kjøper oppdaget flere ting jeg ikke en gang var klar over selv. Men vi løste det altså. Men det var jo synd jeg ikke oppdaget det selv, før jeg sendte den av gårde 60-70 mil unna 🙈

Kjedelig når det blir sånn. Det er alltid litt risk å kjøpe bil usett, så den tar jeg jo. At det kan være feil selger ikke vet om er nå en ting. Da pleier jeg å presisere at jeg overtar bilen, med risiko for ukjente feil og mangler, men at jeg forutsetter at selger ha fortalt alt han vet. I tilfellet mitt, så går det på at to skjermer er bulket, det er sølt maling i bagasjerommet, dynamoen lader ikke og "litt sånt". Dette er ting selger unnlot å fortelle eller vise, og da jeg spurte om det var noe mer feil enn det han hadde oppgitt, avkreftet han det.